Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
maris93
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 14:29

Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door maris93 »

Hoi!
Ik heb een aantal vragen waar ik na maanden zoeken op internet nog geen antwoorden op heb kunnen vinden. dus vraag ik hier om hulp.
dit zijn overigens allemaal theoretische vragen, ik ben niet in het bezit van een bestelbus. en ook niet in de gelegenheid om die in de nabije toekomst te bezitten.
Het doel is van een bestelbus een camper te maken. Ik heb de RDW informatie allemaal gelezen, maar krijg daar niet antwoord op al mijn vragen.

oke, komt ie:
1. Is het mogelijk om particulier (zonder eigen bedrijf) een nieuwe bestelbus te kopen? als in, direct bij de fabriek(?) vandaan.
2. Stel he, stel.. ik heb een mercedes sprinter l4 met links en rechts een schuifdeur. is het mogelijk... om nog een extra (schuif)deur achterin aan de zijkant te plaatsen?
ik lees overal alleen over ramen in de schuifdeur maar niks over de schuifdeur zelf.
3. Stel ik heb die mercedes, is het mogelijk om daar een camper deur in te zetten ipv die 3e schuifdeur.
4. Bestaat er een fabrikant die voor particulieren slide-outs voor campers maakt?
5. Komt die mercedes nog een keer.. Het is een bestelbus, dus hij heeft naast de rijstoel en bijrijdersstoel/bank alleen een 2e rij passagiersstoelen. Is het mogelijk om hier een 3e achter te plaatsen? zoja, kan en mag dit zelf?
6. mogen die 2e en 3e rij ook op een draaiplateau bevestigd worden? eventueel met extra vergrendeling voor tijdens het rijden.
7. bestaan er ook draaiplateaus die ervoor zorgen dat een passgiersbank aan 1 zijkant 90 graden kan draaien waardoor deze tegen de zijkant van de bus komt te staan?
8. Is het mogelijk om een gordelbok op maat te laten maken? en zo ja, waar ?


Prijzen zijn bijzaak. (mocht je deze informatie ook hebben, uiteraard handig)
maar ik ben meer benieuwd naar alle mogelijkheden.

waarschijnlijk vergeet ik er nu een paar
maar ik hoor het graag als iemand meer informatie heeft!
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door travelscout »

Als geld niet je probleem is, kies dan een personenbus.
Wil je op een BE-rijbewijs rijden dan zul je al snel tegen het maximum gewicht van 3,5T aan lopen.
Nadrukkelijk waarschuw ik je vooral voor fikse belastingsheffingen op met name nieuwe bussen/campers in ons NL-koninkrijkje!

Daarmee heb je alvast een aantal wettelijke problemen voor wat betreft zitplaatsen onder controle.
Maar ook voor een uiteindelijkecamperkentekenkeuring, zul je het gewenste aantal zitplaatsen (even) onveranderd moeten laten.
Daarna kun je er van alles aan (laten) doen, om het een camper naar je eigen zin van te maken.
Slide-in/out, draaibankjes, gordelbokken, camperdeuren, extra schuifdeuren etc.: "the sky is de limit".

Verder vraag ik me af waarom je en een extra schuifdeur zou willen, terwijl je ook een camperdeur wilt in een schuifdeur.
Schuifdeuren vindt je prettig (al snel deels buiten vertoefen) of juist niet (eerder tocht/kou in koudere seizoenen).
Ook een slide in/out kent nadelen voor wat betreft; kou/tocht en gewicht.
Paul.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door marjasjaak »

Een paar reacties:
1. Natuurlijk kan je particulier een bestelbus kopen. Alleen jonger dan 5 jaar moet je aan de verkoper direct BPM afdragen.
Vaak zijn de prijzen bij een dealer ex BPM, dus die moet je erbij op tellen. Voor de houderschapsbelasting betaal je ook een hoger tarief.
2. Af fabriek kan je opties bestellen. Twee schuifdeuren kan altijd, maar 3 ???
3. Google eens op Engelse campersites, daar zijn een paar bedrijven die een camperdeur plaatsen. Schuifdeur heeft als voordeel dat je optimaal kan
ventileren. Je kan ook nog een elektrisch sluitende schuifdeur nemen.
4. Geen ervaring mee. Maar google eens op Amerikaanse sites. Op Youtube zijn er genoeg filmpjes hierover te vinden.
5. Gordelblokken moeten certificaten hebben. En apart gekeurd worden. Als je nieuw koopt zou ik kijken naar modulaire bevestigingrails die je veel in
taxibusje tegenkomt. Kan jezelf een bepalen waar de stoelen staan.
6. Geen ervaring mee.
7. Ja, maar of die goedgekeurd worden?!?
8. Er zijn gordelblokken te koop, je moet wel de juiste voor het type auto hebben. Laat je die op maat maken, dan moet je testcertificaten tonen.

Prijzen? Nieuw Mercedes Sprinter met al je wensen ±€ 95.000 en waarschijnlijk nog wel meer?
Komt de inrichting als je het zelf doet ± € 15.000 en laat doen ± € 35000 nog bij. (maar begreep dat de prijzen bijzaak zijn :-B )
Maris, ben benieuwd of deze prijzen in de buurt komen met wat je gedacht had. Goedkoop? Duur?
Sjaak
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door DucatoDolf »

1. Ja dus, maar koop dan gewoon een personenbus met 2 rijen banken. Dan heb je ook meteen fatsoenlijke wandafwerking. En ventilatiekanalen van de kachel. En heb je ook meteen glas. Of koop een bestelbus en laat daar een vloer inleggen voor modulaire zitplaatsen zie vraag 5,6,7 en 8. En plaats alsnog ramen naar keuze.
2. Check ff de site van Mercedes bedrijfswagens :crazy: (nee natuurlijk niet, waar moet die schuifdeur heen schuiven? daar is nul ruimte voor. Sorry, deze vraag vind ik wel een beetje naïef :wink: .) Beter een losse deur extra plaatsen, daar had je al wel aan gedacht. Ik ben wel enorm benieuwd waarom je naast 2 schuifdeuren en 2 achterdeuren, NÓG een deur wilt. 8-) In het kader van je hele verhaal zou ik bijna adviseren gewoon naar een carrosseriebouwer te stappen. En eventueel een chassiscabine Mercedes (je bent overduidelijk Mercedes fan) laten ombouwen met een mooie opbouw met zoveel deuren als je maar wilt. Aangezien je ook niet echt zelf alles lijkt aan te kunnen pakken, kan zo'n bedrijf je helpen met het complete plan. Ook slide-outs uit vraag 4.
3. Een standaard camperdeur is meestal vlak. Een bus niet. Een adapter zal gefabriceerd moeten worden. Waarom een camperdeur? Wat versta je daar onder? Eventueel zou je van de schuifdeuren ook de helft kunnen vastlassen en er een deur als uit een dubbelcabinebus in kunnen (laten) zetten. Nog beter, koop een dubbelcabine bus en laat daar een opbouw met een 3e zitrij in plaatsen. (nogmaals, je vragen kunnen we voor een groot deel met veel creativiteit beantwoorden. Maar ik ben ontzettend benieuwd naar je echte plan. De vraag achter de vraag dus. Want wat wil je nou echt, vertel dat en dan komen er nog veel meer goede ideeën :angel: )
4.Elke carrosseriebouwer die van die fancy TV vrachtwagens (die hebben vaak slide-outs) maakt kan dat. Voor bedrijven, particulieren, de paus of jou. Als je maar pegels neertelt. Nogmaals, een carosseriebouwer is bij uitstek de partij waar je moet zijn met je specifieke vragen als je echt zover bent.
5. Als in vraag 1 en 3, maar ook> Mercedes maakt personenbussen. Alle spullen voor die zitrijen bestaan dus kant en klaar. Zie er aan te komen en installeer deze op de daarvoor bestemde plek. Zelf iets fabrieken mag niet zonder allerlei veel te dure keuringen. Ander plan. Ga naar een carrosseriebouwer en laat er een vloer inleggen waar modulaire M1 autostoelen op geplaatst kunnen worden. (zoek eens op invalidebussen of ex OV bussen op Marktplaats en je kunt zien hoe dat ongeveer in elkaar zit).
6. Alleen als deze officieel goedgekeurd zijn. Ze bestaan nog niet. Dus zet dat uit je hoofd. Zie vraag 5, zo'n vloer met gaatjesrails op de bodem zorgt er wel voor dat je stoelen vrij eenvoudig kunt verwijderen en/of kan verplaatsten. Eventueel met een adapter kun je dan de boel ook dwars plaatsen. Let op! bij een nieuwe bus (na 2012) mag je deze plaatsen niet rijdend gebruiken. Alleen in rijrichting. Dus je hebt er dan alleen wat aan als je stilstaat.
7. Eigenlijk hetzelfde als vraag 6. Het antwoord dus ook. Overigens is er misschien voor de voorste 2zits bank wel een draaiplateau. Maar die zal overigens niet goedgekeurd zijn, maar dat zou je eventueel nog kunnen laten zitten zolang je die bank gewoon in de rijrichting gebruikt bij rijden. Deze vind je als je zoek op 'swivel seat' hier op het forum. Voor de Ducato bestaat hij, voor de Mercedes weet ik het niet zeker.
8. Ja, een carrosseriebouwer zou dat zeker kunnen. Maar wederom, zet eerst op papier wat je echt wilt en kom dan met iets specifiekere vragen.

