Voorstellen & vraag DWG / AutoCAD MB Sprinter L2H2 (2015)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Tom_Bolt
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 18:07

Voorstellen & vraag DWG / AutoCAD MB Sprinter L2H2 (2015)



Bericht door Tom_Bolt »

Hallo allemaal,

Na een hele lange zoektocht eindelijk een geschikte bus gevonden: een hele nette sprinter uit 2015 met minder dan 150k op de teller, automaat en 163 pk 8-) . Het is een L2H2. De enige nadelen die ik heb gevonden zijn dat er geen ramen in zitten en dat hij wit is. Maar die zijn op te lossen :D Erg veel zin in dit project. Het zal niet mijn laatste bericht op dit forum zijn de komende tijd :cheers:

Ik heb een vriend die bij een interieurbouwer werkt die me gaat helpen met de inrichting. We hebben zelfs de beschikking over een CNC machine. Wat ik me afvroeg is of er ergens goede, juiste tekeningen beschikbaar zijn van de interne contouren van zo een bus.

Ik heb al wat zitten speuren op dit forum maar voor de sprinter die ik heb kon ik niks vinden. Op het web komt dit erg dicht in de buurt:

https://www.3dcadbrowser.com/3d-model/m ... 014-128666

Mijn vraag is of deze tekeningen geschikt zijn om een interieur te ontwerpen en te frezen. Het zou erg veel tijd besparen als we het niet opnieuw hoeven in te meten. Ik zou hem natuurlijk kunnen kopen voor 90 dollar, een plaat MDF in te gooien en het te controleren. Maar wellicht is hier iemand die
hier ervaring mee heeft, of zelfs al tekeningen heeft.
Mercedes-Benz Sprinter 316CDI L2H2 2015.
Status: bedrijfswagen zonder ramen met interieur van een koffiehandelaar.. werk aan de winkel..
Status: officiele camper, met draaiplateau's, luifels, ramen, extra accu en de eerste ritjes op de teller!
Tom_Bolt
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 12 mei 2021, 18:07

Re: Voorstellen & vraag DWG / AutoCAD MB Sprinter L2H2 (2015)



Bericht door Tom_Bolt »

Update:

We hebben iemand gevonden die de hele bus digitaal ingemeten heeft, het 3d model zit er echt fantastisch uit en is tot op de mm. nauwkeuring. Dit 3d-model (PointCloud) gaan we omzetten naar een werkbaar bestand (AutoCAD / SketchUP) zodat we het interieur kunnen intekenen en frasen.

Zal binnenkort wat screenshot plaatsen van het proces.

Het is allemaal omslachtig, met een rolmaat, pen en papier waren we al lang klaar geweest. Maar we vinden het reuze interessant, en als het eenmaal klaar is, poepen we zo nog een 2e, 3e, 4e interieur uit. De Sprinters en Crafters zijn jaren lang het zelfde en er is genoeg te koop :cheers:
Mercedes-Benz Sprinter 316CDI L2H2 2015.
Status: bedrijfswagen zonder ramen met interieur van een koffiehandelaar.. werk aan de winkel..
Status: officiele camper, met draaiplateau's, luifels, ramen, extra accu en de eerste ritjes op de teller!
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Voorstellen & vraag DWG / AutoCAD MB Sprinter L2H2 (2015)



Bericht door GeMa »

Tom,

klinkt allemaal super interessant en professioneel.

Handmatig meten is misschien sneller, maar zeker niet zo nauwkeurig als wat je nu doet.

Succes en hou ons op de hoogte.
Plaats reactie