Stadsbus te koop

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Stadsbus te koop



Bericht door Jean Baret »

Iemand zin in een nieuw projectje?

https://lifestylenova.nl/connexxion-bus-te-koop

Wel handig dat ie op gas loopt, of misschien is dat altijd zo met stadsbussen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Stadsbus te koop



Bericht door Bob Diesel »

Leef je uit ,, maar waar wil je tanken :?:

viewtopic.php?f=3&t=8466951
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stadsbus te koop



Bericht door AadenAnke »

15 jaar oud zet maar een 1 voor de km stand :lol: ga er maar van uit dat die echt versleten is. Voor de echte liefhebber kan ik misschien wel de historie bij CXX achter halen. Maar ik zou er niet aan beginnen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1740
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Stadsbus te koop



Bericht door marjasjaak »

Als passagier mag je alleen meereizen als er genoeg saldo op je OV kaart staat. :-B
Of je kan er een rijdende hostel van maken zoals deze,
https://www.omroepwest.nl/nieuws/437298 ... -in-reizen
Sjaak.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Stadsbus te koop



Bericht door Jean Baret »

Inchecken graag! Wel een goed idee van die meiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Stadsbus te koop



Bericht door Jean Baret »

Bob Diesel schreef:Leef je uit ,, maar waar wil je tanken :?:

viewtopic.php?f=3&t=8466951
Oei dat is niks inderdaad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Meine
Berichten: 4756
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Stadsbus te koop



Bericht door Meine »

Lees mij bijdrage in "CNG camper?" hier op het forum. Waarom denk je dat een 15 jaar oude streekbus nog geen 3 ton heeft gelopen. Een dieselbus zou in die periode over een miljoen km. gelopen hebben.

Dit ding is uit pure ellende naar achter op het terrein verdwenen. Een vergelijkbare dieselbus zou 3 a 4 keer zoveel kosten.
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Stadsbus te koop



Bericht door AadenAnke »

Nou Meine ik denk dat deze bus echt wel die 1.3 km miljoen gehaald heeft 6 dagen per week gemiddeld 14 uur per dag ( een vroege en een late dienst gekoppeld en 1a2 gebroken diensten p/w) en deze bus heeft niet alleen stad gereden maar zat in een combi vestiging stad/streek met een gemengd werkpakket. Maar is totaal onverkoopbaar aan een bedrijf. In alle OV consessies zit een maximum leeftijd dus daar niet meer inzet baar tanken niet te doen voor particulier of kleinere tourboer zal redelijk onderhouden zijn behalve de laatste 2 jaar van gebruik. Inderdaad een dieselbus levert veel meer op. Maar ook een OV diesel is ongeschikt voor een camper. Een touringcar zonder loopgoot kan zo op vrachtwagen kenteken veel meer comfort en zijn van die leeftijd tegenwoordig ook best te betalen. Ik zelf heb met deze MAN in diesel uitvoering wel gereden niet verkeerd hoor. Als je dan bedenkt dat een nieuwe band al een 800euro kost zitten er 6 onder is 3000 niet veel natuurlijk maar daar zal nog wel ff btw bijkomen. Al met al afblijven maar ja als je verliefd wordt :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9175
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Stadsbus te koop



Bericht door gjvonk »

Hoe lang rijden er nu vrachtwagens en bussen rond met een CNG installatie? Een jaar of 15? Als ik dan zie waar ik deze wagens op CNG tegenkom, dan is dat eigenlijk alleen in de stedelijke gebieden. Op de lange afstanden zie ik ze nauwelijks. CNG voertuigen zijn volgens mij gemakkelijk te herkennen: stads- en streekbussen hebben de tanks op het dak, vrachtwagens hebben of een serie kleinere drukcilinders of 1 grote cilindervormige RVS tank (Iveco, of is dat een LNG tank?). Met andere woorden: bezint eer ge begint, je camperreis moeten plannen van CNG naar CNG vulstation is niet mijn idee van reizen met een camper...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Meine
Berichten: 4756
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Stadsbus te koop



Bericht door Meine »

Ik heb op de Veluwe wel met gelede gasbussen Apeldoorn/Zwolle vv gereden, dat was een toch een redelijke afstand, zeker de variant binnendoor.

Later werd de inzet aangepast, de MAN's bleven dicht bij de werkplaats, de MB Citaro's bleven op de lange stukken.

Tanken was vaak een probleem, de eerste bus ging vlot dankzij de gasbuffer, de daaropvolgende stonden erg lang aan de compressor.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9175
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Stadsbus te koop



Bericht door gjvonk »

Station Apeldoorn naar station Zwolle is volgens de ANWB 43,6 km in de snelste variant. Ik denk dat de routeplanners van de streekvervoersmaatschappij toch behoorlijk hun best hebben moeten doen om daar een route van 100 km van te maken? En hoeveel keer kon je dan met 1x tanken heen en weer? En hoeveel 'bergen' kwam je onderweg tegen? Wellicht 1: 'De Knobbel' bij Legerplaats Oldebroek / 't Harde, of was de grootste klim de oprit van de IJsselbrug?



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Meine
Berichten: 4756
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Stadsbus te koop



Bericht door Meine »

2x heen en weer was de norm, terwijl een diesel de hele dag doorgaat.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Stadsbus te koop



Bericht door iSonic »

Je zou hem naar diesel kunnen ombouwen maar goed dan moet je wel weten waar de onderdelen vandaan te halen
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2205
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsbus te koop



Bericht door DucatoDolf »

Is ombouwen naar LPG niet handiger? Kan LPG niet gewoon in dezelfde tanks? Heb hier net te weinig kaas van gegeten, maar mij lijkt die aanpassing een stuk eenvoudiger en handiger ook ivm literprijs LPG. Belangrijkste, mag dat ding op camperkenteken? Korter dan 12 meter? En hoe zit dat met vrachtwagen kenteken? Je kunt hier toch ook een laadruimte in maken? Zomaar wat gedachten. Ik snap dat dit ding onverkoopbaar is aan bedrijven, om redenen hier genoemd. Maar dat hoeft toch niets te zeggen over de technische staat?
Plaats reactie