China informatie

Plaats reactie
Uitgeschreven

Re: China informatie



Bericht door Uitgeschreven »

Onbeleefde vraag, hoe heb je haar eigenlijk leren kennen? Ik lees al lang mee aan je verhalen. Dit jaar augustus september gaan we voor 3 weken naar China met Kras Nederland. China compleet , van boven tot onder. Ook Hong Kong als laatste punt.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@ on4avt ,
Hoe leerde ik mijn vrouw Maying kennen.Na het overlijden van mijn eerste vrouw door een dotterfout in het ziekenhuis in utrecht , ben ik zogezegd gaan zwerven.
Met de auto door links en rechts buurlanden te bezoeken om weduwen en vriendinnen van vriendinnen te onrwijken.
Was 41 jaar gehuwd en miste mijn vrouw erg en had daar toen geen behoefte aan.
Zo boekte ik ook tickets , kon je voor een appel en een ei aanschaffen , alleen op de plaats van bestemming nog een hotel zien te krijgen.
Zo kwam ik ook stom genoeg in Beijing terecht , alle Chinezen spraken Chinees , hoe bestaat het , dus kon geen weg en steg , maar er kwam uitkomst , t.w. Maying.
Zij gaf via een eigen ontworpen lesprogramma humanresource / personeelsbeheer les aan managers en directieleden en sprak een weinig Engels , tevens was zij in sommige gevallen headhunter voor bedrijfseigenaren wonende in Amerka.
Ja , hoe gaat dat , mooi en aantrekkelijk althans in mijn ogen en de redding in de nood.
Wisselden emails uit en we hadden contact via msm.
Duurde een maand of 4 en vroeg toen of we nader met elkaar kennis konden maken en ze zei ja en gaf me de inlichtingen om hoe en waar ik haar kon ontmoeten.
Ik trof het geweldig met haar , ze had dezelfde reislust als ik met mijn eerste vrouw had na verkoop van ons bedrijf ,,we hebben,zelfs al onze koperen bruiloft overleefd.
Zij is bezig met een informatie boek voor jonge Chinezen die staan te trappelen om met rugzak europa te verkennen , deze groep verdiend momenteel geld als water .


Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@on4vt

Mocht er vragen zijn , stel ze gerust.
Zelfs met gebroken Nederlands / Vlaams is maying in staat
Om deze te beantwoorden.

Vandaag weer een pracht / triest verhaal , maar te vermoeid
Om nu op papier te zetten.



Rob
Uitgeschreven

Re: China informatie



Bericht door Uitgeschreven »

hye Rob, bedankt voor je antwoord. Soms is de wereld klein en geraak je ergens waar je nooit aan had gedacht. Mooi verhaal , ja soms is het niet evident om terug op je pootjes te vallen. Hier ook wel 1 en ander meegemaakt en nu gelukkig al een 20 jaar op de goede weg.
Ja de voorbereiding is in vole gang en de meeste vragen moeten zich nog vormen.
Maar kras is niet altijd geweldig met de antwoorden, bijtijds zal ik je misschien nog raadplegen
Willy
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: China informatie



Bericht door kampo »

Bedank Rob
Een prachtig verhaal voor een dag zoals 14 februari ...
Groeten Kampo
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re:



Bericht door robbreedveld »