Mogelijkheden genoeg dus, maar zitplaatsen (rijdend) in auto's zijn gebonden aan enorm strikte regelgeving. Er bestaan veel modulaire oplossingen die redelijk betaalbaar zijn. Echt individueel maatwerk zal enorm prijzig zijn, omdat er dan allerlei berekeningen, testen en certificaten nodig zijn. Wat creativiteit zit is hier genoeg animo. Belangrijk is dat je eerste helder maakt wat je precies wilt. Dan kunnen we ook beter meedenken. Verder heb ik al een aantal keer een carrosseriebouwer genoemd. Dit zijn bedrijven die allerlei aanpassingen doen aan voertuigen. TV-wagens, Ambulances, brandweerwagens, rijdende kantoren etc. Deze bedrijven kunnen je redelijk snel een inschatting geven van mogelijkheden en kosten. Een klusjesman vragen voor een paar tientjes gaat met dit soort ideeën gewoon echt niet werken. Toch vind ik je vragen veruit interessant en kunnen we kijken hoever we samen kunnen komen, dus misschien nog wat meer achtergrond info en we kunnen verder met brainstormen :cheers:
maris93
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 mei 2020, 14:29

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door maris93 »

Bedankt alvast voor de reacties!
Ik zal proberen uit te leggen wat een beetje de bedoeling is.
uiteraard een bus ombouwen tot camper,
Het is de bedoeling dat ik in de toekomst (zeker niet binnen 2 jaar) eigenlijk gewoon volledig in een bus wil wonen. ( ik weet dat hier nog wat haken en ogen aan zitten ivm verplicht woonadres etc.)

Dit is een beetje het idee dat ik in mijn hoofd heb:
-de voorstoelen moeten draaibaar zijn
(hier eventueel nog een extra slaapplaats)
-2 rijen passagiersstoelen die omgebouwd kunnen worden naar zithoek en naar een bed
-een lang keukenblok half in de deuropening van de zijdeur. een hoge kast aan het einde als scheiding tussen de keuken en dinette
-een douchecabine met toilet tegenover de hoge kast ook als scheiding tussen het voorgedeelte en dinette ( en dan hier nog een schuifdeur tussen zodat het slaapgedeelte afgesloten kan worden) (hierom wil ik hier eigenlijk ook nog een extra deur naar buiten. voor als bijv. de staanplek te krap is om er via de achterdeur uit te kunnen.
-dinette achterin dus. met opbergruimte onder banken. om te bouwen tot 2 persoonsbed (en dan zo gemaakt dat een deel van de bank verwijderd kan worden om een looppad te creëeren naar de extra zijdeur) Dit heb ik overigens al helemaal uitgedacht en getekend. In gedachten staat het klaar.
- een liftbed boven de dinette (dit wil ik eigenlijk als mijn bed deze moet dan minimaal 190cm lang zijn maar bij voorkeur 200cm lang) 140 cm breed is prima, dus dan nog wat bovenkastjes aan de zijkant.

dit houd in dat ik met al het overige wat ik nog meer wil uitkom op een bus met 5000cm inlaadruimte.
Daarom dat mijn oog gevallen was op de mercedes-benz sprinter l4h3 omdat deze een inlaadruimte van 470 heeft. Nog beter is een Iveco Daily l5h3 (deze is zoals ik het las gebaseerd op de mercedes sprinter)
en heeft een inlaadruimte van 5125cm.
en tsja het liefst ook wel 200cm hoog..( Onze familie is net als de gemiddelde Nederlander vrij lang.)
+misschien wel duur, maar wel meer kans dat je in het buitenland geholpen kan worden mocht er iets stuk gaan( heb ik begrepen)
Hierom ook de vraag of je een bestelbus particulier kan kopen, aangezien ik deze varianten tot op heden nog maar weinig tweedehands aangeboden heb zien worden. (met de alle goede afmetingen en opties die ik wil) En of die opties dus later nog ingebouwd kunnen worden

mijn wensenlijstje is misschien erg ambitieus. Maar als ik het ga doen..
doe ik het in 1 keer helemaal goed.
Nogmaals, het is echt de bedoeling dat ik er full time in ga wonen. Dus ik ben er voor aan het sparen. Maar ik probeer eerst uit te zoeken wát er allemaal mogelijk is, zodat ik daarna kan kijken wat het kostenplaatje word. zodat ik een indicatie heb waar ik naartoe aan het sparen ben.
misschien was de opmerking dat geld bijzaak is dus ook niet helemaal terecht. want daar baseer ik natuurlijk ook deels mijn keuzes op.

