Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?



Bericht door John lamers »

Jwg campers in Grootegast heeft mijn gordelbok geleverd en gemonteerd. Is echt niet moeilijk maar ik heb weinig tijd daarom laten doen.

Als je een bok koopt krijg je de papieren er bij.

De foto is idd van een Ducato, voor andere merken zijn soortgelijke gordelbokken te koop.
Bolle
Berichten: 272
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 20:48

Re: Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?



Bericht door Bolle »

Dank je wel. Ik heb enkele leveranciers gemaild (camperfixx, JWG, 4campers). Voor de ducato is wel e.e.a. te verkrijgen lees ik op dit forum. Maar voor de achterwielaandrijvers als Sprinter, Daily en Crafter lijkt het lastig te worden. Dan kom je al snel uit bij banken met een smartlock rails.
Ik wacht hun antwoorden eens af.

Dan misschien toch een bus van voor juli 2012.
L-zit maken. Bij de keuring de plekken in de lengte richting laten registeren. En na de keuring een deugdelijk veilig gordelblok in de rijrichting zelf monteren.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?



Bericht door tonic »

Waar je vervolgens geen mensen op mag vervoeren
Bolle
Berichten: 272
Lid geworden op: za 18 sep 2021, 20:48

Re: Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?



Bericht door Bolle »

Klopt .. je mag in de L-zit dan wel zonder gordel in de lengterichting gaan zitten. Maar niet in het veilige gordelbok, omdat daar niet de juiste 'certificaten' bij zitten .. 🙃
Ik weet waar ik liever zit.
🚐 Iveco Daily 3.0T 35-170 L4H3
🛠️ DIY Conversion
@vantastic_daily

https://instagram.com/vantastic_daily?u ... =copy_link
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?



Bericht door de Jonckheer »

Een bus van 9 a 10 jaar oud, waar hebben we het over, die zit nog niet op de helft van zijn verwachte levensduur. Kijk of het een knappe wagen is die alles goed doet en niet naar de km, dat is niet echt interessant onder de 2 ton.
Camperbassie
Berichten: 631
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Aanschaf bus van voor 2012: ja of nee?



Bericht door Camperbassie »

Ik heb bewust een bus van begin 2012 gezocht om 4 zitplaatsen te krijgen. kinderen moesten mee.
Een heel gedoe om na de keuring iets veiligs te verzinnen, ik had 2 draaibare VW stoelen compleet met gordels bevestigd met een beugels om de koker balken van de wagen. Kreeg je met geen olifant beweging in.
Nu 3 jaar later, camper is in gebruik geen extra zitplaatsen meer nodig kidz willen niet mee alles voor niets.

Denk goed over je plan hoe lang wil je die 4 plaatsen hebben en is het de inspanning waard?
Daarnaast is het vinden van een 10 jaar oude bus met weinig km bijna onmogelijk en moet je je af vragen wat is beter een diesel met 250k km of een buitenkansje met 100k km. Diesels kunnen zo maar 500k km mee en beter een bus met meer km die netjes gereden is.
Staar je niet blind op km maar zet de bus op de brug en controleer technische staat of koop een bus met garantie.
Plaats reactie