Ombouw Fiat Ducato L3H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Jean Baret »

Mooi allemaal! 👍 Ik ben trouwens een blije bezitter van een tussenschot, ik zie alleen maar voordelen behalve eventuele calamiteiten. Als ergens ‘s nachts de pleuris uitbreekt, zal ik in mijn pyjama (hopelijk…) de bus uit moeten en aan de andere kant er weer in.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door PaulBng »

Heb je ook tussen de tule en de pijp gekit? Of bedoel je dat?
Anders kringelt het water naar binnen...Afbeelding


Paul
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Jelle »

Jean Baret schreef:
vr 30 jul 2021, 19:14
Mooi allemaal! 👍 Ik ben trouwens een blije bezitter van een tussenschot, ik zie alleen maar voordelen behalve eventuele calamiteiten. Als ergens ‘s nachts de pleuris uitbreekt, zal ik in mijn pyjama (hopelijk…) de bus uit moeten en aan de andere kant er weer in.
Bedankt voor je reactie Jean Baret,

Wij zijn ook de blije bezitter van een tussenschot vrije campertje.
Voordelen:
Bij calamiteiten hoeven we niet eerst naar buiten.
1 Camper dieven kunnen het je misschien onmogelijk in te grijpen terwijl ze de camper stelen met jullie er in, Geintje :lol3:
2 Staan daar door minder bloot aan deze gevaren.
3 Raken niet bij koude tot in het bot verkleumt.
4 Worden niet nat.
5 Lopen geen rommel in.
6 Krijgen geen muggen in de camper.
7 Een vervelende mug kan je nachten lang pesten voor dat je hem vind.
8 Het word overal lekker warm, door gratis motor warmte, of juist koeler al tijdens het rijden op een warme dag.
8 Je hoef misschien niet eens een extra kachel installeren.
10 Als mijn vrouw plots naar de wc moet, hoeven we niet op een drukke of snelweg aan de kant.
11 De camper is meer waard, veel mensen willen niet eerst naar buiten om in het woon gedeelte te komen en moeten achteraf aan het breken, wat ten koste kan gaan van de inrichting, en bijpassend materiaal is misschien niet meer verkrijgbaar.
13 De kinderen kunnen in het woon gedeelte met gordels om zitten en je hebt er door meer controle op wat ze doen, en kunnen
met je praten.
14 Als je meer dan anders moet remmen of bij een zwenking iets wat door het woongedeelte komt te vallen kan je partner het
weer even op zijn plaats zetten tijdens het rijden, je hebt ook meer controle op alles.
15 Bij een gedateerde camper zal het motor geluid ook wat naar het woon gedeelte gaan, dat kan iets aan voordeel hebben.

Mooier kan ik het niet maken, misschien zien anderen nog meer voordelen??? :clap: :cheers:

Zonder een tussenschot,,,,, ik zie geen enkel voordeel, en het zal zeker niet opwegen tegen de lijst van 15 voordelen. :clap:

Echte voordelen zie ik niet :wtf: .
Ja toch één,,, je wilt het verkopen niemand wil een camper, maar wel een bus om dingen te vervoeren, je sloopt het camper gedeelte en je hebt weer een gewone bus die je kan verkopen, alleen duurde het zo lang dat de koper een andere heeft gekocht.

Toch er maar weer een camper van maken want die is meer waard, en ja er is toch een koper die het wil kopen, alleen moet het tussenschot er tussen uit worden gehaald, en de camper is verkocht en de bezitter is blij dat het tussenschot er uit is gehaald, wat wat zijn de voordelen er van zie lijst van 15 voordelen.

En zo hebben we toch een blije bezitter van een tussenschot vrije camper. :lol3: :bow:
Laatst gewijzigd door Jelle op za 31 jul 2021, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door DJSmiley »

Ik heb het juist andersom: Wel een tussenschot. Wel met een deur, dus ik kan wel van en naar de cabine.