Oke, dan de toelichting:
Ik ben alleen met 2 katten, maar heb een erg hechte familie die ik graag ook af en toe mee neem (lees:heel vaak).
( Ik weet dat veel mensen met een extra auto zouden gaan, ook ivm uitstapjes.) maar ik zou graag de optie hebben dat als het nodig is. dat ik iedereen veilig en legaal kan meenemen en laten overnachten. dit houd in dat er dan 8 zitplaatsen moeten zijn inclusief rijstoel. (en het liefst ook 8 slaapplaatsen voor bijv. extreem noodweer)
De combinatie die ik dan in mijn hoofd heb, is rijstoel + bank op de voorste rij (bij de configuratie van bijv. de sprinter is er ook een optie om hier draaiplateaus onder te zetten) Dus daar begrijp ik dan wel uit dat dit legaal is.
dan 2e en 3e rij een tweezitsbank. de 3e hoeft niet te draaien. de 2e rij wil ik dan zo kunnen draaien dat deze een soort hoekbank vormt met de 3e rij. dus in mijn hoofd zie ik dat zo voor me dat het draaiplateau aan de kant van de deur zit onder het linkerzitgedeelte waardoor de bank met de rugleuning naar de deur kan draaien. zodat ik daar een zithoek/eethoek van kan maken met de voorstoelen ook gedraaid. en uitgeschoven kan worden tot bed. (de 3e bank hoeft niet verwijderd te worden. het is echt sowieso de bedoeling dat dit een zithoek word als ik alleen ben)
*extra vraag 1 : Tot nu toe toe ben ik dit soort combinaties dus alleen maar tegen gekomen met de 2 banken tegenover elkaar in een camper, en die mogen dan weer niet gebruikt worden tijdens het rijden toch? of zat dat nou weer anders bij een camper? of alleen het jaartal waarin de bus gebouwd is?

maar goed, dit zijn dan in totaal 7 stoelen. ik had bedacht 1 extra losse stoel die dan verwijderd kan worden. eerst dacht ik achterin de bus. in het midden van het looppad van de dinette tegen de achterdeuren. alleen las ik dat dat niet echt een optie was ivm de kreukelzone van de bus?
dus die dan misschien beter naast de 2e rij stoelen.
*extra vraag 2. hoe zit het met de breedte van de banken? de banken van de sprinter vind ik eigenlijk te breed. zeker de 3 zitsbank. vandaar dat ik 2 keer een 2 zitsbank wil. maar eigenlijk zou ik daar ook nog een stukje van af willen... kan dat? (In mijn hoofd pak ik een zaag en zaag ik gewoon een stuk van de bank af. maak een nieuwe hoes eromheen en klaar is kees) maar hoe zit dat met de gordelbok, zit die helemaal in de stoel verwerkt? zit er een frame in de zitting wat dat zagen onmogelijk maakt? kan ik gewoon een willekeurig stoel van een ander merk plaatsen? Alles kan, maar is dat volgens de rdw toegestaan?

dit vraag ik omdat ik het keukenblok deels in de opening van de schuifdeur wil, zodat daar gekookt kan worden. en de 3e rij stoelen komt ook ongeveer op deze hoogte. en aangezien ik deze daar vast wil hebben staan is dat niet ideaal omdat het looppad daar dan heel erg smal word..

Ik wil graag links en rechts een schuifdeur, omdat ik ze graag tegelijk open wil doen met warm weer. + makkelijker met in en uit stappen tijdens het rijden.(niet letterlijk tijdens het rijden natuurlijk, voor de lolbroek die dit leest :P )
Omdat er ook kleine kinderen mee gaan (+vooruitkijkend op de toekomst) wil ik het slaapgedeelte kunnen afsluiten en ook het gedeelte van de douche met een uittrekbare scheidingswand. zodat s avonds de kinderen voorin kunnen slapen (grote mensen achterin aangezien het bed daar 190/200cm lang is)

