Advies gevraagd over sneeuwkettingen

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pol-S
Berichten: 252
Lid geworden op: di 28 dec 2010, 12:47
Locatie: Oenkerk

Advies gevraagd over sneeuwkettingen



Bericht door Pol-S »

Graag jullie advies welk type sneeuwketting kan ik het best aanschaffen voor de camper.
Zijn er ook die ik snel cq makkelijk kan aanbrengen
Zie door de bomen het bos niet meer
Vandaar mijn vraag over het Advies
Uiteraard alvast bedankt voor te nemen moeite
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Advies gevraagd over Sneeuwkettingen



Bericht door Cee Pee »

Omleggen gaat vrij makkelijk maar je moet geen personenauto kettingen hebben die trek je zo aan flarden je moet de 4x4 of truck versie hebben die zijn sterker/dikker.

En als je ze hebt een keer thuis voor de deur met mooi weer die kettingen omleggen want als je ze nodig hebt is het altijd klote weer en om dan alles te moeten uitzoeken is geen pretje, dus eerst thuis oefenen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

Re: Advies gevraagd over Sneeuwkettingen



Bericht door Andorus »

Ik heb pewag sportmatic suv voor bandenmaat 205x75x16. Nog nooi gebruikt in 15 jaar maar voor ik naar de sneeuw ga leg ik er altijd even een om zodat ik niet voor verrassingen kom te staan onderweg als ik ze nodig mocht hebben ze zijn heel makkelijk om te leggen
fred flair
Gebruikersavatar
Roeltx
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 11:34

Re: Advies gevraagd over Sneeuwkettingen



Bericht door Roeltx »

Ik heb vorig jaar in Winterberg flink ervaring opgedaan met sneeuwkettingen. In 10 jr wintersport geen ketting nodig gehad, dus voor 2 dgn Winterberg met de camper niet geoefend met omleggen. De 4 seizoenenbanden (met sneeuwvlok) lieten mij in de steek. De kettingen had ik er veel sneller om dan ik had verwacht. Dus, ik kan je kettingen aanraden met hetzelfde systeem als op de foto. (Waarvan de dikke kabel die aan de achterzijde komt vd band, deelbaar is/in elkaar haakt, en een ketting met veer en rubber eindstuk voor de aanspanning). En wel de juiste maat kopen!

Niet nemen, kettingen 'uit één stuk' met zgh automatische aanspanning (door je wiel n kwartslag te laten draaien/rijden). Maar zijn die nog wel te koop?

Gr Roel

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X103F met Tapatalk

Opa B
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 16 jan 2017, 23:23

Re: Advies gevraagd over Sneeuwkettingen



Bericht door Opa B »

Hou ook rekening met normen waaraan kettingen per land moeten voldoen. Kettingen voor een camper boven 3,5 ton moeten bv in Oostenrijk voldoen aan de V5119 önorm. Als ik goed ben geïnformeerd ....
Plaats reactie