vocht bij incidenteel gebruik in winter

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Kroppie »

mijn camper staat al 29 jaar zomer en winter buiten, s,winters staat ie stil, water afgetapt, etenswaren eruit, en verder alles er nog in.
alle ramen en de 2 dakluiken staan op de ventilatiestand, en dat is het. geen gas verwarming, geen electrische verwarming, geen ontvochtigers, geen vochtvreters, en alles is in het voorjaar nog kurkdroog, en zomers en ook tijdens het rijden ,alles op de vent stand, ja het word af en toe wat stoffig, met een natte lap is het zo weer schoon, maar alles is al 29 jaar droog, en ja s,winters koud ook binnen, ja hoe warmer , hoe meer vocht in de lucht.
en s,winters dan zit IK in huis dus geen last van kou in de camper

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
kareldas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 9:20

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door kareldas »

Cee Pee schreef:
za 17 nov 2018, 18:39
Als die ontvochtiger er 8 liter per 24 uur uit vandaan haalt zal hij dit echt van buiten de camper aanzuigen.
Dus niks van dat alles, raampjes en luiken op een klein kiertje en verder helemaal niets aan doen.
Blijft alles droog, het zal wel koud aanvoelen maar dat is geen vocht.
FF goed lezen! Er staat tot! Wat er niet in zit haal je er ook niet uit. Als eenmaal de lucht is gedroogd gaat het apparaat in standby en slaat weer aan als de luchtvochtigheid toeneemt. Daarom niet ventileren bij gebruik van deze ontvochtiger.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Cee Pee »

Maar dan nog blijft mijn stelling hetzelfde, dat vocht trek je met zo'n ontvochtiger zelf van buiten aan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Don Esteban »

In de strijd tegen vocht in de camper is het volgende misschien een idee. Tenminste als je de camper in de buurt van je huis hebt staan, In elk geval zou het een leuk Sinterklaas- of Kerstpresentje kunnen zijn:
Op de foto een weerstationnetje welke ik tijdens reizen in de camper heb hangen. Je ziet boven de binnentemperatuur, de tijd en de vochtigheidsgraad. Dan de weersverwachting welke zal werken op luchtdruk en onder de temperatuur en de vochtigheidsgraad van de plaats waar je de bijbehorende sensor heb gelegd. Tijdens het reizen heb ik de sensor in de garage. Buiten hangen heeft alleen nut als je lang op één plek blijft staan en hem beschut tegen de regen weet te plaatsen.
Na het seizoen haal ik het weerstation naar binnen en plak de sensor met klittenband tegen de wand in de woonruimte van de camper. Naast de gegevens voor binnenshuis lees ik nu ook de binnentemperatuur en vochtigheidsgraad binnen de camper af. Het is er nu dus 8 graden en 54% vochtigheid. Beneden een graad of 3 a 4 springt een klein straalkacheltje aan en bij meer dan 65% vochtigheid start een elektrische ontvochtiger. Een beetje experimenten met de instelling en het werkt.
Bijlagen
weerstation.jpg
weerstation.jpg (21.62 KiB) 1211 keer bekeken
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie