Verlengen van meubelbak/wielbasis

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Verlengen van meubelbak/wielbasis



Bericht door kampo »

Je zegt niet zo veel...behalve dat je onmogelijkheden aan het aftasten bent.
Ken je wel het verschil tussen een goed voertuig en een slecht, mooi of lelijk ?
Maak eens een tekening en maak eens een berekening zoals hierboven al geschreven.
Hij moet bovendien ook nog gehomologeerd geraken. Vergeet niet je daarover in te lezen.

Met wat comfort komen lange campers altijd uit boven de 3500kg
Campers mogen theoretisch 12,00m lang zijn, 4,00m hoog en in sommige landen zoals BE 2,55m breed. Echt groot gaat natuurlijk nooit op een MB Sprinter van slechts 3,5T. Daarvoor zijn er 7,5T en grotere chassis.

Ja mijn eigen camper is met 2,42m bewust smal gehouden, voor een opbouw van 5,40m maar op vrachtwagenchassis. Daarmee kom ik overal. Ook gewoon door de bebouwde kom en naar de Colruyt. Maar het is altijd aanpassen aan de situatie. Niet door de tot 3,5 T zones, niet langs de Amalfi kust. Sommige plaatsen rij je niet heen, kan je niet door of ben je niet welkom.
Op de nieuwe Daily van 7T zal de breedte beperkt worden tot 2,15m ivm de smalle kop. Ook op een Sprinter zou ik niet boven de 2,20m breedte gaan, anders wordt het weer zo lelijk.
Groeten Kampo
Meine
Berichten: 4738
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Verlengen van meubelbak/wielbasis



Bericht door Meine »

Delibit schreef:
do 16 sep 2021, 18:49
Max breedte 2.55m lijkt mij heel onpraktisch.

Wie rijdt hier wel eens met 2.40m door een bebouwde kom?

Al dan niet belgische bebouwde kom...
Maten van een voertuig zeggen helemaal niets. Het is een kwestie van er aan wennen. Ik rijd in de Eifel met een standaard 12 meter bus door de allerkleinste straatjes, bij enkele dorpjes loopt het dood en moet er achteruit terug gereden worden om te keren, wat nu het weer donkerder wordt 's ochtends wel een dingetje is. Goed voor de skills. :-B

Jammer dat je de wagen al gekocht hebt voordat je over de gewenste afmetingen nagedacht hebt. Met jouw ambities zou ik voor het C rijbewijs gaan.
Delibit
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 13 sep 2021, 15:10

Re: Verlengen van meubelbak/wielbasis



Bericht door Delibit »

Bij het zien van de parkeerplaatsen ongeacht bebouwde kom welk allemaal 2.20m zijn, toch interesse verloren.
Ik zag me als een lijnbus al rondrijen omdat de spiegels de auto toch 2.4m breed maken maar toch zicht houden.

Electrische spiegels die automatisch naar binnen draaien was en blijft nog een gewild ding.
Alleen bestaan die niet voor mijn MB sprinter.
Misschien ergens laten maken.
Enkel dan past hij op een parkeervlak.
In de breedte dan toch...

Aangepaste zetel zou mooi zijn bij het in en uitstappen.
Stofferen moet zeker en vast, de linker kant is met jeansbroek erlangsheen helemaal weggesleten.
Camperbassie
Berichten: 631
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Verlengen van meubelbak/wielbasis



Bericht door Camperbassie »

Waarom wil je langer worden als het voor het bed is kun je een uitschuif maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk

Plaats reactie