RDW keuringsdetails

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Uitgeschreven

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Uitgeschreven »

Het zou mij niets verbazen als de samenwerking tussen belastingdienst en rdw in de toekomst intensiever wordt. Ik weet van een project waarbij de rdw foto's maakte ten behoeve van de belastingdienst.

groet,
Martin
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Dafluc »

Eerst zien. Dat verhaal gaat al vele jaren rond. Maar we laten ons verrassen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Knutselsmurf »

Foto's en RDW gaat al langer samen. Het is er allemaal wel, op diverse fronten. Maar wij merken er pas iets van wanneer meneer de agent de moeite neemt om voor dit soort zaken het kentekenregister uitgebreid te gaan raadplegen. En ja, dan heb je pech. Maar handhaven in Nederland is nog steeds een ondergeschoven kind.
Maar dat er vanaf een bepaalde datum foto's in het register staan is een feit.

"MAAR EEN MENS LIJDT HET MEEST VAN HET LIJDEN DAT HIJ VREEST".
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Uitgeschreven

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Uitgeschreven »

Dafluc schreef:
do 29 jul 2021, 9:13
Eerst zien. Dat verhaal gaat al vele jaren rond. Maar we laten ons verrassen.
Ik zou me idd laten verrassen. Verrassingen zijn altijd leuk!

Groet,
Martin
Uitgeschreven

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Uitgeschreven »

Knutselsmurf schreef:
do 29 jul 2021, 9:34
Foto's en RDW gaat al langer samen. Het is er allemaal wel, op diverse fronten. Maar wij merken er pas iets van wanneer meneer de agent de moeite neemt om voor dit soort zaken het kentekenregister uitgebreid te gaan raadplegen. En ja, dan heb je pech. Maar handhaven in Nederland is nog steeds een ondergeschoven kind.
Maar dat er vanaf een bepaalde datum foto's in het register staan is een feit.

"MAAR EEN MENS LIJDT HET MEEST VAN HET LIJDEN DAT HIJ VREEST".
Hiervoor is geen politie nodig. Ook de belastingdienst hanteert de AWB met boeten en sancties. Per slot van rekening moet je een correcte aangifte van houderschapsbelasting doen. Maar we wachten af.

Groet
Martin
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Knutselsmurf »

Maar ja, er zijn niet zoveel losse Belasting controles. Zijn vast ergens anders druk mee.🤔
Als je in een gecoördineerde, gezamenlijk actie-fuik rijdt ben je gewoon aan de beurt. Maar in de praktijk is het toch meestal de politie die de eerste zet doet. Je zal het maar treffen dat je aangehouden wordt voor een defect achterlicht, papieren graag en dan de verkeerde treft. Nu zijn al onze zelfbouwers natuurlijk allemaal tip-top in orde, maar ja..... soms??
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Dafluc »

Bij mij kwam de meneer van de belastingdienst gewoon aan de deur. Compleet met meetlint.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door marjasjaak »

Bij "onze" RDW keuring werd een plattegrond getekend van de indeling.
En ook de zit/slaapbanken werden nagemeten.
Of die plattegrond in het dossier verdwijnt....
Het is een beetje lullig als je toch in een fuik rijdt, en door het gemis van een watervoorziening een naheffing krijgt.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Wim Corduwener »

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar gaat dit nou om het keuren van een bestelauto tot kampeerauto die daadwerkelijk ook als kampeerauto zal worden gebruikt of gaat het hier om in een bestelauto rond te rijden en een kwart van de houderschapsbelasting te betalen?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Jabek
Berichten: 76
Lid geworden op: za 19 jun 2021, 16:22

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Jabek »

Het gaat om het keuren van een bestelbus naar camper, die daarna alleen nog als camper wordt gebruikt met gebruikmaking van het kwarttarief.
Ik wil het gewoon netjes en conform de regels doen.
De antwoorden in dit draadje hebben me geleerd dat ik tijdens de rdw keuring zorg voor een werkend aanrecht met gas en stromend water.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Dafluc »

Voor de keuring maakt het ook niet uit wat je er mee gaat doen. Al zet je hem daarna als plantenbak in de tuin. Maar ik denk dat het een goede conclusie is. Succes met het verder bouwen en keuren :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door Wim Corduwener »

Oké duidelijk.
Dan lijkt het me niet zo moeilijk. Zoals je zelf al aangeeft; maak alles zodanig functionerend dat je er relaxed mee op vakantie kunt. Als je het proces hebt doorlopen kun je na je vakantie altijd nog aanvullingen, aanpassingen en verbeteringen aanbrengen, zodat je uiteindelijk een top-camper krijgt.
Succes!
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: RDW keuringsdetails



Bericht door JMD »

Ik zou zelf het risico ook niet nemen. Maar bij mij keek de keurmeester even rond, maakte wat foto's (met opmerking zijn alleen voor ons dossier, voor belastingdienst moet je zelf foto's aanleveren...).
Verder kreeg ik er van de keurmeester 2 zitplaatsen bij; had wel gordelbok geplaatst, maar geen aparte keuring dus.. :D
Plaats reactie