Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Ik vond enkel in de gedrukte catalogus 2021 van Reimo geschikte en TUV gekeurde draaiplateaus voor zowel bestuurder- als bijrijdersstoel .
Helaas zijn ze duur. Vanaf modellen-jaar 2009/2010 zijn het andere. Bij bijvoorbeeld Schijndel De Wit heeft men er enkel voor de bijrijdersstoel.
En inderdaad moet de handrem verplaatst worden.
Helaas zijn ze duur. Vanaf modellen-jaar 2009/2010 zijn het andere. Bij bijvoorbeeld Schijndel De Wit heeft men er enkel voor de bijrijdersstoel.
En inderdaad moet de handrem verplaatst worden.
Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
De tüv zal dan de keur zijn maar daar doet de RDW niets mee.
Laatst gewijzigd door myway op vr 08 okt 2021, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Dus het komt er op neer dat je ook een zonder TUV kan kopen. Een universeel exemplaar bijvoorbeeld voor 110€ dacht ik. Komt op hetzelfde neer of zit er nog veel kwaliteit / veiligheid verschil in denkt iemand?
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Misschien kun je es informeren of CTA ook schijven voor een movano maakt, die voor de Ducato heeft testcertificaten die door RDW worden geaccepteerd. Kost 140 euro.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Nee hoor, zit een testrapport van een Italiaanse organisatie bij, misschien accepteert tuv dat ook, maar voor ons is het belangrijker dat rdw de test procedures en methodiek accepteert.
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
CTA heeft die niet! Vanaf modellen 2010 zijn de plateaus anders. Scopema heeft er gehad voor die tot 2009 maar ik weet niet of en waar ze nog verkrijgbaar zijn.
Laatst gewijzigd door pele op zo 10 okt 2021, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Ts heeft een movano van 2008, dus dat bied perspectief.
Ik zou een camperbouwer vragen of ze die kunnen leveren.
Ik zou een camperbouwer vragen of ze die kunnen leveren.
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Er zijn camperbouwers die een afspraak hebben met de RDW dat de draaiplateau’s bij hun op het bedrijf gekeurd worden.
Wat is het verschil als je een zelfde draaiplateau er in zet na de keuring op een RDW station
Wat is het verschil als je een zelfde draaiplateau er in zet na de keuring op een RDW station
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Het keuringsstation keurt geen draaischijven. Dat moet een andere afdeling van de RDW normaal gesproken doen. En die komt thuis langs of zoals ge zegt ook bij bedrijven
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Het RDW accepteerd alleen draaischijven met een E- keurmerk en bijbehorend certificaat.
Tuv enz. zijn niet geaccepteerd.
Draaischijven met E-keur onder € 500,- zijn niet te vinden.
Importeer je een bus uit Duitsland met Tuv gekeurde draaisschijven dan keurt her RDW ze wel goed omdat ze verplicht zijn een in Duitsland goedgekeurde bus ook voor hier goed te keuren conform europeesche wetgeving.....
Krom, jazeker, maar regeltjes zijn regeltjes.
Tuv enz. zijn niet geaccepteerd.
Draaischijven met E-keur onder € 500,- zijn niet te vinden.
Importeer je een bus uit Duitsland met Tuv gekeurde draaisschijven dan keurt her RDW ze wel goed omdat ze verplicht zijn een in Duitsland goedgekeurde bus ook voor hier goed te keuren conform europeesche wetgeving.....
Krom, jazeker, maar regeltjes zijn regeltjes.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16
Re: Ombouw Opel Movano L2H2 (2008)
Ik heb CTA draaischijven van 140 euro aangeschaft samen met mijn gordelbok en door RDW individueel laten keuren.
Ik weet niet of het betreffende E keur er op zit, maar het is lang geen 500 euro dus!
Gr. John
Ik weet niet of het betreffende E keur er op zit, maar het is lang geen 500 euro dus!
Gr. John