Is de RDW akkoord met deze setup?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Richard3
Berichten: 50
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 18:14

Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door Richard3 »

Ik ben een Vito om aan het bouwen en moet over 2 weken naar de keuring omdat ik daarna wegens een nieuwe baan geen tijd meer heb door de week.
Ik vraag me af of ik dit zo goed gekeurd krijg, zie de foto.
Het bed komt nog achterin en kan op de plat geklapte stoelen . In de winter ga ik hem schorsen en het hefdak er nog in maken.

20211009_150537-COLLAGE.jpg
20211009_150537-COLLAGE.jpg (106.72 KiB) 588 keer bekeken
ribsters
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door ribsters »

volgens mij is een Vito niet hoog genoeg
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door WimZ »

RDW heeft toch geen hoogte eis?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8485
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door EasyBee »

Ik zie geen vaste kookgelegenheid, wel een gat in een tafelblad.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ampeerauto
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
ribsters
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door ribsters »

RDW misschien niet maar om voor kwarttarief in aanmerking te komen moet de binnenruimte een rechthoekig blok kunnen bevatten, met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte van minimaal 90 cm. De binnenruimte is de ruimte achter de bestuurders- en bijrijderszitplaats, waarbij de stoelen in de achterste stand staan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door Kroppie »

nu, even meten en dan weet je de maten en dan weet je ook of je aan die eisen voldoet, EN zeker weten dat dat de enige eisen zijn waaraan je moet voldoen om voor kwart tarief in aanmerking te komen?

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 09 okt 2021, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Richard3
Berichten: 50
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 18:14

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door Richard3 »

Ik weet het allemaal van de maatvoering, dit is een Vito XL, dus een blok van 3 meter zou er nog wel ingaan. En voor de RDW hoeft er geen blok in.
Het gaat om het keukentje, is dat juist geplaatst? Mag dat zo, of zou de scherpe hoek een probleem zijn?
Natuurlijk heb ik er een kookplaat en een wasbak+kraan bij, waar zou anders dat gat voor dienen.

En die kist voorop, mag dat? Of wordt dat gezien als.zitplaats in de rijrichting zonder gordel, wat dus niet is toegestaan?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door Dafluc »

Alles waarop je kunt zitten kan als zitplaats worden gezien. Ik zou er geen vaste deksel op maken. Dan is het duidelijk een kist voor spullen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2207
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Is de RDW akkoord met deze setup?



Bericht door DucatoDolf »

Kookplaatje wel vastschroeven. Kan vaak vanonder in de gaatjes van de 'pootjes'.

Verder ga ik er vanuit dat het tafeltje links ingeklapt kan worden? Ff checken of er geen scherpe randen zijn waar je makkelijk tegen aan komt als je op die stoel zit.

Verder denk ik ook dat het wel oké is. En over die kist zou ik geen zorgen maken. In een camper mag je juist zitplaatsen hebben die niet gebruikt mogen worden tijdens rijden.

De hoogte is idd geen probleem voor RDW.
Plaats reactie