Upgrade interieur camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Will »

Voor wrapmateriaal verwijs ik je naar Stickerland.nl en hoe het moet vind je uitleg op het YouTube kanaal.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door seth_space »

Ofwel zelf doen:
https://youtu.be/-J-c97jBcAg
Of even afhankelijk van woonplaats zoeken op Google.
"Keukendeurtjes wrappen"
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ahjwinth
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Ahjwinth »

Heeft er iemand ervaring hoe lang een wrapping goed blijft op bv keuken deurtjes? Is dit duurzaam of komt het na een jaar los?
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Camperic »

Wim Corduwener schreef:
vr 23 jul 2021, 13:03
Camperic schreef:
vr 23 jul 2021, 10:31
Van de badkamer o.a. hier.
Met name het voorbeeld van de badkamer vind ik mooi gelukt.

Onze natte hoek kan ook wel een upgrade gebruiken, maar ik vraag me wel al wat er overblijft als ik die beige kunststof panelen van de douche eruit trek.
Om je een idee te geven zo bij onze camper:

IMG_7111 (Klein).JPG
IMG_7111 (Klein).JPG (55.52 KiB) 870 keer bekeken
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door PaulBng »

Wim schreef:
Toch wil ik het niet de bont maken, want stel dat we deze camper ooit willen inruilen of verkopen, dan moet een volgende eigenaar zich ook nog een beetje thuisvoelen.
Dat is nou iets waar ik me absoluut niet druk om maak.
Het ding is er nu voor mij....

Paul
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Wim Corduwener »

Nou wat ik een beetje heb met dat kunststof interieur; op de eerste plaats vind ik de kleur beige niet echt een frisse kleur voor een douche, bovendien zit er nogal wat plastic gedoe ingebouwd.

Afbeelding
De panelen zitten over elkaar gemonteerd en ik verwacht dat het water mooi in de douchebak wegloopt. Wel spannend om te zien wat er achter deze façade zit. Dat blauwe schijnsel is een geintje van de vorige eigenaar die aan de binnenkant een ledstrip heeft geplakt; misschien om een gevoel van wellness te creëren.

Afbeelding
Plastic gedoe dat er nogal kwetsbaar uitziet, bovendien kun je er onderweg geen spullen in laten staan.

Afbeelding
Deze energievretende halogeenspotjes gaan er ook uit. Ze zijn alleen aan één kant draaibaar en ze zijn zó fel dat je lasogen krijgt. Bovendien zijn de schakelaartjes zodanig geconstrueerd dat je ze te gemakkelijk naarbinnen drukt.

Afbeelding
Ter vervanging heb ik deze gekocht: draaibare ledverlichting.

Afbeelding
Deze frontjes worden wit en ik ben er nog niet uit of ik ze wrap of rol.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Will »

Ahjwinth schreef:
vr 23 jul 2021, 17:05
Heeft er iemand ervaring hoe lang een wrapping goed blijft op bv keuken deurtjes? Is dit duurzaam of komt het na een jaar los?

Vrijwel alle campers komen wit uit de productie en bijna alles wat je ziet is gewrapt zowel binnen als buiten dus daar zal ik mij niet zoveel zorgen over maken.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Ahjwinth
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Ahjwinth »

Bedankt Will. Dan zal ik dit toch eens gaan overwegen.
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8840
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door kampo »

@Wim corduwener
Je hebt helemaal gelijk er is wel degelijk een probleem met de inrichting van de gemiddelde camper.
Dat was 30 jaar geleden ook al zo.
Heeft het te maken met de hoge leeftijd van de gemiddelde koper van een nieuwe camper of met het weinig gevoel en belangstelling voor mooi bij de veelal uit Duitsland afkomstige designers ?
Massaproductie is vaak zonder smaak.

Ik krijg dat gevoel ook als ik in een Duits of Oostenrijks hotel moet overnachten.

Ook aan de buitenkant lijken campers tot op vandaag nog steeds op een lelijke tupperwaredoos.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Wim Corduwener »

PaulBng schreef:
vr 23 jul 2021, 19:20
Dat is nou iets waar ik me absoluut niet druk om maak.
Het ding is er nu voor mij....
Onze camper is ook van ons en misschien nóg meer als we het interieur meer eigen maken. En tóch weet ik nog niet 100% zeker of we volgend jaar nog in deze camper rondtoeren. En al ik ’m dan helemaal ga beplakken met bloemenmotief dan weet ik niet of-ie nog een beetje in de markt ligt.
@Kampo daar heb ik nog niet eens bij stilgestaan; het gross van de campers is natuurlijk van Duitse makelij en is qua inrichting vaak een mix van het grote geheel. Ik weet niet of dat nou per se overeenkomst heeft met de smaak van ouderen. Ik ken wel een paar ouderen met een tamelijk moderne smaak. 8-)

Afbeelding
Trouwens, die Amerikanen weten ook wel hoe ze een camper moeten inrichten. Wrap dit maar eens in een ander kleurtje.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Camperic »

Wij maken ons daar ook niet druk om en bovendien wie wil nou niet wat wij eraan hebben verbeterd :wink: :mrgreen:

Waarom niet de halogeenlampjes (branders) vervangen in huidige armaturen? Wij hebben ook alles vervangen door led en dat bij de meeste gedaan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door PaulBng »

Toen ik met de huidige camper na het ophalen thuiskwam, heb ik direct de zaag in de hangkast gezet. Nog steeds blij mee...
Een eventuele volgende eigenaar moet het er maar mee doen.
Het enige wat ik aan het interieur waarschijnlijk aanpas is het vervangen van de bekleding op de drie deuren.
Zeker die op de schuifdeur valt er een keer af...


Paul
CaradoT135
Berichten: 2257
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door CaradoT135 »

Camperic schreef:
za 24 jul 2021, 7:40
Waarom niet de halogeenlampjes (branders) vervangen in huidige armaturen? Wij hebben ook alles vervangen door led en dat bij de meeste gedaan.
Dat was één van de eerste acties die ik heb gedaan toen de Carado in mijn bezit kwam. Alleen al het verbruik van de buitenverlichting was goed voor wat ik nu aan totaal verbruik van de verlichting heb.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Upgrade interieur camper



Bericht door Wim Corduwener »

Camperic schreef:
za 24 jul 2021, 7:40
Waarom niet de halogeenlampjes (branders) vervangen in huidige armaturen? Wij hebben ook alles vervangen door led en dat bij de meeste gedaan.
Dat is een optie en heb ik zeker heb overwogen, maar deze armatuurtjes zijn van een nogal knullige kwaliteit. Twee schakelaartjes waren al afgebroken en naar binnen gedrukt en dan zou ik op termijn van alle 7 lichtpunten de schakelaars moeten vervangen. Het draaibare deel zou ik moeten omkeren zodat ze niet in je gezicht schijnen en dan denk ik: “Kan ik ze niet beter vervangen voor meer praktische lichtpunten?”
En eigenlijk begrijp ik niet zo goed waarom Dethleffs deze rommel heeft ingebouwd.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Plaats reactie