Semi-flexibel zonnepaneel op ribbeldak Jumper/Ducato/Boxer

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Semi-flexibel zonnepaneel op ribbeldak Jumper/Ducato/Boxer



Bericht door Atoz »

Rudy zijn methode is inderdaad aan te bevelen.
Al dat gedoe om die defecte panelen te verwijderen lijkt me maar niks.
En verdekke ze gaan toch bij velen stuk
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
luinge
Berichten: 324
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:08
Locatie: Peize (Drenthe)
Contacteer:

Re: Semi-flexibel zonnepaneel op ribbeldak Jumper/Ducato/Boxer



Bericht door luinge »

joske501 schreef:
do 13 mei 2021, 11:53
Beste,

Ik heb 11 jaar een paneel 85 wp gehad rechtsreeks op het dak gekleefd en heb het 2 weken geleden verwijderd om er een groter op te leggen.
Mijn paneel was eerst gekleefd op een alu plaat van 2 mm dik en dat dan samen op het dak gekleefd met Tec 7.
Denk dat je de bus kon opheffen bij het zonnepaneel, zo stevig was dat.
Heb het er af gesneden met een snijdraad om autoruiten te verwijderen, klein uurtje werk.
En neen daar stond geen mos onder, was zelfs bijna niet vuil, welke zeverij gaan ze hier nog schrijven?
Nu heb ik er een paneel op gelegd met een kader van 30 mm hoog, met 2 alu profielen 30/30/2 aan lange kanten die gekleefd zijn op het dak.
Het nieuwe paneel is door zijn lage vorm ook niet te zien vanaf het straatbeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Joske
Halo Joske, misschien beeje offtopic, maar ik zag jouw foto van jouw zonnepaneel. Ik heb het exact zo gedaan, maar tot mijn schrik laat de aluminium profiel los van het dak. Aan het dak zit de kit (Sikaflex 252) goed vast. Waar heb jij het mee gelijmd? En ik zag dat je oude lijm had verwijderd, hoe heb je dat gedaan? Ik heb alles indertijd heel zorgvuldig gedaan. Goed ontvet en op het dak en ik geloof ook op de profielen eerst nog een primer.
Hopelijk kan jij mij wat tips geven.
Is Tec 7 sterker dan sikaflex 252?

Groet Roelof
Plaats reactie