Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
LouisWu
Berichten: 30
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 9:25

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door LouisWu »

Hier nog een ongevraagde tip ;-P Ik zie dat je een klein kastje hebt. Wij hebben een nog kleinere bus (Peugeot expert) en zijn erg blij met onze diesel kookplaat en verwarming in één, een Wallace duo. Scheelt 2 kastjes. Een voor de gasfles en een voor de losse diesel kachel. 2e pitje is dan wel voor opwarmen en niet echt koken.
Tjeerdw
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 15:51

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door Tjeerdw »

Hey louis, bedankt voor de tip, die kende ik nog niet. Ik ga het eens goed bekijken.
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door tonic »

Nog een tip, zorg dat alle 2 de schuifdeuren van binnenuit geopend kunnen blijven worden. Dit is een APK eis voor personenauto's dus ook voor campers
Tjeerdw
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 15:51

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door Tjeerdw »

Nog niet over nagedacht dat het bruikbaar moest blijven voor de APK. Dat was sowieso mijn plan wel, er komt hoogstens een verwijderbaar tafeltje aan de deur.
AvG
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 21:07

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door AvG »

Leuk project. Weet je zeker dat een gordelbok in een L1 geplaatst kan worden?
Ik ben bezig met een ducato LH1 met dubbele schuifdeur om te bouwen en heb hier ook zelf een Atrion hefdak op gezet. Alle gordelbokken die ik kon vinden waren alleen geschikt voor een L2 of langere variant. Nu heb ik er 2 stoelen op een aluminium rails in laten plaatsen.
Tjeerdw
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 15:51

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door Tjeerdw »

Voor zover ik kon zien kunnen de CTA bokken ook in een L1 worden geplaats. Ik heb dit nog nagevraagd bij CTA, maar ik ben niet klant genoeg voor een reactie denk ik. ook CampingWagner laat een antwoord achterwege. Uiteindelijk gaat Atrion naast een slaaphefdak ook een CTA bok plaatsen, Dit kost me 200 euro dan als ik het zelf doe, maar ze nemen de gordelplaatsten wel gelijk mee in de keuring.

Waar heb jij de rails laten plaatsen? Voordeel daarvan is dat je wat keuze hebt waar de stoelen in de lengte richting komen denk ik?
AvG
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 21:07

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door AvG »

Slim om hun het mee te laten nemen. De keuring met nieuwe zitplaatsen en gordel is wel een stuk duurder dan alleen een camper keuring.

Met de rails op de vloer kunnen de stoelen zo goed als overal in de bus geplaatst worden. Op de rails kunnen de stoelen in de lengte op elke afstand vast gezet worden en de stoelen kunnen op de stoelpoot naar links en rechts geplaatst worden.
De stoelen heb ik door B&S in Amersfoort laten plaatsen.
Tjeerdw
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 15:51

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door Tjeerdw »

Inmiddels al een stukje verder en al aardig wat tripjes mee gemaakt en we zijn er super blij mee. Her en der moet ik nog wat afwerken en ik heb nog een lange lijst van kleine verbeteringen.

-Onder de bestuurdersstoel heb ik een 200ah Lithium pakket gemaakt, op het dak ligt een 400Wp zonnepaneel. Hiermee kunnen we de bus prima een aantal dagen in de schaduw zetten en water koken tot we een ons wegen.
-Het standaard matras van Atrion heb ik vervangen voor een custom matrasje wat echt 600% beter slaapt.
-qua bustent/luifel ben ik nog een beetje zoekende wat ik fijn vindt, ik heb er nu eentje van DWT waar ik een pees aan genaaid hebt die ik met een magneet adapter op mijn dak leg.
-Het kinderbed achterin in een standaard maatje zodat ik zijn eigen matras erin kan leggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door beatrix18 »

Goed bezig! :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door John lamers »

Hoi Tjeerd, mooie camper is het geworden.
Ik had jouw draadje nog niet eerder gezien.
Ik vraag mij af hoe jij je zonnepaneel op het dak hebt bevestigd?
Zit er ook een spoiler voor?
Ik heb zelf ook een h1 met eigenbouw slaapdak en vorige week mijn zonnepaneel ontvangen. Na de vakantie moet ik hem monteren.

Gr John
978B35AD-C0C4-4F77-B1C1-0A86CEA500B1.jpeg
978B35AD-C0C4-4F77-B1C1-0A86CEA500B1.jpeg (187.93 KiB) 754 keer bekeken
Tjeerdw
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 15:51

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door Tjeerdw »

Hey John.

Ik heb in de zijkanten van het paneel blindklinkmoeren gezet, hier heb ik een hoekprofiel op vastgezet, die heb ik met Sikaflex 552 AT op het dak vastgelijmd. Ik heb er (nog) geen spoiler voor zitten.

Afbeelding
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Citroen Jumper L1H1 met slaaphefdak



Bericht door John lamers »

Dank voor de reactie en detail foto ik denk dat ik het ook zo ga uitvoeren. :thumbup:
Plaats reactie