Watertank voor een Mercedes Sprinter

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wietse
Berichten: 27
Lid geworden op: za 13 mei 2006, 20:27
Locatie: Veenwouden

Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door Wietse »

Dag bouwers,

Ik ben op zoek naar een vuilwatertank voor een Mercedes sprinter 2019. Rechtsonder bij de schuifdeur en/of aan de bestuurderskant, links onder.
Mogelijk, één op maat laten maken, maar... daar zal dan weer een pittig prijskaartje aan hangen?
ervaring en tips welkom. groet Wietse
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door Wim Corduwener »

Hangt een beetje af hoeveel vrije ruimte je onder je schuifdeur hebt.
Onder onze caravan hadden we een losse vuilwatertank, maar dat was niet je vraag.
Er is één geluk; je bent vast niet de eerste.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door seth_space »

Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door hathi »

Drocom.NL, of Rotterdam plastics
Hans
Gebruikersavatar
Wietse
Berichten: 27
Lid geworden op: za 13 mei 2006, 20:27
Locatie: Veenwouden

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door Wietse »

dank voor de reacties,

De aangeboden tanks ( Reimo ed ) zijn allemaal voor Mercedes Sprinters van voor 2019 ed.

Contact gehad met een paar "tankbouwers" : maak een mal oid dan kunnen wij wel iets maken. Echter er gaan nogal wat las- en fabriceer uren in zitten en die moeten tenslotte ook betaald worden. Als particulier dus niet erg aantrekkelijk. Meer iets voor grote camper-onderdelen-leverancier.

gr Wietse
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door hathi »

Sietse,mss een idee...ik heb er 25 jaar geleden zelf een gemaakt,gewoon van ijzeren plaat 120 liter, weliswaar voor Diesel, maar dat maakt niet uit. 100,-...zit er nog steeds onder,en moeilijk is het niet
Hans
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door AadenAnke »

Zit er aan de onderkant van de Sprinter op die plek een wezenlijk verschil? Misschien is het met verplaatsen van een beugeltje op te lossen. Ik zou proberen er een te passen. Het is maar vuilwater dus dicht is goed een hapje uit de kunststof tank en weer dicht maken kan simpel met polymeer kit. Ik zou passen en dan eens goed kijken of je er iets mee kan

Gr. Aad
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door rhomodel »

Zijn er geen buscampers van dit type waar de vuilwater tank op die plaats zit? Je zou dan een nieuwe kunnen bestellen?
Even een paar opgezocht, ik zou die bedrijven aanschrijven

https://www.goboony.nl/campers/nederlan ... eugel/6642
https://www.campingtrend.nl/domo-buscam ... 424795.032
http://www.camperbouwnederland.nl/cbn/p ... aat-184pk/
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Hugobmeijer
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 9:25

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door Hugobmeijer »

Ik heb deze onder een 2012 sprinter geplaatst

https://www.camperencaravanonderdelen.n ... 6x98x17-cm?

past gezien het langwerpige formaat heel mooi in het "vak" links achter de bestuurder.

vastgezet met

https://www.jasicamp.nl/watertank-beves ... 4268/p2215

wat ongelooflijk geklooi maar lukt wel zonder boren in chassis, dus met behulp van bestaande gaten, en kan je dan heel goed vast draaien.
nu weet ik niet hoe groot de ruimte is en of dat "vak" er nog is in de 2019 versie.
Gebruikersavatar
Wietse
Berichten: 27
Lid geworden op: za 13 mei 2006, 20:27
Locatie: Veenwouden

Re: Watertank voor een Mercedes Sprinter



Bericht door Wietse »

Dag allen,

dank voor de vele tips. We komen verder,
@ Hathi, één maken van metaal is een optie, beetje laswerk ed moet lukken. Weegt wel een paar kilo, maar is een mogelijkheid.
@AadenAnka, er zitten verschillen in alle uitvoeringen van de sprinters, al wat metingen gedaan aan de onderkant, maar een oud model past niet, iets vermaken is ook een optie. of het allemaal eenvoudig "kitbaar" is?
@ Rhomodel, Dit is ook een optie dit ik nu ga onderzoeken, wie weet moet dat lukken, één bestellen vanuit de bestaande Mercedes camper modellen.
@Hugo Meijer, tank op een andere plek. dit zou een oplossing zijn..echter daar moet straks de lpg tank komen, tussen achteras en het reservewiel. En dan blijft er niet veel ruimte meer over.

Onder onze vorige camper, ook Mercedes Sprinter van 2004, wel twee tanken op de voorkeur plekken. Dus we zoeken en puzzelen nog even door...
groet Wietse
Plaats reactie