Voordelen (/redenen voor mij)
- Iets stiller (denk ik) omdat het woongedeelte geen klankkast is. (al beperkt de isolatie dat natuurlijk)
- Een klein rammelend iets hoor je niet meteen voorin tijdens het rijden
- Winter: Kachel stookt het woongedeelte comfortabel warm, zonder veel warmteverlies van de voorramen
- Zomer: Airco in de cabine koelt alleen de cabine, niet ook nog eens de hele woonruimte. Dus effectiever tijdens een rit
- Zomer: Woongedeelte blijft veel koeler, cabine is door al het glas een broeikas
- Zomer: Geen gedoe met gordijntjes enz om al het licht via de cabine buiten te houden

De voordelen van bv contact met de medepassagiers zijn voor mij niet relevant, want de hele bus is toch als 2-persoons gebouwd en gekeurd.

Zo zie je dus maar weer, iedereen heeft zo z'n eigen ideeen en voorkeur
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Superseven
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 18:44
Locatie: Regio Sint-Niklaas (B)

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Superseven »

PaulBng schreef:
vr 30 jul 2021, 22:51
Heb je ook tussen de tule en de pijp gekit? Of bedoel je dat?
Anders kringelt het water naar binnen...Afbeelding
Paul
Voordat het afdekkastje erover is gegaan is het volledig en ruimschoots afgekit Paul.
Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant.
Toch bedankt om me te waarschuwen! :thumbup:
Pluk de dag en geniet ervan zolang je kan!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door PaulBng »




Paul
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Jelle »

[quote=Superseven
Toch bedankt om me te waarschuwen! :thumbup:
[/quote]

Beste @Superseven,
Wat is het toch fijn om je op dingen te wijzen, we krijgen altijd een vriendelijke reactie :clap: :bow:
Vandaar natuurlijk dat je @Supperseven als forum naam hebt je reageert ook Super. :hug:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Jean Baret »

Jelle schreef:
Jean Baret schreef:
vr 30 jul 2021, 19:14
Mooi allemaal! Afbeelding Ik ben trouwens een blije bezitter van een tussenschot, ik zie alleen maar voordelen behalve eventuele calamiteiten. Als ergens ‘s nachts de pleuris uitbreekt, zal ik in mijn pyjama (hopelijk…) de bus uit moeten en aan de andere kant er weer in.
Bedankt voor je reactie Jean Baret,

Wij zijn ook de blije bezitter van een tussenschot vrije campertje.
Voordelen:
Bij calamiteiten hoeven we niet eerst naar buiten.
1 Camper dieven kunnen het je misschien onmogelijk in te grijpen terwijl ze de camper stelen met jullie er in, Geintje :lol3:
2 Staan daar door minder bloot aan deze gevaren.
3 Raken niet bij koude tot in het bot verkleumt.
4 Worden niet nat.
5 Lopen geen rommel in.
6 Krijgen geen muggen in de camper.
7 Een vervelende mug kan je nachten lang pesten voor dat je hem vind.
8 Het word overal lekker warm, door gratis motor warmte, of juist koeler al tijdens het rijden op een warme dag.
8 Je hoef misschien niet eens een extra kachel installeren.
10 Als mijn vrouw plots naar de wc moet, hoeven we niet op een drukke of snelweg aan de kant.
11 De camper is meer waard, veel mensen willen niet eerst naar buiten om in het woon gedeelte te komen en moeten achteraf aan het breken, wat ten koste kan gaan van de inrichting, en bijpassend materiaal is misschien niet meer verkrijgbaar.
13 De kinderen kunnen in het woon gedeelte met gordels om zitten en je hebt er door meer controle op wat ze doen, en kunnen
met je praten.
14 Als je meer dan anders moet remmen of bij een zwenking iets wat door het woongedeelte komt te vallen kan je partner het
weer even op zijn plaats zetten tijdens het rijden, je hebt ook meer controle op alles.
15 Bij een gedateerde camper zal het motor geluid ook wat naar het woon gedeelte gaan, dat kan iets aan voordeel hebben.

