Isoleren met Armaflex

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Isoleren met Armaflex



Bericht door Niessina »

Op mijn Jumper laat ik een vaste dakverhoging plaatsen. Kan ik die gewoon isoleren met Armaflex? En welke dikte is het meest geschikt (ook voor de wanden)? Wil er eigenlijk ook een dakluik in maar weet niet zeker of dat kan. Wie weet dit of heeft dit gedaan?
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Gebruikersavatar
Bluesart
Berichten: 2093
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 15:57
Contacteer:

Re: Isoleren met Armaflex



Bericht door Bluesart »

Wij hebben het dak en de vloer (van onze Chevy ) geïsoleerd met Armaflex.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Isoleren met Armaflex



Bericht door DucatoDolf »

Als die dakverhoging van polyester is bijvoorbeeld, zou ik er een grote plaat inlijmen op het vlakste gedeelte. Dan kun je er wel een klein dakluik inmaken. (bij mijn hefdak zit ook een 12mm populieren multiplex plaat gelijmd ter versteviging)

Als je de verhoging speciaal laat maken, zou ik een dergelijke plaat in het polyester laten verwerken, dat is nog steviger.
DJSmiley
Berichten: 4037
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Isoleren met Armaflex



Bericht door DJSmiley »

Meest 'bekend' is Armaflex, maar er zijn ook wat (soms goedkopere) alternatieven zoals K-Flex of Kaiflex. Zelfde spul, ander naampje, maar ook goedkoper.

Op MP kun je vaak wel kleinere partijen vinden, soms heb je van bepaalde diktes geen volle rol nodig. En anders is rondshoppen wel lonend, mijne kwam geloof ik uit Polen (of Duitsland)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
fostar82
Berichten: 328
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Isoleren met Armaflex



Bericht door fostar82 »

Wij hebben 19mm Armaflex XG gebruikt op de grote delen en 6mm Armaflex ACE op de stijlen.
Het is zelfklevend en daardoor makkelijk aan te brengen. Ook voorkom je daarmee condens tussen je isolatie en de buitenwand.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Isoleren met Armaflex



Bericht door Niessina »

Armaflex 19 mm is binnen via Amazon. Even wachten tot het dak er is, plaatsen en dan pas isoleren. Als ik de holle ruimtes met bv wol wil opvullen moer er dan ook dampfolie tussen de aftimmering en de wol?
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Plaats reactie