Advies winterbanden?

Met de camper naar de sneeuw!
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Advies winterbanden?



Bericht door @3 »

Leferinkvjm schreef:De langere remafstand in de zomer is maar een fractie van de winst in de winter.
Dat is nogal een weinig steekhoudend argument als je paar meter remweg tekort komt. ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Advies winterbanden?



Bericht door hathi »

Adrie :thumbdown: ,Juist we moeten hier op gaan passen,dat die leeftijd van 6 jaar geen must gaat worden,omdat er enkele slimme verzekering jongens,hun uitbetaalrisico,willen reduceren,gewoon een andere verzekering ,nemen,ben je meestal ook nog goedkoper uit,( in de loop der jaren steeds kleine verhogingen,maken een (te) hoge premie)
Hans
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Advies winterbanden?



Bericht door AbelWei »

Leferinkvjm schreef:Wat winterbanden betreft: heeft iemand wel eens overwogen om het hele jaar op winterbanden te rijden? En wel om de volgende redenen:
2 sets banden verslijt je nooit in 6 jaar.
Dat is ook mijn reden om met één set 4 seizoen banden te kopen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Advies winterbanden?



Bericht door Navigator »

Leferinkvjm schreef:
za 26 mei 2018, 20:01
Wat winterbanden betreft: heeft iemand wel eens overwogen om het hele jaar op winterbanden te rijden?
Ja, doen we al een paar jaar. Bevalt prima. Nog 4 weken en we gaan ze 5 weken uitproberen in IJsland.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Advies winterbanden?



Bericht door Toemke »

All season banden, all weather of 4 seizoen banden of hoe ze je ook noemt, het blijft een compromis. Een goede all season band zal nooit dezelfde eigenschappen hebben als een goede winterband in winterse omstandigheden. In onze contreien zal een all season wel voldoen en zolang er M+S en een sneeuwvlokje op staat ben je in principe ook in regel dacht ik maar voor echte winterse omstandigheden monteer ik toch liever echte winterbanden.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Advies winterbanden?



Bericht door gjvonk »

Als ik naar de wintersport zou willen reizen, zou ik dat zeker doen. Voor ons 'all year round' gebruik, heb ik ook 4 seizoenen banden. Bevalt prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie