Problemen met verbinding Victron app
Re: Problemen met verbinding Victron app
Volgens mij is het tijd om contact op te nemen met de leverancier, het bms van de accu kan natuurljk kapot zijn. Als je de accu helemaal vol hebt en dan alle kabels, maar dan ook echt alle kabels afkoppeld, plus en min pool helemaal vrij, zou hij in dagen niet terug mogen lopen. Loopt de spanning toch weer snel terug (multimeter) zou ik terug gaan met de accu. Blijft de spanning goed heb je waarschijnlijk ergens een stiekeme verbruiker.
Op weg met onze Roller Versilia, voorlopig in Nederland
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 20:53
Re: Problemen met verbinding Victron app
Dat ga ik zeker doen dan.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 27 aug 2021, 9:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 20:53
Re: Problemen met verbinding Victron app
De dongel zorgt alleen maar voor bleutooth verbinding. 9.5 heb ik nog maar 1 keer gemeten, maar een lifepo4 accu kan tot 80% ontladen worden. De andere waarde 1.1 geeft aan dat de regelaar is uitgeschakeld, dit gebeurd als de accu 100% vol is of als de waardes te laag worden. Als de regelaar ingeschakeld is geeft ie normale waardes aan. Vandaag nog een keer meten en misschien panelen ff aankoppelen en alles een keer afkoppelen en dan meten.DucatoDolf schreef: ↑wo 25 aug 2021, 22:38Hoe vaak heb je nu gemeten en was de spanning zo laag?
Want mooi dat het allemaal weer werkt, maar als je accu telkens leeg is of zichzelf uitschakelt dan is er toch echt iets niet goed.
Ofwel je accu is stuk zoals al eerder geopperd of deze wordt leeg getrokken. Ik zou morgen weer meten wat de accu doet daarna ff laden en dan alles afkoppelen, vervolgens weer een nachtje laten staan. Kijken of dat verschil maakt.
En je zegt met een dongle verbinding te maken met je accu? Kun je daar dan nog wat dingen aflezen/wijzigen?
Re: Problemen met verbinding Victron app
Sommige bronnen zeggen zelfs dat je tot 10% mag ontladen.
Maar volgens dit tabelletje zit je bij 9,5V ruim onder 10%
Ik hoop dat we nog een expert meeleest, maar dit zijn mijn 2 cents.
Maar volgens dit tabelletje zit je bij 9,5V ruim onder 10%
Ik hoop dat we nog een expert meeleest, maar dit zijn mijn 2 cents.
Re: Problemen met verbinding Victron app
Specs van de accu zijn opgevraagd bij de Accudienst. Die hebben ze dus niet paraat. Morgen nog eens bellen.
Maar we hebben al wel wat getest en conclusie is inderdaad, zoals verwacht, dat de accu geen energie opneemt.
Maar we hebben al wel wat getest en conclusie is inderdaad, zoals verwacht, dat de accu geen energie opneemt.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 20:53
Re: Problemen met verbinding Victron app
Dank voor het testen, nu hoef ik niet meer te twijfelen dat de accu niet functioneert. De accu loopt langzaam leeg zonder dat er ook maar iets is aangesloten.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 27 aug 2021, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 20:53
Re: Problemen met verbinding Victron app
Ook dank aan alle mensen die respectvolle reacties hebben gegeven natuurlijk. Fijn dat we elkaar kunnen helpen en tot oplossingen komen.
Re: Problemen met verbinding Victron app
Dan nog het vriendelijke verzoek om niet te quoten als je rechtstreeks op een bericht reageert. Dan staat het bericht er onnodig dubbel. Quoten hoeft alleen als er al berichten tussen staan. Bij rechtstreeks reageren graag de knop Plaats Reactie gebruiken. Onze dank is groot
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 20:53
Re: Problemen met verbinding Victron app
In overleg met TS nog even een terugkoppeling over de accu:
De accu is teruggestuurd en inderdaad kapot. Eén cel is dood. Geld is teruggestort.
TS heeft nu de PowerExtreme X30 gekocht.
In ieder geval een praktijkvoorbeeld, dat LiFePO4 kapot kan gaan binnen 2 jaar.
Mooi, dat de leverancier de garantie ook echt verleent.
De accu is teruggestuurd en inderdaad kapot. Eén cel is dood. Geld is teruggestort.
TS heeft nu de PowerExtreme X30 gekocht.
In ieder geval een praktijkvoorbeeld, dat LiFePO4 kapot kan gaan binnen 2 jaar.
Mooi, dat de leverancier de garantie ook echt verleent.