Help: waar vind ik een betaalbare bus?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Koerier
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 27 apr 2020, 20:05

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Koerier »

Ik heb een Ford Transit L3 5.65m H2 2.32.Ook speciaal gekocht voor de hoogte onder 2.40.
In de Ford moet je wel lengtebedden bedden bouwen. Daarom zijn Fiat en Peugeot ook duurder populairder bij zelfbouwers vanwege breedtebed.
Wij hebben een blauwe bus. De verkoper vertelde ons dat als hij wit was geweest hij 1.500 euro duurder was geweest. Kleur niet zo populair. Ik krijg alleen maar goh wat een leuke kleur camper.
Dezelfde bus staat nu 2x te koop 1x 10.000 en 1x 13.000.
Hebben er wel een werkplaats uit moeten slopen maar er een hele mooie ladenkast in de garage aan overgehouden.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door travelscout »

Paul.
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Johan de Jongh »

Garantie en gebruikte auto's blijft smullen.

Zo gauw een auto/bus verkocht word door een bedrijf (autobedrijf of niet) aan een bedrijf kan de afspraak " zonder garantie" gemaakt worden.

Zo gauw een auto/bus verkocht word door een bedrijf (autobedrijf of niet) aan een particulier is de afspraak "zonder garantie" voor het bedrijf een wassen neus. Bij forse gebreken zal een rechter de particulier altijd "beschermen"

Hoe het verloopt bij een transactie tussen particulieren weet ik niet.
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door iltrunco »

Vraag is of je nu zelf wilt bouwen.

Heb in maart een Mercedes Sprinter gekocht om als camper om te bouwen.
De vraag prijs voor een mercedes camper bus was toen hoger dan nu.

De vakantie periode loopt ten einde en men mag weer vliegen. Veel mensen gebruikte carona om in hun vrije tijd een camper te bouwen.

Heb dus de indruk op basis van aanbod, dat zelfbouw campers in prijs dalen.

Misschien vindt u in dit aanboden een bus die u kunt aanpassen naar uw eigen wensen voor een relatief beperkt budget.

Mvgr
Wim
ribsters
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door ribsters »

ik heb gehoord dat ook nieuwe bussen met leveringsproblemen zitten. heeft o.a. te maken met gebrek aan chips. wachttijden tot een jaar! en daardoor stagneert ook de handel in gebruikte bussen
ik ben ook - bijna wanhopig - op zoek naar een bepaald type bus
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door marjasjaak »

Het is een kwestie van goed en lang zoeken. Als je via een auto zoek site kijkt, ook doorklikken naar de website van de verkopende dealer. Soms staat nog niet alles op de verzamel zoek sites.
Sjaak.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door kampo »

Niessina schreef:
za 14 aug 2021, 16:26
L1 vind ik te kort omdat ik ook wat extra zitplaatsen wil. Hoogte H1 omdat ik onder de 240 wil blijven ivm parkeren. Een H1 hoeft maar weinig verhoogd te worden om aan de richtlijn van de belastingdienst te voldoen.
Volgens mij is H1 geen goede keuze.
Zeer onaangenaam om zo diep gebukt rond te lopen.
Neem meteen een H2.
Het ophogen van een H1 dak gaat je een fortuin kosten.
Een H1 kan je net zo min parkeren in een ondergrondse garage van 2,0m als een H2.
Met extra zitplaatsen zou je trouwens eerder voor een L3 moeten gaan.
Er zijn uitzonderingen maar de meeste zelfbouwers verkiezen de L3H2. Zelfde prijs, meer aanbod, meer plezier.
Wat kost het om de fietsen en de extra opbergkoffer achter op de trekhaak te zetten ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door smitjr »

ter aanvulling, 200% eens met Kampo, overweeg zijn verhaal aub nogmaals voor uw eigen gemak.
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door seth_space »

Kijk eens hier bij camper te koop aangeboden.
viewtopic.php?p=2082758#p2082758
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door bus21 »

Vergeet niet bij personenbussen te kijken. Daar zitten al ramen in (meer dan je wil waarschijnlijk) en vaak is ook de BPM al afgesdragen.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door DJSmiley »

Of bij Domeinen.

Momenteel staan daar bv 3 sprinters die best wel als een leuke basis eruit zien: Met luifel, dakairco en webasto standkachels.

https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 2100188002
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 2100188003
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 2100188128


edit: Idd met dubbele schuifdeur. Maar voor sommigen is dat weer een pre, ik heb best leuke DIY bussen gezien die de 2e schuifdeur gebruiken om van 2 kanten toegang te hebben tot onder het keukenblokje, en/of uitklapbaar keukenblok enz.

En ik zie er ook iets van een stroomaansluiting. Ook zie ik intern stopcontacten. Zou dus ook goed kunnen dat er ook een mooie omvormer in zit. En gezien de ombouw is dat wel eentje die niet bespaard is, dus geen goedkoop spul maar bv een stevige Victron (al zijn dat gokjes)
Laatst gewijzigd door DJSmiley op di 17 aug 2021, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door zwerf-busje »

Zijn wel alledrie voertuigen met twee schuifdeuren...
Groet Ruud
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door DucatoDolf »

Niessina schreef:
za 14 aug 2021, 16:26
L1 vind ik te kort omdat ik ook wat extra zitplaatsen wil. Hoogte H1 omdat ik onder de 240 wil blijven ivm parkeren. Een H1 hoeft maar weinig verhoogd te worden om aan de richtlijn van de belastingdienst te voldoen.
En is dit dan misschien omdat je thuis de wagen anders niet kwijt kunt? (Tijdje terug was er iemand die om die reden geen H2 kon hebben). Want anders heeft de goegemeenschap alhier wel gelijk. Een L2H1 is waanzin. In eerste instantie onvindbaar. Ten tweede, verhogen kost veel als je het niet zelf kunt. En last but not least, even ergens staan betekend elke keer dat K dak omhoog of je moet gebukt door het leven gaan.

Ofwel je gaat voor een L1H1 of je gaat voor langer EN hoger. Dus minimaal L2H2. Parkeergarages zijn vaak 2,1m kwam ik achter, Met mijn L1H1 kwam ik daar ook niet in. Alleen een enkele gekke parking kon ik in, maar daar stonden dan ook weer nog hogere auto's. Maar ik wilde voor kort. Als ik een L1H2 kon vinden had ik die genomen. Helaas zijn die ook zeer schaars. En dus moet ik het met een hefdak doen.

Er zijn ook L2H2 fans, maar voor extra zitplaatsen een langere(L2) nemen betekent ook dat je meer mensen en meer zooi bij je hebt. Dat wordt krap. Is langer dan ook echt een not done voor je? Maar ik ben overigens de laatste die zegt dat het allemaal niet kan hoor.

En dan nog iets. Een L2 Sprinter is echt ff anders dan een L2 Ducato. Vergis je niet in het verschil in maten. Check hier ff:
https://www.businbedrijf.nl/fiat
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Niessina »

Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor het meedenken, tips en adviezen. Mijn missie is geslaagd! Ik heb zojuist een citroen Jumper 2.2 gekocht. Invalidenbus, 5 zitplaatsen, 140.000 km (NAP), nieuwe APK, L2, H1. Volgende week haal ik hem op.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Plaats reactie