Help: waar vind ik een betaalbare bus?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Niessina »

Wederom hulp gevraagd. 🙈 Ik ben er uit waar ik uiteindelijk voor ga. Een Ducato, Jumper of Boxer, L2 H1, niet teveel km (rond de 120.000). Hier meteen het probleem. Wel te vinden maar absoluut tegen de hoofdprijs. Wie heeft er tips? Gaspedaal, Auto track, MP, etc. aanbod is bekend. Alvast bedankt maar weer.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Help!



Bericht door Kroppie »

Al die grote firma's weten dat er grote vraag is naar dat soort busjes, dus....

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door tonic »

Bussen zijn op dit moment allemaal duur. Schijnt met corona te maken te hebben. Door de thuiswinkel rage worden er veel gebruikte bussen gebruikt door koeriers. Dus misschien even wachten? Of je erbij neerleggen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door EasyBee »

Daarbij de vraag van mensen die het nu een goed moment vinden om een bus te kopen en tot kampeerauto om te bouwen.
Vraag is enorm en aanbod blijft achter. Als er oplossing was voor jouw (topicstarter) vraag zou ik hem niet vertellen, maar 100 bussen scoren en duur verkopen. Helaas is die mogelijkheid er niet en moet je wachten tot de kampeerauto rage wat afneemt en spijtoptanten hem te koop zetten, omdat zo'n busje ook niet alles is en met het vliegtuig naar de Algarve weer de trend wordt.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Koerier
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 27 apr 2020, 20:05

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Koerier »

Inderdaad heel duur geworden de bussen. Vorig jaar een Ford Transit gekocht uit 2013 met 100.000 km.
Vragen ze nu bijna het dubbele voor.
tonic
Berichten: 2445
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door tonic »

alle auto's zijn duur geworden. Er wordt ook weinig nieuw verkocht dus er komen weinig occasions vrij.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Meine »

Hier in Duitsland vind ik de prijzen voor Ducato's L3H2 nog wel meevallen.

Als je op de Duitse autoscout 24 of bij Ebay kleinanzeigen kijkt dan is een 5 a 6 jaar oude wagen met 70.000 tot 100.000 km veelal onder de 14000 euro.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door kampertjes »

Ik doe het wagenparkbeheer op de zaak. Bussen brengen bij inruil niet bepaald de hoofdprijs op, gaan allemaal de handel in. En daar heb je’m: die plakken er meteen de hoofdprijs op. Want veel vraag en weinig aanbod. Dus, misschien kun je je licht eens opsteken bij een wat groter autobedrijf die nieuwe bussen verkoopt. Die ruilen regelmatig een goede bus in die ze zelf niet in de voorraad willen opnemen en dus doorschuiven. Je koopt dan wel zonder garantie maar daar is als het goed is de prijs dan ook naar. Heb je niet ergens een connectie bij een garage? Of een bedrijf die zijn busjes inruilt.
Ik krijg nog een Crafter met dubbellucht vrij binnenkort maar die is wel flink gebruikt.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door de Jonckheer »

Autobedrijven mogen wettelijk geen auto's verkopen zonder garantie.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Kroppie »

och,iemand vermoorden mag ook niet, en garantie tot de hoek mits ongebruikt is ook garantie.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Meine »

Als de koper na de aankoop een flink defect vindt helpt de rechter de handelaar wel door de knieën. Ook als er een afspraak was van geen garantie.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door DucatoDolf »

Een L2H1 is überhaubt geen veel voorkomende bus. Die waren ook al voor de Corona schaars. Er is iemand hier op het forum die er 1 heeft. Maar je ziet ze zelden in het straatbeeld. De L2H2 komt wel veel voor en de L1H1 ook wat meer.

Heb je specifieke redenen om voor een L2H1 te gaan? Wellicht kunnen we nog andere oplossingen vinden.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door Niessina »

L1 vind ik te kort omdat ik ook wat extra zitplaatsen wil. Hoogte H1 omdat ik onder de 240 wil blijven ivm parkeren. Een H1 hoeft maar weinig verhoogd te worden om aan de richtlijn van de belastingdienst te voldoen.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Help: waar vind ik een betaalbare bus?



Bericht door kampertjes »

de Jonckheer schreef:
za 14 aug 2021, 15:17
Autobedrijven mogen wettelijk geen auto's verkopen zonder garantie.
Tuurlijk wel, als koper daar mee instemt.
Plaats reactie