Intern frame DHL-camper
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 0:16
Intern frame DHL-camper
heey,
ik ben een camper aan het inbouwen. de box is 5,10 lang, 2,15 breed en 2,15 hoog.
origineel zitten er pilaren in waar de planken voor de pakketten in. de planken zelf zijn er al uit.
de horizontale kokers zijn een beetje gebogen, en het lijkt alsof deze het dak ondersteunen.
denken jullie dat deze er uit kunnen als ik deze vervang door kasten links en rechts? ook komt er een badkamer in die ongeveer tot de helft van de bak komt. de pilaren aan de achterkant blijven omdat ik daar een hefbed aanvast ga maken.
ook heeft de bak aardig wat flex er in zitten, als ik een van de wielen opkrik gaat de achterdeur soms moeilijk dicht, als ik dan een badkamer bouw, kan de bak minder flexen lijkt me, is dat een probleem?
ik hoor het graag!
ik ben een camper aan het inbouwen. de box is 5,10 lang, 2,15 breed en 2,15 hoog.
origineel zitten er pilaren in waar de planken voor de pakketten in. de planken zelf zijn er al uit.
de horizontale kokers zijn een beetje gebogen, en het lijkt alsof deze het dak ondersteunen.
denken jullie dat deze er uit kunnen als ik deze vervang door kasten links en rechts? ook komt er een badkamer in die ongeveer tot de helft van de bak komt. de pilaren aan de achterkant blijven omdat ik daar een hefbed aanvast ga maken.
ook heeft de bak aardig wat flex er in zitten, als ik een van de wielen opkrik gaat de achterdeur soms moeilijk dicht, als ik dan een badkamer bouw, kan de bak minder flexen lijkt me, is dat een probleem?
ik hoor het graag!
- Bijlagen
-
- bus 3.jpg (41.23 KiB) 1966 keer bekeken
-
- bus2.jpg (30.56 KiB) 1966 keer bekeken
-
- bus.jpg (35.34 KiB) 1966 keer bekeken
- DucatoDolf
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: intern frame dhl camper
Welkom hier. Leuke bak. Ook nog een pica van de buitenkant?
Ik zou alle balken laten zitten omdat deze het frame vormen voor de gehele opbouw. Lekker isoleren met een dik pak isolatie. Tevens kun je je kasten er aan vast schroeven. Dat de hele bak beweegt ga je er niet uit krijgen. Dus houd daar rekening mee als je kasten bouwt en vastschroeft.
Ik zou alle balken laten zitten omdat deze het frame vormen voor de gehele opbouw. Lekker isoleren met een dik pak isolatie. Tevens kun je je kasten er aan vast schroeven. Dat de hele bak beweegt ga je er niet uit krijgen. Dus houd daar rekening mee als je kasten bouwt en vastschroeft.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 0:16
Re: Intern frame DHL-camper
De bak is gemaakt van 3cm sanwichpanelen van fiber versterkt kunststof en pir plaat dus dat zit wel goed! Ik heb deze bak gehaald omdat ik 2.03 meter ben. Eindelijk een camper waarin ik rechtop kan staan.
Betekend de flex dat ik de kasten dan heel stevig moet maken? Of juist een beetje flexibel! Of moet ik ze alleen aan de muur bevestigen bijvoorbeeld en niet ook aan het plafond?
En wat zou wijs zijn Kwa badkamer (met douche).
Of gewoon overal een dikke laag flexibele kit tussen?
Betekend de flex dat ik de kasten dan heel stevig moet maken? Of juist een beetje flexibel! Of moet ik ze alleen aan de muur bevestigen bijvoorbeeld en niet ook aan het plafond?
En wat zou wijs zijn Kwa badkamer (met douche).
Of gewoon overal een dikke laag flexibele kit tussen?
- Geert Huizing
- Berichten: 591
- Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
- Locatie: Noord-Holland
Re: Intern frame DHL-camper
Hier nog wat leesvoer.
viewtopic.php?f=7&t=8434750&hilit=Gele+banaan
viewtopic.php?f=7&t=8434750&hilit=Gele+banaan
Groet,
Geert
Geert
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 0:16
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Intern frame DHL-camper
Ik weet niet wat je plannen allemaal zijn maar met deze kentekenplaat mag je echt de weg niet op.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Re: Intern frame DHL-camper
Leuk hoor! Handig wel denk ik de rechte wanden! Ik ben geen expert maar als de wanden wat flexibel zijn zou ik de kastjes dat ook maken. Als je ze juist stroef maakt dan gaan ze juist denk ik kapot want de wanden en opbouw zit meer kracht in dan een houten balkje van een kastje.
Mbt het kenteken, misschien is het zo'n kentekenplaat die je gewoon kan lezen met het oog, maar op de foto (flitspaal) onleesbaar is.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Mbt het kenteken, misschien is het zo'n kentekenplaat die je gewoon kan lezen met het oog, maar op de foto (flitspaal) onleesbaar is.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Re: Intern frame DHL-camper
Ongevraagd advies hier: let aub op je gewicht (voor zover je dat al niet van plan was), die Iveco's met deze opbouw zijn nog best gewichtig en inbouw met een grote ruimte loopt ook snel op. Wel héle mooie basis!!
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 0:16
Re: Intern frame DHL-camper
jaa hij is zwaar, maar ik heb hem gewogen en hij weegt nu 3000 kg. ik kan net aan de inbouw doen en hem kort op b rijbewijs rijden ( en geen moer laden natuurlijk ) .. dan ga ik mijn c1 halen en kan hij tot 6500 kg laden en 3500 trekken het was een euro 4 bus voor een prikkie op een veiling, het wordt het grootste deel van het jaar mijn vaste stekkie, dus het is het wel waard om mijn c1 rijbewijs te halen! verder is hij lekker robuust en daarom nog wel wat jaartjes mee gok ik.
rechte wanden waren inderdaad 1 van de voordelen om een bakwagen te halen ik heb een werkplaats met een cnc machine waardoor het zagen en bouwen nog veel makkelijker gaat. de bouw van de meubels wordt dan ook platen als basis, en dan versterken met tengels. mijn achtergrond is product design en dit moet uit eindelijk ook mijn visitekaartje worden voor wat ik kan
ik ben nu 2 maanden bezig geweest met het hele chassis opschuren en verfen, roest wegwerken, lassen, verfen, en het zit er bijna op! dan kan ik me eindelijk focussen op de binnenkant!
uit eindelijk ga ik een grote trailer ombouwen tot werkplaats, met de cnc machine, en wil ik werk gaan doen op lokatie, ik heb al een accu gebouwd van 560 AH lifepo4. fotos volgen, of misschien begin ik wel een topic voor de gehele bouw
rechte wanden waren inderdaad 1 van de voordelen om een bakwagen te halen ik heb een werkplaats met een cnc machine waardoor het zagen en bouwen nog veel makkelijker gaat. de bouw van de meubels wordt dan ook platen als basis, en dan versterken met tengels. mijn achtergrond is product design en dit moet uit eindelijk ook mijn visitekaartje worden voor wat ik kan
ik ben nu 2 maanden bezig geweest met het hele chassis opschuren en verfen, roest wegwerken, lassen, verfen, en het zit er bijna op! dan kan ik me eindelijk focussen op de binnenkant!
uit eindelijk ga ik een grote trailer ombouwen tot werkplaats, met de cnc machine, en wil ik werk gaan doen op lokatie, ik heb al een accu gebouwd van 560 AH lifepo4. fotos volgen, of misschien begin ik wel een topic voor de gehele bouw
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 0:16
Re: Intern frame DHL-camper
thanks! ik leer ook reageren op berichtenGeert Huizing schreef: ↑vr 30 jul 2021, 0:14Hier nog wat leesvoer.
viewtopic.php?f=7&t=8434750&hilit=Gele+banaan
ik heb al heel wat van dit soort topics gevolgd in de afgelopen 4 jaar ben ik geobsedeerd door camperbouw! nadat ik zag hoe de seizoen werkers in Frankrijk leven! ik wilde alleen geen volledige vrachtwagen, en dit was een bestelbus met het laad- en trekvermogen van een vrachtwagen! ik heb even door dit topic heen gescrold en het ziet er super fancy uit! ik wil een wat meer organische sfeer, meer natuur, en natuurlijk mijn cnc-machine goed aan het werk zetten
Re: Intern frame DHL-camper
Ahhh vandaar, schitterende plannen verder, heel veel succes en we blijven het volgen hier!Friendly ghost schreef: ↑vr 30 jul 2021, 12:39jaa hij is zwaar, maar ik heb hem gewogen en hij weegt nu 3000 kg. ik kan net aan de inbouw doen en hem kort op b rijbewijs rijden ( en geen moer laden natuurlijk ) .. dan ga ik mijn c1 halen en kan hij tot 6500 kg laden en 3500 trekken het was een euro 4 bus voor een prikkie op een veiling, het wordt het grootste deel van het jaar mijn vaste stekkie, dus het is het wel waard om mijn c1 rijbewijs te halen! verder is hij lekker robuust en daarom nog wel wat jaartjes mee gok ik.
rechte wanden waren inderdaad 1 van de voordelen om een bakwagen te halen ik heb een werkplaats met een cnc machine waardoor het zagen en bouwen nog veel makkelijker gaat. de bouw van de meubels wordt dan ook platen als basis, en dan versterken met tengels. mijn achtergrond is product design en dit moet uit eindelijk ook mijn visitekaartje worden voor wat ik kan
ik ben nu 2 maanden bezig geweest met het hele chassis opschuren en verfen, roest wegwerken, lassen, verfen, en het zit er bijna op! dan kan ik me eindelijk focussen op de binnenkant!
uit eindelijk ga ik een grote trailer ombouwen tot werkplaats, met de cnc machine, en wil ik werk gaan doen op lokatie, ik heb al een accu gebouwd van 560 AH lifepo4. fotos volgen, of misschien begin ik wel een topic voor de gehele bouw
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Re: Intern frame DHL-camper
Gaaf! Blijft ideaal zo een grote rechthoekige ruimte om in te bouwen! Veel succes en blijf foto's plaatsen
- Gele banaan
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
- Locatie: Zaandam
- Contacteer:
Re: Intern frame DHL-camper
Leuk Project,
Ik zie ook dat je al gewone bent op mijn project Gele Banaan, doe er je voordeel mee.
Ik heb toentertijd wel de aluminium staander verwijderd, maar als het binnenje maatvoering past is het steviger om ze te laten zitten en te gebruiken.
Veel succes met de bouw, ik blijf het volgen en veel fotos plaatsen
Ik zie ook dat je al gewone bent op mijn project Gele Banaan, doe er je voordeel mee.
Ik heb toentertijd wel de aluminium staander verwijderd, maar als het binnenje maatvoering past is het steviger om ze te laten zitten en te gebruiken.
Veel succes met de bouw, ik blijf het volgen en veel fotos plaatsen
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Re: Intern frame DHL-camper
Mooie basis!
Als je niet wilt dat je meubels stuk gaan door de flex in de bak moet je ze aan één vlak bevestigen. Zo voorkom je dat het meubel de flex in de bak tegen probeert te gaan en daarin faalt.
Zo heb ik een metalen bedframe die op poten aan de vloer geschroefd is en verder enkel met de achterbalk aan de bus vastzit. Het frame kan dus mee torderen over de lengte.
Als je niet wilt dat je meubels stuk gaan door de flex in de bak moet je ze aan één vlak bevestigen. Zo voorkom je dat het meubel de flex in de bak tegen probeert te gaan en daarin faalt.
Zo heb ik een metalen bedframe die op poten aan de vloer geschroefd is en verder enkel met de achterbalk aan de bus vastzit. Het frame kan dus mee torderen over de lengte.