Mooier kan ik het niet maken, misschien zien anderen nog meer voordelen??? :clap: :cheers:

Zonder een tussenschot,,,,, ik zie geen enkel voordeel, en het zal zeker niet opwegen tegen de lijst van 15 voordelen. :clap:

Echte voordelen zie ik niet :wtf: .
Ja toch één,,, je wilt het verkopen niemand wil een camper, maar wel een bus om dingen te vervoeren, je sloopt het camper gedeelte en je hebt weer een gewone bus die je kan verkopen, alleen duurde het zo lang dat de koper een andere heeft gekocht.

Toch er maar weer een camper van maken want die is meer waard, en ja er is toch een koper die het wil kopen, alleen moet het tussenschot er tussen uit worden gehaald, en de camper is verkocht en de bezitter is blij dat het tussenschot er uit is gehaald, wat wat zijn de voordelen er van zie lijst van 15 voordelen.

En zo hebben we toch een blije bezitter van een tussenschot vrije camper. :lol3: :bow:
Tja, ik heb hem dus juist laten staan. Met alle overwegingen die DJSmiley hierboven al noemde, en een gevoel van privacy. Kan best zijn dat ik nog eens van mening verander maar op dit moment ben ik blij.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
TeamLotz
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 28 jun 2021, 15:47

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door TeamLotz »

Wij hebben het metalen originele tussenschot er wel uitgehaald, omdat we die toch wel veel van de binnenruimte in vonden nemen. Maar we gaan er zelf wel weer een houten schot voor in de plaats maken, zodat we het mooier op de keuken kunnen laten aansluiten die we over de breedte van de bus achter de bestuurderscabine willen gaan plaatsen. Ook weer een net iets andere oplossing dus :)
Superseven
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 18:44
Locatie: Regio Sint-Niklaas (B)

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Superseven »

Nog even een kleine update.

Electriciteit onder een afdak
Afbeelding

Afbeelding

De waterpomp en expantievatje hebben ook hun plaatsje gekregen
Afbeelding

Afbeelding

Lattenbodems aangepast
Afbeelding

Afbeelding

Plafond en spotjes geplaatst
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorste parket geplaatst
Afbeelding

Afbeelding

Bezig met de bovenste kastjes
Afbeelding
Pluk de dag en geniet ervan zolang je kan!
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Lambiek »

Superseven.

Wat is je achtergrond/beroep?
Omdat :

Het ziet er allemaal heel netjes en degelijk, professioneel uit !!
Het lijkt dat je heel makkelijk en snel werkt

Knap hoor

Duidelijk foto's.

Top





.
Superseven
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 18:44
Locatie: Regio Sint-Niklaas (B)

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Superseven »

Bedankt voor de mooie commentaar Lambiek! :thumbup:

Ik ben van beroep altijd kraanman geweest in de haven van Antwerpen. In Nederland zeggen jullie denk ik kraanmeester :wink:
Momenteel ben ik jong gepensioneerde van net 57 jaar. Wij hadden nog de mogelijkheid om op pensioen te gaan op 55 jaar en ik heb niet getwijfeld.
Groetjes
Pluk de dag en geniet ervan zolang je kan!
Superseven
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 27 jan 2021, 18:44
Locatie: Regio Sint-Niklaas (B)

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Superseven »

Mijn vrouw in actie gisteren en vandaag

Plafond in de olie zetten
Afbeelding

Alles gedeeltelijk opvullen met schapenwol
Afbeelding

Armaflex kleven
Afbeelding
Pluk de dag en geniet ervan zolang je kan!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw Fiat Ducato L3H2



Bericht door Kroppie »

Superseven schreef:
zo 12 sep 2021, 8:49
Bedankt voor de mooie commentaar Lambiek! :thumbup:

Ik ben van beroep altijd kraanman geweest in de haven van Antwerpen. In Nederland zeggen jullie denk ik kraanmeester :wink:
Momenteel ben ik jong gepensioneerde van net 57 jaar. Wij hadden nog de mogelijkheid om op pensioen te gaan op 55 jaar en ik heb niet getwijfeld.
Groetjes
ja met 55 met pensioen, heb ik 18 jaar terug ook gedaan, nooit spijt van gehad :thumbup: :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie