Vraag over belasting

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51261
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vraag over belasting



Bericht door Kroppie »

zegt men!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Vraag over belasting



Bericht door Cee Pee »

dedruivenplukker schreef:
do 22 jul 2021, 20:13
Door fijnstofheffing te betalen help je wel mee aan een schonere leefomgeving :idea:
Toch?
Je stoot er geen gram minder door uit dus is het alleen maar een melkkoe voor de overheid.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vraag over belasting



Bericht door Aloys »

Alles is een melkkoe voor de overheid. Maar vergeet niet dat wij met zijn allen de melkkalveren zijn: alles vloeit weer naar ons terug...
Bijv. in de vorm van AOW. Heb nét gehad, gisteren, voor het eerst in mijn leven! :D Of gratis onderwijs voor onze (klein)kinderen. Straatlantaarns, ook handig!

Mijn bus, op de weegschaal in Frankrijk, met álles erop en eraan (incl. tientallen flessen wijn :oops: ) kwam op 3400kg. Had ik niet verwacht.
Mijn € 600-800 belasting had wellicht moeten zijn: € 300 tot € 800 belasting per jaar. Ik betaal een honderd of 6, 7.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Vraag over belasting



Bericht door dedruivenplukker »

Aloys schreef:
do 22 jul 2021, 20:53
Bijv. in de vorm van AOW. Heb nét gehad, gisteren, voor het eerst in mijn leven!
Gisteren de camper weer in de belasting gezet, ik ben blij dat dat geld bij jou terecht komt! :thumbup:
Geniet ervan. :cheers:

En er is iemand die binnenkort ook nog 3x € 337 over gaat maken. :P
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Vraag over belasting



Bericht door marjasjaak »

Aloys schreef:
do 22 jul 2021, 20:53
Mijn bus, op de weegschaal in Frankrijk, met álles erop en eraan (incl. tientallen flessen wijn :oops: ) kwam op 3400kg. Had ik niet verwacht.
Was dit een vrijwillige weging, of werd deze gratis aangeboden door de Franse overheid? :-B
Sjaak

Wat betreft de houderschapsbelasting, als je het gewicht weet (RDW.nl) dan kan je zo bij de belastingdienst het bijbehorende tarief vinden.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vraag over belasting



Bericht door Aloys »

Vrijwillig én gratis: een weegbrug op het platteland, met betaalautomaat. Maar hij stond op gratis, blijkbaar voor de (Duitse) ralley-auto's die er voorbij kwamen. Die gingen allemaal even wegen.

Het ding stond leeg op -50kg, met onze bus erop op 3350kg. Een verschil van 3400kg. Bij de keuring woog ie al 2800kg, zoiets. De volgende keer laat ik 'm ook minimalistisch keuren, ik ben veel te eerlijk! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Deulking
Berichten: 3
Lid geworden op: do 21 jan 2021, 22:55

Re: Vraag over belasting



Bericht door Deulking »

Nogmaals dank voor de handige en hilarische tips 🤣🤣!!

Dus al met al is een bestelbus toch handiger dan lijkt me. Je kan er harder mee rijden.
Het is maandelijks goedkoper. En je zit niet vast aan tachograven, veignets etc.

Omdat mijn vriendin en ik beiden langer zijn dan gemiddeld hebben we een verlengde bestelbus nodig. Het liefst L4H3. Die zijn redelijk prijzig in de aanschaf. Maar ach. Nog ff flink doorsparen!!
Plaats reactie