Boekenkast

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Dinyentheo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 25 mei 2021, 15:45

Boekenkast



Bericht door Dinyentheo »

Heeft iemand leuke tips en trucs om een boekenkast in de camper te bouwen en de boeken te vergrendelen zodat niet alles bij een noodstop uit de kast rolt. Onder de banken of in de bestaande kasten. is geen optie.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Boeken kast



Bericht door jaap van duijn »

Denk eens aan digitaal scheelt je ruimte en gewicht.
Alle instructie boeken en lees boeken waren 18 kg jawel 18 kg nu een stick en 2 iPad

groet Jaap
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Boeken kast



Bericht door Jean Baret »

Ik denk zelf zoiets als dit te gaan maken:

Afbeelding

Kan natuurlijk ook zonder hippie-gehalte. Als je een noodstop maakt, valt er misschien weleens wat uit maar verder lijkt het me wel werken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Boeken kast



Bericht door Wim Corduwener »

jaap van duijn schreef:
wo 26 mei 2021, 9:57
Denk eens aan digitaal scheelt je ruimte en gewicht.
Veel mensen vinden boeken leuker dan digitaal.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Boeken kast



Bericht door Bob Diesel »

Soms moet je praktisch denken ipv leuk

Maar bv ondanks navigatie/tablet/phone
Heb ik toch weer de papieren Michelin route kaarten/boek
Van FR en SP,, gekocht en gaan mee, voor de leuk :wink:

En leeswerk op de e,reader :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Boeken kast



Bericht door EasyBee »

Nou nemen wij ook graag echte boeken mee ipv digitale boeken, maar les 1 bij beladen camper en caravan is toch de zware dingen onderin en de lichte spullen bovenin. Dat doet een hoop voor het rijgedrag van je camper en caravan. Leuk zo'n boekenplank als op de foto, maar als het een echte noodstop wordt of nog erger (boem is ho), dan krijg je die hele lading in je nek. Daar komen krachten bij vrij, dat wil je niet weten. Als je al blauwe plekken en kneuzingen kunt overhouden van de veiligheidsriemen, moet je niet ook nog de boekenkast om je oren krijgen. Bij ons staan boeken in een kast op de vloer met de opening dwars op de rijrichting.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Boeken kast



Bericht door Wim Corduwener »

Het lijkt me voor de hand liggen dat je alle spullen noodstop-bestendig opbergt en dat geldt natuurlijk ook voor al het serviesgoed dat naar beneden kan flikkeren. :wtf:
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Boeken kast



Bericht door Jean Baret »

EasyBee schreef:Nou nemen wij ook graag echte boeken mee ipv digitale boeken, maar les 1 bij beladen camper en caravan is toch de zware dingen onderin en de lichte spullen bovenin. Dat doet een hoop voor het rijgedrag van je camper en caravan. Leuk zo'n boekenplank als op de foto, maar als het een echte noodstop wordt of nog erger (boem is ho), dan krijg je die hele lading in je nek. Daar komen krachten bij vrij, dat wil je niet weten. Als je al blauwe plekken en kneuzingen kunt overhouden van de veiligheidsriemen, moet je niet ook nog de boekenkast om je oren krijgen. Bij ons staan boeken in een kast op de vloer met de opening dwars op de rijrichting.
Die paar kleine paperbacks van mij zullen je dood niet worden maar vooral zal mijn tussenschot de boel tegenhouden. Ik zou hem sowieso monteren zodat dat balkje zeker halverwege de boeken komt. Maar je hebt gelijk, je moet er rekening mee houden.

Nog een uit mijn inspiratie-mapje:

Afbeelding



Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Boeken kast



Bericht door Wim Corduwener »

Kijk, dit is nou een gezellige en huiselijk ingerichte buscamper.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Dinyentheo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 25 mei 2021, 15:45

Re: Boeken kast



Bericht door Dinyentheo »

Jean Baret schreef:
wo 26 mei 2021, 10:26
Ik denk zelf zoiets als dit te gaan maken:

Afbeelding

Kan natuurlijk ook zonder hippie-gehalte. Als je een noodstop maakt, valt er misschien weleens wat uit maar verder lijkt het me wel werken.
Dank je, erg leuk idee. Ik denk dat we hier iets mee kunnen al hebben we een hefbed. Ik lees digitaal maar mijn man niet en wat betreft de noodstop hebben we werk gerelateerd daar genoeg van gezien dus hoeven daar niet op geattendeerd te worden. Bedankt voor de reacties tot dusver.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Boekenkast



Bericht door Yvonne57 »

Bij ons gaan een paar boeken in de hangzak. Je kent ze vast wel met van die vakken. Kun je natuurlijk zelf maken in elk gewenst formaat en kleur.
Yvonne
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Boeken kast



Bericht door Wim Corduwener »

Dinyentheo schreef:
wo 26 mei 2021, 17:25
...en wat betreft de noodstop hebben we werk gerelateerd daar genoeg van gezien dus hoeven daar niet op geattendeerd te worden.
Sorry ik wist natuurlijk niet. :wtf:
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Dinyentheo
Berichten: 3
Lid geworden op: di 25 mei 2021, 15:45

Re: Boekenkast



Bericht door Dinyentheo »

Yvonne57 schreef:
wo 26 mei 2021, 18:53
Bij ons gaan een paar boeken in de hangzak. Je kent ze vast wel met van die vakken. Kun je natuurlijk zelf maken in elk gewenst formaat en kleur.


Dank je ook goed idee
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Boekenkast



Bericht door rongreven »

Misschien geeft onderstaande link ook een idee?

https://www.tools2go.nl/vastzetstangen- ... -25-5-43cm
Groet, Ron Greven
Plaats reactie