Rondje Afrika

Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Rondje Afrika



Bericht door Gee »

Ik zie vaak de mooiste reisverslagen op dit forum en vind daar regelmatig inspiratie voor nieuwe avonturen. Dus wil ik jullie graag deelgenoot maken van mijn "rondje Afrika", een roadtrip van 65.000 km van een jaar (2014) door 35 landen. Solo, maar met mijn trouwe viervoeter Thimba, een Rhodesian Ridgeback. Geen alledaagse roadtrip die je zomaar maakt (ik deed ruim een jaar over de voorbereiding), maar wellicht dat het jullie toch kan inspireren. En anders levert het denk ik een mooi verhaal en bijzondere foto's op.
Je vindt mijn verhaal op http://www.geehurkmans.com/Thimba..

En ik weet: een Land Rover Defender is geen 'camper' in de traditionele zin. Maar ik heb er wel een jaar in gewoond, geslapen, gekookt en gegeten, gelezen, gedronken, gedoucht (via een waterzak aan de buitenkant), muggen verjaagd, en Saharazand uit geschept. Dus een beetje camper was het wel :-B

Voor een (héél korte) video impressie, zie https://www.youtube.com/watch?v=9vf9JQ7bKVI

of (vanwege audiorechten) https://youtu.be/szPO1s3k-DQ

Cheers,

Gee

Afbeelding
de route

Afbeelding
het zuidelijkste puntje van Afrika
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Rondje Afrika



Bericht door jielus »

Voor mij is je voertuig een heel sobere camper! Wat een schitterend project!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rondje Afrika



Bericht door Vertrokken2 »

Voor mij is het de ware camper.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Korsou
Berichten: 80
Lid geworden op: do 09 jul 2015, 23:17
Locatie: Drenthe

Re: Rondje Afrika



Bericht door Korsou »

Fantastisch !!!!
License to chill !!!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Rondje Afrika



Bericht door Peter LMC »

Prachtig toch :thumbup:

Vraagje; Hoe heb je gefilmd dat je jezelf ziet rijden :?:
Heb je de camera op een statief gezet en dan er voorbij rijden en nadien weer terug
komen om de camera op te halen.
Als deze er nog wel staat dan :?:
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Rondje Afrika



Bericht door Gee »

Peter LMC schreef:Prachtig toch :thumbup:

Vraagje; Hoe heb je gefilmd dat je jezelf ziet rijden :?:
Heb je de camera op een statief gezet en dan er voorbij rijden en nadien weer terug
komen om de camera op te halen.
Als deze er nog wel staat dan :?:
Klopt, je hebt dat soort shots nodig om een beetje te kunnen monteren. En hij stond er steeds nog :-B

Cheers,

Gee
Gebruikersavatar
Ina
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 14:50
Locatie: Zevenhuizen (Gr)

Re: Rondje Afrika



Bericht door Ina »

Wow!! Even je videootje bekeken....gaaf!!! Ik ga binnenkort als ik meer tijd heb,meer lezen! Helemaal geweldig hoe je reist!! En die Laro....helemaal geweldig .Zelf ook met 4x4 plus daktent door enkel Zuid-Afrika gereisd... Zij het op andere wijze dan jij :) Hemels!!!
Dank voor deze verslagen en video! Ik heb ervan genoten!!

Vr. groet, Peter en Ina van Dijk
Het leven is 1 groot feest....je moet alleen wel zelf de slingers ophangen!
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Rondje Afrika



Bericht door Sjaak en Marja »

In één woord GEWELDIG, samen met je vriend zo'n reis kunnen maken....Super.
bedankt dat we zo een beetje hebben mogen meereizen.
Gr, Marja
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Rondje Afrika



Bericht door AadenAnke »

Ooit later als ik tijd en geld ervoor heb zou ik dit graag ook willen doen wat een beleving. Die lijst van dingen voor later wordt intussen wel erg lang.

Hier zal je vast en zeker met veel genoegen terug denken.

Gr. Aad
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Rondje Afrika



Bericht door Bohemia »

Heel gaaf dit. Ik heb zelf een aantal van die landen mogen bezoeken, maar zo'n rondreis met de landrover, geweldig!

Zou het ook wel eens willen doen met een daktent of zoiets, wanneer ik niet meer werk...
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Rondje Afrika



Bericht door Gee »

Bedankt voor jullie mooie reacties!

Het is zeker een bijzondere reis geweest, volgens velen de spannendste, meest afwisselende, avontuurlijkste, en ook zwaarste roadtrip die er te maken valt. Ik heb meerdere overlanders onderweg zien afhaken, met name in West Afrika. Tegenover de lastige dagen staan ook de prachtige ontmoetingen. Reizen is mensen ontmoeten en verhalen delen.

Tot slot een tip: mocht je echt van plan zijn een dergelijk avontuur aan te gaan, doe het dan, en wacht niet tot .....

Cheers,

Gee

Afbeelding
wild kamperen in de woestijn in Soedan
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Rondje Afrika



Bericht door bensto »

Ik had in mijn hoofd je te vragen of je het rondje ook zonder 4x4 zou kunnen rijden (zoals het rondje Afrika met de gele VW-bus: http://www.rondjeafrika.nl/) en pas daarna heb ik je video bekeken. Niet gering! Prachtig! Dan toch nog een vraag: check je van te voren keer op keer of de weg doorwaadbaar is, of is het (op gegeven moment) gewoon een, twee drie in Godsnaam? Respect voor de stalen zenuwen - als je ze van te voren niet hebt, krijg je ze onderweg wel.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Rondje Afrika



Bericht door Gee »

Dag Bensto,

Ik heb destijds de reis met het VW busje met interesse gevolgd, met name omdat zij ook een hond bij zich hadden (een herdershond). Het feit dat zij de reis hebben volbracht geeft aan dat het kan. Zeker de oostkant is zonder 4x4 te rijden: ik weet van een vader en zoon die het met een Renaultje4 hebben gedaan :bow:
Het is wel sterk afhankelijk van de route die je kiest. Het VW busje is door Mali en Burkina Faso gegaan, en niet door Ivoorkust, Liberia en Sierra Leone. De meeste stukken in de video zijn overigens uit Congo, en daar moet je sowieso doorheen.

De eerste keren dat je door zo'n enorme pothole gaat stijgt de adrenaline naar alpine hoogte, daarna leer je meer en meer op de auto te vertrouwen, die kan veel meer dan je denkt.

Cheers,

Gee
gertjee
Berichten: 25
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 8:13
Locatie: ekeren

Re: Rondje Afrika



Bericht door gertjee »

wow!
sjiek dat je zoiets durft :P
Hymer op onderstel van een fiat ducato 1.9d 1992
Facebook: Gert Thysebaert

Afbeelding
Plaats reactie