Raam in schuifdeur: Dometic S7 of S7P?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Carlocamper
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 8:43

Raam in schuifdeur: Dometic S7 of S7P?



Bericht door Carlocamper »

Allen,

Ik wil in mijn Ford Transit Custom een raam inbouwen in de schuifdeur.
Nu zie ik dat de deur een curve heeft en het lijkt me dat een gewoon raam hier niet in past of moeilijker (maar dat is een aanname).
Ik wil graag een geïsoleerd raam dus vandaar dat ik op echte camper ramen uitkwam en geen 'gewoon' raam.
Nu heb ik de Dometic S7 en S7p gezien en vroeg me af of het noodzakelijk is een raam te nemen wat de kromming meeneemt?
Heeft iemand tips?

gr Carlo
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Dometic S7 of S7P



Bericht door marjasjaak »

Je kan een proef raamwerkje (soort schilderijlijstje) van hout maken in de maten die je wilt.
Dit tegen de deur houden, zo kan je bekijken of de curve echt rond is.
In onze Ducato hebben we S4 ramen gebruikt, de kromming vonden wij acceptabel.
Als je goed kijkt dan zie je het wel in het plaatwerk, maar dat is de keuze die je maakt.
20200123_204344 kl.jpg
20200123_204344 kl.jpg (20.98 KiB) 593 keer bekeken
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Dometic S7 of S7P



Bericht door zwerf-busje »

Wij hebben zowel S7P als S5 in een Boxer bus.

De kromming met de S4/S5 is geen probleem, je kan het ook boven en onder iets uitvullen.
Probleem wordt wel groter naar mate het raam hoger is, maar dat lijkt me ook logisch.

S7P ligt er veel strakker in en heeft niet zo'n "lomp" buitenkader.
Daar staat tegen over dat de combirollo niet geintegreerd is, en de S7P is er alleen met donker getint glas (maar misschien is dat inmiddels anders).
Groet Ruud
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Dometic S7 of S7P



Bericht door fostar82 »

Wij hebben de Dometic S4 ramen in onze Ford Transit. Aan de binnenkant een houten frame. Het binnenwerk goed aandraaien en na enige tijd controleren en bij draaien. Het metaal laat zich langzaam meer zetten naar de vorm. Wel hebben we een meer dan royale hoeveelheid Sikalastomer 710 gebruikt, vooral op de boven en onder rand van het raam.

Maar de S7 zal vast netter passen vanwege de kromming in het raam en dan zal er minder kit nodig zijn. Wij vonden de extra kosten (de S4 en S7 zijn ongeveer even duur, alleen krijg je bij de S7 het binnenwerk er niet bij) fors.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dometic S7 of S7P



Bericht door AadenAnke »

Je gaat er jaren naar kijken niemand die het ziet maar jij wel. Het is net als met schilderwerk iedereen roept prachtig maar jij weet waar net dat ene plamuur plekje zit wat nog toont :bang: ik zou voor het S7 gaan :shh:
Aan jou de keus

Gr. Aad
Carlocamper
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 8:43

Re: Dometic S7 of S7P



Bericht door Carlocamper »

Dank je wel voor jullie reacties!
manta
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 12 aug 2020, 20:23

Re: Dometic S7 of S7P



Bericht door manta »

AadenAnke schreef:
zo 09 mei 2021, 19:30
Je gaat er jaren naar kijken niemand die het ziet maar jij wel. Het is net als met schilderwerk iedereen roept prachtig maar jij weet waar net dat ene plamuur plekje zit wat nog toont :bang: ik zou voor het S7 gaan :shh:
Aan jou de keus

Gr. Aad
Zo herkenbaar dit haha! Ik heb uiteindelijk toch ook voor S4 gekozen en ja dat zie je wel als je goed kijkt in het plaatwerk. Prachtig die S7 maar ook prijzig, ik heb dat geld aan andere leuke opties besteed.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Raam in schuifdeur: Dometic S7 of S7P?



Bericht door johandb »

Haha heel herkenbaar, alleen lastig als je zelf de hele camper bouwt, dan heb je meer dan 1 plekje

On topic, ik heb in mijn boxer een recht raam, trekt de plaat wel wat rechter maar ik zelf zie daar weinig van en is ook waterdicht, bevestigd dankzij de plensbuien van vorige week!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Plaats reactie