Te koop aangeboden: kampeeraccessoires en onderdelen

Vraag en aanbod van particulieren
Hoofdnoorman

Re: Te koop aangeboden: kampeeraccessoires en onderdelen

Bericht door Hoofdnoorman »

.
Grote Onderhoudsbeurt van uw Oyster I, II, III of IV, en Samy Vision.
.

Nadat ik nu ongeveer een 20-tal Oyster satelliet-installaties volledig heb gereviseerd, denk ik een aardige inschatting te kunnen maken van de optredende problemen. Bij schotels die veelal aan de kust zijn gebruikt en tussendoor soms lang niet gebruikt zijn geweest, trof ik een aantal malen vastgelopen lagers aan van de elevatie as. De Y-motor krijgt hier erg veel van te verduren en gaat een hoge stroom vragen om de schotel uit te klappen en/of te verstellen. Verder kwam ik dan meestal ook vastgelopen toplagers tegen. Aangezien van de Oyster er altijd twee motoren tegelijkertijd draaien wordt er veel stroom gevraagd. Als het toplager en soms ook nog de taatslagers zwaar lopen, kan het voorkomen dat de benodigde stroom zo hoog wordt dat de spanning voor de elektronica te laag is en de boel op hol slaat.
Komt het voor dat er plotseling een Initialisatie procedure wordt gestart, dan is dit een voorteken. Ik denk zelf dat de zilte lucht aan de kust deze problemen veroorzaakt.

Verder komt het veel voor dat het toplager van de Y-as zich naar boven heeft gewerkt. Oyster voorziet de kop nu van een extra bout om dit loswerken tegen te gaan. Bij een "Grote onderhoudsbeurt" wordt de kop ook voorzien van dezelfde bout (zie foto), wat betekent dat er een gat geboord moet worden op de juiste plaats en daar schroefdraad in moet worden getapt.

Ook is regelmatig de onderkap losgewerkt van het frame. Eventueel regenwater en spatwater infiltreert in de behuizing wat weer het gevolg is dat de motoren veroesten, een eindschakelaar slecht gaat werken.

Wat doe ik bij die "Grote onderhoudsbeurt"?
Alles gaat uit elkaar en ieder onderdeel wordt schoongemaakt. De lagerringen van de taatslagers worden geslepen. De taatslagers zelf worden nagekeken en eventueel vervangen. Alle assen die in bronzen bussen draaien worden gepolijst en bronzen bussen worden vervangen als ze uitgelopen zijn. De kap wordt geheel gedemonteerd en het frame geheel schoongemaakt. Hierna wordt alles weer in elkaar gezet en lagerspelingen opgemeten en uitgeshimt. De kappen worden opnieuw gekit. Hierna is de unit technisch niet alleen als nieuw, maar ik denk zelfs beter dan nieuw.
Alle benodigde onderdelen worden tegen de officiële prijs van ten Haaft berekend. Tijdsduur 3 werkdagen.

Prijs € 150,-
.
Collage.jpg
Collage.jpg (366.19 KiB) 1588 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op di 31 aug 2021, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy.
Jan Hester

Bericht door Jan Hester »

te koop : ongebruikte Fiamma Zipp voortent met skirts en gordijn. 285 breed en 280 hoog en diep. Geheel compleet in zware tas.
Nieuw prijs rond € 1300,-- Bieden vanaf € 350,-- Te zien in Amsterdam 0634396934
Jan Hester Amsterdam
Hymer Excis T 588
Hoofdnoorman

.

Oyster IV 85 HDTV Volautomatische schotelunit!

Deze volautomatische 85 cm schotel unit heeft het grote voordeel dat overal in Europa ontvangst van de Nederlandse kanalen mogelijk is.
De schotel wordt automatisch bestuurt door uw eigen ontvanger (of een TV met een satelliet ontvanger) mits deze voorzien is van een DiSEqC mogelijkheid, wat bijna altijd het geval is.
Verder is deze schotel volledig automatisch en heb je er geen omkijken naar. Hij herkent volledig neutraal de zenderlijstinstellingen en wisselt volledig automatisch naar de juiste satelliet van de gekozen zender.

Er zijn verschillende opties mogelijk:

Als vervanging voor uw huidige buitenunit
Hebt u reeds een Oyster III of IV met groot defect of schade, dan is deze unit binnen 10 minuten uitgewisseld voor deze. Afhankelijk van de staat van uw defecte unit is inruil mogelijk. Is uw defecte unit van het type Oyster I of II (met 14 polige kabel), dan kan ik de motorbesturing van uw defecte unit overbouwen. Dit zit in de prijs inbegrepen en duurt ongeveer 1 uur.

Met de Europe HDTV reciever/positioner
Hierbij heeft u een volautomatische stuurunit met eigen tuner. Een “Smart-muis/display” wordt in het bereik van de afstandsbediening geplaatst. Bij gebruik van een moderne TV met HDMI CEC kan de afstandsbediening van de TV opgeborgen worden. Alles gaat verder met de afstandsbediening van deze ontvanger. Er is mogelijkheid tot koppelen van audioapparatuur, DVD, tweede ontvanger TV, opname en afspeel mogelijkheid via de SD kaart en/of de USB poort, waar u ook de updates mee kunt doen als dit nodig zou zijn. Vanzelfsprekend is deze ontvanger voorzien van een CI slot. Hij wordt geleverd met één volledige afstandsbediening. De totale prijs van de gehele set wordt, in dit geval € 1.195,-

Met de allernieuwste Command Control
Zodra u uw eigen ontvanger/TV aan zet, mits hiervoor geschikt, herkent de schotel het signaal en klapt open om naar de ingestelde satelliet te gaan. En moet hij even zoeken? Nou, hij is razendsnel en draait meestal niet meer rondjes maar slechts een beperkt aantal graden. Dus tijdwinst te over.
Het automatisch draaien gaat vlekkeloos met het ontvanger commando, maar kan eventueel met afstandsbediening kastje (optioneel) of met de "Ten Haaft" app, bediend worden vanuit bed of zelfs buiten de camper.
Deze app zorgt verder voor volledig automatische updates, geeft diverse nuttige informatie, en herkend zelfs excessieve fouten/gebruik zodat de fabrikant u kan waarschuwen, dus ook hier heb je voortaan geen omkijken meer naar.
Met deze installatie bent u ook in de toekomst verzekerd van een vlekkeloos ontvangst van de Nederlandse kanalen.
Met deze Command control komt de totale prijs op € 1.145,-

De installatie wordt geleverd met een “Kit en Reiniger” pakket, originele en complete documentatie, nieuwe montageplaat en alle montage kabels en/of materialen.
Op deze schotel is een vol jaar garantie!

Prijs vanaf € 745,-
.
Collage 1.jpg
Collage 1.jpg (164.06 KiB) 1650 keer bekeken
receiver_hd_europe.png
receiver_hd_europe.png (186.42 KiB) 1650 keer bekeken
Bijlagen
Collage 3.jpg
Collage 3.jpg (148.83 KiB) 1650 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op vr 03 sep 2021, 22:43, 7 keer totaal gewijzigd.
Rudy.
Reisbijbel
Contacteer:

Bericht door Reisbijbel »

Wij hebben onze multivan anders ingericht en nu een officiële multivan campertafel over. Past tussen twee stoelen. https://link.marktplaats.nl/m1728846540 ... nt=app_ios
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Timostaalduinen

Re: Te koop aangeboden enkele bijrijdersstoel iveco h3

Bericht door Timostaalduinen »

Enkele bijrijdersstoel
iveco daily H3, 2006—2014,
Binnenkort komt de enkele bijrijdersstoel beschikbaar
0651448421
CorvH

Bericht door CorvH »

Pioneer autoradio, MVH-S320BT

Afbeelding

Vraagprijs €40,00
Laatst gewijzigd door CorvH op wo 15 sep 2021, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
ArnoldN

Te koop Vouw kano voor in de camper

Bericht door ArnoldN »

Door omstandigheden en na lang wikken en wegen verkoop ik mijn Klepper Aerius Quattro 2 zitter. Deze prachtige boot is in absolute nieuw staat, de aankoopprijs was €3400 maar verkoop hem voor €1900
Op Google is veel informatie over dit type boot te vinden.
Deze week wil ik enkele foto's maken, als iemand interesse heeft laat het mij weten via arnieuwenhuijsen@hotmail.com
Fijne dag!
Arnold
Hoofdnoorman

Hagelnieuwe startaccu 100 Ah. Voor de meeste campers.

Deze nieuwe accu is eergisteren aan mij geleverd i.v.m. garantie, maar er zit reeds een nieuwe in de camper.
Dus doe je voordeel.
De prijs is 75 euro, wel ophalen en je krijgt er een kop koffie bij.
JBL100-HA.png
JBL100-HA.png (34.39 KiB) 1088 keer bekeken
Een hint van Kroppie om even de poolbezetting er bij te zetten, bij deze dus. (Bedankt Jos)
Layout-schema-0-rechts.png
Layout-schema-0-rechts.png (175.07 KiB) 958 keer bekeken
Rudy.
bertt

Bericht door bertt »

Ik heb mijn dieseltank voor Ducato 250 verwisseld omdat de ring die er op zat gebroken was en de nieuwe niet door het luikje te monteren was.
Dus andere tank gekocht en gewisseld. Toen de oude er onder vandaan was, was het wel mogelijk de ring te monteren.
Ik vraag er niets voor, een fles rode wijn maak je mijn vrouw nog blij mee. Maar je mag hem ook zo meenemen. Ligt wel een beetje in de weg, hij is inwendig brandschoon.
Bert
IMG_16092021_214822_(900_x_444_pixel).jpg
IMG_16092021_214822_(900_x_444_pixel).jpg (113.76 KiB) 628 keer bekeken
zwaailicht

Bericht door zwaailicht »

Omdat ik niet meer ga wassen en geen schoon kleding ..... daarom de waslijn te koop.

Te koop : was is netjes voor de euro's?? 20 Euro??
Ophalen is voorkeur, maar inpakken kan ook. Kost ca 7 euro.
Ik zit in de omgeving van Medemblik, en koffie is er ook.

Mijn nummer : hans-punt-gommans@me-punt-com
Bijlagen
573779-573779-images_other-pro-plus-droogmolen-met-voet-en-tas-5-ecommerce.jpeg
573779-573779-images_other-pro-plus-droogmolen-met-voet-en-tas-5-ecommerce.jpeg (28.31 KiB) 913 keer bekeken
573779-573779-images_other-pro-plus-droogmolen-met-voet-en-tas-2-ecommerce.jpeg
573779-573779-images_other-pro-plus-droogmolen-met-voet-en-tas-2-ecommerce.jpeg (20.18 KiB) 913 keer bekeken
573779-573779-images_main-pro-plus-droogmolen-met-voet-en-tas-ecommerce.jpeg
573779-573779-images_main-pro-plus-droogmolen-met-voet-en-tas-ecommerce.jpeg (26.27 KiB) 913 keer bekeken
Nieuwe proberen of meer kan met hersenen .... Heliomare 😁 Maar ik probeer te lachen!
Speelgoed voor in de blubber ..... F650GS Dakar .......
Charles Franconi

Bericht door Charles Franconi »

Victron AGM 220 Ah, 12 Volt 2 stuks.

Nooit onder 80% lading geweest. Te koop i.v.m. Overgaan op lithium.

Testen van de accu‘s toegestaan.

Prijs 175 € per stuk.

Ophalen net over de grens zuid oost van Emmen.
Charles Franconi

Bericht door Charles Franconi »

Cassettetoilet Thetford C250 KERAMIEK met SOG.
Aangepaste buitenklep SOG uitlaat in wit. De originele heb ik laten zitten omdat deze meegespoten is met de rest van de camper.
Cassette is van mei dit jaar (99 €).

Nu te koop ivm aankoop composttoilet.

Prijs nader overeen te komen.
Laatst gewijzigd door Charles Franconi op do 23 sep 2021, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ton en evelien

Te koop aangeboden: kampeeraccessoires en onderdelen

Bericht door ton en evelien »

Vier velgen met winterbanden banden zijn te oud et68 6jx16h2 fiat ducato prijs 40euro te samen
Rob A2

Bericht door Rob A2 »

Bosch standaard lader eBike 4A

Soms vergeet je wat mee te nemen op vakantie en moet je dat ter plekke aanschaffen. Onze extra Bosch lader (4A) is dus maar een paar keer gebruikt en nog maar enkele weken oud. Dus echt zo goed als nieuw in originele doos. Rekening is uiteraard aanwezig tbv eventuele garantie.
Voor €80 plus verzendkosten mag deze dus weg.
Lader ebike 2 klein.jpg
Lader ebike 2 klein.jpg (169.18 KiB) 213 keer bekeken
Lader ebike 1 klein.jpg
Lader ebike 1 klein.jpg (166.01 KiB) 213 keer bekeken
Plaats reactie