hierom ook een extra deur aan de zijkant van de dinette zodat er gewoon naar buiten gegaan kan worden zonder dat er kinderen gestoord worden in hun slaap. (en zoals ik al eerder noemde, als bijvoorbeeld de plek te klein is om de achterdeur te gebruiken.)
Ik kon eerst niet veel opmaken uit de tekeningen en foto's over de schuifdeur, maar ik zag later dat daar een rails aan de buitenkant loopt. dus in eerste instantie dacht ik dat kan dus niet. maar ik heb wel foto's gezien van personenbussen met een schuifdeur achterin. en dan heb ik gekeken naar bussen die niet langer als 7000/8000cm lang waren. + I don't know.. misschien kunnen ze de rails wel hoger of lager plaatsen.. ze hoeven niet per se tegelijk open..
of dus inderdaad een camperdeur erin, (Ik heb dus 2 katten, dus ik zou hier ook een kattenluik in willen plaatsen) maar ik had inderdaad ook al gezien dat die plat zijn. hier kwam ook meteen het idee van het kattenluik vandaan, later bedacht ik me dat een bus rond afloopt, vandaar de vraag of het überhaupt mogelijk is om er een camperdeur in te plaatsen.

De slide out is een beetje een vergezochte optie,
voor als bijvoorbeeld een bus van l4 niet haalbaar is omdat die bijvoorbeeld nergens te krijgen zijn, wat voor opties heb ik dan met een kleinere bus.. waar moet ik heen voor deze informatie.. zo ging de gedachtengang een beetje.

Ik kwam bij een bestelbus uit vanwege de afmetingen die ik wil. Dit heb ik bij personenbussen nog niet gevonden.
De afmetingen wil ik ook vanwege het feit dat het dus echt mijn huis word. dus ik heb ook genoeg plek nodig voor opberg ruimte.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel :lol:

groetjes maris
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door dedruivenplukker »

Een bus met 5000cm laadruimte ga je niet vinden (!)
Met al die eisen en het gewicht wat je mee wil nemen kom je al snel op zo'n soort basis uit:

MB Vario 814 personenbus.jpg
MB Vario 814 personenbus.jpg (105.81 KiB) 887 keer bekeken
https://www.2dehands.be/a/auto-s/bestel ... 4-bus.html
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door Marzel »

Kijk eens in dit topic wat allemaal mogelijk is met een oude bus.
In het topic wordt je uiteindelijk naar dit foto-album gestuurd.
Vooral de foto's aan het einde laten zien wat mogelijk is.
Alle foto's ervoor laten zien hoeveel werk er in kan gaan zitten :) (maar als je heel handig bent (of mensen kent die het voor je kunnen doen) en geduldig kan alles).
tonic
Berichten: 2438
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door tonic »

Zoiets moet het gaan worden denk ik. Of een andere vrachtwagen.
Dat bestelbus verhaal is natuurlijk onrealistische, je gaat erin wonen en je wilt 8 zitplaatsen. die mensen moeten natuurlijk ook allemaal kunnen douchen. dus bergen schoon en vuil water.
Dat soort gewichten ga je echt niet halen met een bus.
Ga dan inderdaad maar denken aan een touringcar en let dan wel op met de lengte want een camper mag maximaal 12 meter zijn. en touringcars zijn vaak langer.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door EasyBee »

Je vergat nog :
maris93 schreef:
ma 03 mei 2021, 19:56
(en het liefst ook 8 slaapplaatsen voor bijv. extreem noodweer)
Dat gaat echt niet lukken in een "busje". Dat kan echt niet.
Je zult dan je wensen ernstig moeten gaan snoeien of afstapppen van de bus als woonstee.
Minder mensen in de bus of een veel grotere bus.
We hebben best een ruime camper, maar ik moet er niet aan denken dat alle 6 slaapplaatsen (4 volwassenen en 2 kinderen) bezet zouden zijn.
Laatst gewijzigd door EasyBee op ma 03 mei 2021, 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door Cee Pee »

Maatje touringcar.🤐
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door FrankJC »

Een mercedes bus kopen direct bij de fabriek ? misschien kan het maar hij wordt er niet goedkoper van.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door Meine »

Bij Evobus is dat standard hoor, leveren vanuit Nijkerk.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door kampo »

Nu blijven er slechts 2 vragen over.
1. Hoeveel rij zitplaatsen wil je ? Want meer als 2 is duur en meer als 4 heel lastig.
2. Ben je bereid een C rijbewijs te gaan halen ? Want op een omgebouwde bestelwagen krijg je dit niet gedaan. Toch niet als je rekening gaat houden met je wensenlijstje.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Domme of nooit eerder gestelde vragen? Dat kan toch haast niet!



Bericht door de Jonckheer »

TS wil een busje met 8 zit- en slaapplaatsen. Dat kan maar die is dan wel minimaal 10 meter lang, 2,5 meter breed en uiteraard op C rijbewijs. De rest is niet realistisch en zinloos heen en weer geschrijf.
Plaats reactie