Rondreis Balkan - deel Montenegro

Plaats reactie
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Belgje »

Hallo,

in mei maken wij een rondreis van 4 weken door de Balkan met onze camper waarbij we ook Montenegro willen bezoeken. Wat een prachtig land ziet dat er uit! ik zie dat dit deeltje van het forum niet zo vaak bezocht wordt maar misschien krijg ik toch wat respons van mensen die er waren.
We rijden met een campervan van 5m40 + fietsen (roadcar 540)

Dit is ons deeltje Montenegro:
komende van rond Dubrovnik...
... - rond de baai tot Kotor (1 nacht)
Kotor - Lovcen NP, het mausoleum => welke weg nemen we het best? Google maps stuurt je rond langs de kust en Cetinje, maar er is ook de "serpentine" een weg met 16 haarspeldbochten. Lijkt mij prachtig uitzicht maar te doen met een camper? Als we deze dag nog tijd over hebben, doorrijden tot Rijeka aan het Skadar meer
Rijeka - Biogradska Gora (1 nacht)
Biogradska Gora - Zabljak (2 nachten) raften op de Tara rivier
Zabljak - terug richting Kroatië

nog iemand tips? Mooie overnachtingsplaatsjes?
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Vertrokken4 »

Die serpentine weg is geweldig, in de jaren tachtig al meerdere malen met auto/tent gedaan. Aantal jaren geleden met camper (zie avatar) is goed te doen maar als je niet te veel tegenliggers wil doe het dan tegen de avond of in de ochtend vroeg, geeft ook de mooiste uitzichten.

JP
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Vertrokken2 »

Raften op de Tara is erg gaaf, maar kom niet in het weekend. Dan zit de rivier vol met dronken locals.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Belgje »

Nuttige tips, bedankt!

Ik twijfelde nog over de serpentine weg ivm drukte en stressvol rijden maar het ziet er zo mooi uit....
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door faalhaas »

Vorig jaar de serpentine richting het Mausoleum gereden met onze bus. Fantastische route, naar mijn mening goed te doen met camper.Afbeelding
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Belgje »

eenmaal boven de serpentine, reed je dan helemaal rond het park langs Njegusi en Cetinje om bij het mausoleum te geraken of sla je rechts af bij Zanjev Do en neem je de 'shortcut'?
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door pele »

Beide zijn mogelijk. De serpentines zijn mooi. De wegen worden elk jaar beter.
De weg P14 van naar Pluzine door het Durmitor gebergte is spectaculair, soms wel wat avontuurlijk.
Google ook eens Scépan Polje. Langs daar kan je binnendoor naar Bosnië, o.m. Mostar. Vlakbij Mostar is Blagaj een mooie verblijfplaats.
Bij interesse: PB voor foto's, kaart, reisgidsjes Montenegro, reisverslag met campings en camperplaatsen
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Belgje »

De serpentine zie ik intussen wel goed zitten, mijn man heeft hoogtevrees, dat wordt wel spannend voor hem.

De P14 in Durmitor ziet er op google maps goed te doen uit: mooie brede baan toch?
Gebruikersavatar
sagittarius
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 12:32
Locatie: Wherever I lay my hat

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door sagittarius »

Als je een idee wil hebben of het met de camper te doen is kijk dan even naar het youtube filmpje van CrazyCamper. Deze Italiaan heeft van Montenegro en Albanië een aantal filmpjes gemaakt. Hij praat wel continue maar zijn belevenissen zijn prachtig.
https://www.youtube.com/watch?v=zE1kM5i ... uIiQQe2kpt
Hobby 650 ---- Fiat Ducato 2.5 TDi
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door pele »

De 'P14' van Zabljak naar Pluzine via Trsa is buitengewoon schoon, maar ook wel wat smalletjes, redelijk spectaculair.
Om een idee te vormen: je vindt meerdere You Tube filmpjes, ook vann de weg naar Scépan Polje

https://www.google.be/search?q=p14+zabl ... e&ie=UTF-8
Roelmid
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 22:16

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Roelmid »

Wij hebben geen camper maar vouwwagen. Nu gaan we begin juni een rondreis maken door Bosnië en Montenegro.
Nu ben ik vooral benieuwd naar die beruchte P14 weg. Al op YouTube gekeken. Maar wat zijn jullie ervaringen?
Belgje
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 21:18

Re: Rondreis Balkan - deel Montenegro



Bericht door Belgje »

Wij zitten nu in Kroatië. We hebben onze plannen omgegooid omdat er in Montenegro slecht weer voorspeld was (regen en koud). Dus besloten om in Kroatië te blijven en Montenegro later te bezoeken.... ergens vind ik het wel jammer maar bon, Kroatië is heerlijk
Plaats reactie