Afwerking panelen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Strikethebell
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 22:01
Locatie: Wolvega

Afwerking panelen



Bericht door Strikethebell »

Hallo,

In het slaapgedeelte van onze Ducato heb ik het blik beplakt met armaflex. Nu wil ik in het slaapgedeelte de ruimte tussen hoofd- en voeteneind zo groot mogelijk houden. Dus bedacht om plaatjes triplex te beplakken met stof (4mm). De stof vouw ik dan netjes om de rand. `Keurig afgewerkt, maar dan…. `Hoe zorg ik ervoor, dat die beplakte platen tegen de zijkant bevestigd worden? Er zit een strook stof om de rand geplakt en hoe bevestig ik nu de plaat aan de zijkant? Heeft er iemand voorbeelden van hoe dat gedaan wordt?

Albert
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Afwerking panelen



Bericht door DJSmiley »

Kit?

Naaldvilt oid wat je eromheen slaat is heel dun. Polymeerkit kan prima een paar mm overbruggen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Afwerking panelen



Bericht door Kroppie »

ik zou gaatjes in de omgeslagen rand van de stof knippen en dan dotjes lijm in die gaatjes, en dan het paneel tegen de wand drukken

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op ma 28 jun 2021, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Afwerking panelen



Bericht door rijschoollucassen »

Naast het bed zal de ruimte wat groter zijn. Steek het met stof beklede paneel daar achter en vul het verschil op met een beklede lat. Die extra breedte heb je alleen boven het bed nodig.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Afwerking panelen



Bericht door bus21 »

Wij hebben triplex vastgekit en gaan daarover later nog vilt plakken
ronald026
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 28 okt 2020, 23:34

Re: Afwerking panelen



Bericht door ronald026 »

klittenband aan beide zijden plakken.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Afwerking panelen



Bericht door DucatoDolf »

Enne, het vilt direct op de isolatie plakken? Kan toch ook?
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Afwerking panelen



Bericht door Wim Corduwener »

ronald026 schreef:
ma 28 jun 2021, 20:21
klittenband aan beide zijden plakken.
Stel dat jullie ooit de keet willen inruilen en de nieuwe eigenaar vindt jullie stoffenbekleding niet mooi of jullie zijn het zelf een keer zat, dan is dat met klittenband makkelijker aan te passen dan met lijm of kit.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afwerking panelen



Bericht door zuk4wd »

Afbeelding
Afbeelding

de panelen plakken aan het vilt wat over de stijlen is geplakt.
voordeel is dat je de panelen kunt vervangen indien nodig.

mijn topic:
viewtopic.php?f=7&t=8455272&start=224
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Plaats reactie