Ik weet niet of ik er met een kort verhaal uitkom , maar laat ik maar ergens beginnen.
Wij zijn hier voor de schildklier operatie van Ma ying , in Belgie vond ze de vrouwelijk chirurg te jong , dus die kon geen of weinig ervaring hebben.
In China zijn er K N O. Chirurgen die er inmidels honderden hebben gedaan, dus veel ervaring.gisteren heeft ze de laatste punctie onderzoek gedaan en dan 21-02-2019 uitslag.
Ben beniewd , wel operatie , geen operatie , geheel of gedeeltelijk , wachten maar af.
Wij wonen in het huis van ying haar jongste zusje Ma ling en daar spelen zich vreemde dingen af ( althans vlgs mij ) , ling heeft een zoon die getrouwd is met Lily ( zijn tweede huwelijk ) .
Uit zijn eerste huwelijk heeft hij nu een driejarig dochrtje.
Na het huwelijk kreeg hij een stortvloed van hebzucht over zich heen p,,,papa van zijn vrouw wilde genoeg geld om een tweede huis te kopen in China word voornamenlijk bezit aan geduid met woningen , haar broer wilde 650 ooo rmb voor starten bedrijf en meer vanndeze vragen / eisen.waarom getrouwd met deze hebzuchtige dochter en haar famile , dat meisje werkte bij de bank waar de rekening was van Ling en haar zoon , dus goede informatie.
Ze smeerde zoals wij zeggen met stroop , hielp Ling met allerlei bankzaken en kwam bij Ling thuis om te helpen met de computer , dus de ideale schoondocher voor haar zoon.
Het koste veel geld om deze geldwolvin te dwingen tot echtscheiding.
Maar zoon had zijn lesje niet geleerd en huwde Lily en weer met volle inzet geprobeerd zijn vrouw zwanger te maken in de hoop een zoon te krijgen die de familienaam voortzet en daar was IVF voornodig , het financiele plaatje hiervoor 60.000 rmb zo,n 8000 euro.
De zwangerschap lukte en zelfs een tweeling , jongen en meisje
q
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Vervolg , en zelfs een tweeling vlgs hen beiden , ze hadden het op de screen gezien , dus jongen en meisje.
Uiteraard werd er kleding gekocht , jongens en meisjes.
Nu sla ik een heleboel herrie en ruzie over en de tweeling word via een keizersnede tevwereld gebracht , 1,9 kg en 1,7 kg. Dus couveuze kindjes.
De vader dus de zoon 2 minuten daarna na zijn werk , terwijl ook in China geboorte- verlof van 3 dagen geld.
Waarom geen belangstelling , GEEN ZOON .
De eerste keer geen zoon en nu weer niet , hij kan zijn vader ( gescheiden van zijn moeder ) niet onder ogen komen.
Zijn vader dus de opa van mannelijke kant geeft ook de voornamen . Tot op heden niet bekend , zal ook wel kwaad zijn.
De kosten tot op heden ruim 300.000 fmb.
Lily behoort vlgs Chinese traditie tot de familie van haar man en voor de geboorte werkte Lily nog moest haar loon 4500 rmb aan haar vader geven . Dat bedrag eist hij nu ook en tevens heeft hij twee vrouwelijke
Jonge dames aangedragen als hulp in de huishouding , beiden kunnen niet lezen en schrijven.
Hoewel nu geen werk daar Lily in een speciaal opvanghuis verblijft met twee verpleegsters.
De baby,s interesseren haar geen bal , oja , vlgs Ying heeft ze genoeg melk voor de baby,s , word misschien afgekolfd.
Daar gaat de telefoon , Lily met haar zoveelste verzoek.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

De namen voor de baby,s zijn bekend.
Opa wilde geen namen geven ( geen kleinzoon )
Liky de moeder had inmiddels tegen betaling een soort
Tovenaar geconsulteerd, maar deze voorgestelde namen
Werden ook niet geaccepteerd.
Dus de vader moest op de proppen komen ( vind mijn Chinese neef maar een sukkel ) en deze namen zijn numuit de koker gekomen , dus e
Wel. Fonetisch , ik ken geen Chinees .

miauw heng han. voor de baby van 1,9 kg


Miauw heng roo. Baby 1,7 kg.


Rob
Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: China informatie



Bericht door Andor »

Je beleefd wel wat zo ,of je het wil is weer wat anders ,maar is wel leuk om te lezen hoe het daar aan toe gaat
M.v.g
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Lang geaarzeld om de huidige situatie hier te vermelden ,
Het lijkt wel goede tijden slechte tijden.
Neef had een geweldig inkomen als een soort commisionair / makelaar door uiteindelijk bij de verkeerde chef met de stroopkwarts te werken i.p.v. Zijn directe chef sandplaats Hong Kong .
Inkomen gemiddeld per maand 50.000 rmb / 6500 euro ,en nu in zijn nieuwe baan bij Huawei 24000 rmb / 3100 euro per maand .
Inderdaad erg veel , waar klagen ze over , even een overzichtje :
Couveuze huur per dag 1000 rmb. Maal. 2. Is 2000 rmb.
Bijdrage in huur huis voor schoonouders 5000 rmb per maand
Onderhoud schoonouders plus gehuwde broer 10.000 rmb per maand.
Werkster , ook nu ze nog in het ziekenhuis verblijft 3700 rmb per maand , koopt o.a. Voedsel buiten de deur ( in ziekenhuis - prijs alleen voor medische hulp , dus eten en bewassing door familie e/ o vrienden ).
Hierbij komt nog een vergoeding van 250.000 rmb voot de vader.
De prinses wil verder verwend worden met kado,s liefst duur , kan ze pronken t.o.v. Haar vriendinnen.
Een jaar geleden dacht ik gelijk aan een vriend , nu gehuwd en wel voor derde maal ( nodig voor verblijfsvergunning ) met een inwoonster van Thailand , geplukt bij het leven en,nu arm levend aldaar , heb hem met mijn vrouw 7 jaar geleden opgezocht in de binnenlanden , arm en triest wonend en slapend in een soort stal voor dieren.

Ik laat mijn hier laatdunkend uit over Aziatische Vrouwen , maar geloof me , dit zijn incidenten.
Ik ben dus gehuwd met een Chinese en haar spaarbank boekje is / was wel 2 tot 3 maal hoger , dus zomkan het ook.

Er is nog genoeg te vertellen maar zelf heb ik er genoeg van , zelf net 4 dagen ziek geweest en vrouw en dochter wilde me naar het ziekenhuis brengen , mijn bloeddruk was 67 - 49 en hartslag 52 , ja ik weet erg laag maar ik heb ook hartritme stoornissen.
Vanmorgen 129 - 71 en hartslag ook weer 52.
Ps , heb medicijnen hiervoor.

Maying donderdag a.s. Hier in Shenzhen uitslag en operatie - afspraak voor 26 februari 2019 in Guangdong , dus niet hier in Shenzhen , dochter Mashu heeft dit beslist.
Ik moet in Shenzhen blijven bij de probleem familie en hun tweeling .

Al,de genoemde kosten zijn dus als je hier super prive gaat , een gewoon arme inwoner krijgt dezelfde behandeling en misschien wel beter , want vaak komen de medici en verpleegsters ook uit de arme dorpen .



Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Het word lachwekkend.
De queen ( ja gepromoveerd in mijn ogen ) stelt haar eisen al hoger ,
Ze wil dat haar man in Hong Kong een dure handtas gaat kopen a raison van 17000 Hong Kong dollar , ongeveer evenveel als RMB.hij stelt voor om dat geld in het huis te steken , hij krijgt gelijk de hele familie van haar over zich , om reden dat ze een wereldprestatie heeft geleverd door een tweeling te baren.
Dan vandaag gaat ze naar een opvang tehuis voor vrouwen die een prestatie hebben geleverd ( bevalling ) in de wijk Shekou in Shenzhen ,
Voor het luttele bedrag van 100.000 rmb per maand , 13.000 euro.

Neef heeft zijn lucratie baan verloren en is nu bij Huawei in dienst getreden voor het maandsalaris van 24000 rmb , zo,n 30.000 euro ,
Toch in onze ogen een schittrend bedrag.
Denk dat deze bedragen alleen verdiend kunnen worden in Sjanghai en dus Shenzhen /. Hong. kong.



Rob
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: China informatie



Bericht door jansloos »

Rob,

Jij zegt dat "de prinses" die tas "verdient" omdat ze een tweeling heeft gebaard.

Welke beloning krijgt de "prins" ,voor het in een keer raak schieten van een tweeling??
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: China informatie



Bericht door Marco Polo »

Was toch in dit geval niet eens zijn verdienste ?
Meen me iets te herinneren over IVF ?
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: China informatie



Bericht door jansloos »

Inderdaad, nu je het zegt!
Hoeft hij helemaal geen tas te geven. En zeker niet zo,n dure :-B

Maar ik kom in al deze verhalen veel bekends tegen :-B :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie