Zelfbouw: fraaie voorbeelden ter inspiratie

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Zelfbouw: fraaie voorbeelden ter inspiratie



Bericht door seth_space »

Ik kom via Pinterest met grote regelmaar heel fraaie en inspirerende toepassingen tegen voor zelfbouw.
Die zijn er vast heel veel. ook op dit forum. Vaak komen die alleen voorbij in een specifiek zelfbouw project.
Hoewel ikzelf een fabriekscamper heb wil ik jullie die heel inspirerende sites of foto's niet onthouden.

Voorbeeld:

bedtafel.jpg
bedtafel.jpg (70.92 KiB) 1167 keer bekeken
schoonenvuil.jpg
schoonenvuil.jpg (46.65 KiB) 1167 keer bekeken
Laatst gewijzigd door seth_space op ma 19 apr 2021, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelfbouw fraaie voorbeelden inspiratie.



Bericht door seth_space »

De multifunctionele klaptafel:
https://nl.pinterest.com/pin/774830310888678289/

Verschuifbare kasten boven gootsteen.
https://nl.pinterest.com/pin/363595369921004916/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zelfbouw fraaie voorbeelden inspiratie.



Bericht door DucatoDolf »

Ik moet heel eerlijk bekennen meer op Pinterest te kijken ter inspiratie dan hier op het forum als het gaat om de looks. Vind sommige zelfbouw inrichtingen ronduit saai als het op aankleding komt. Of het wordt hier niet getoond als het af is misschien. Technisch vernuft zie ik hier dan weer meer. Hier kun je tenminste wat bespreken en is het niet alleen shinen. Op Pinterest kom je vaak ook weer uit op diverse fora. Ik snoep dus lekker van 2 walletjes. :cheers:

N.B. Misschien speelt mee dat foto's invoegen op dit forum een ietwat lastige klus is.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelfbouw fraaie voorbeelden inspiratie.



Bericht door seth_space »

Aardige oplossing voor keuken achter cabine met doorgang.
keuken.JPG
keuken.JPG (74.42 KiB) 1031 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Zelfbouw: fraaie voorbeelden ter inspiratie



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mooi gemaakt, die keuken! :)
Ik hoop alleen dat die 2 randjes omhoog te halen zijn zodat je stoelen (en als mijn vrouwlief staat te bakken, de voorruit, ze kan heerlijk koken, maar het bijhouden van de keuken is secundair ;) ) niet onder de pannenkoekendeeg zitten als je lekker staat te bakken? ;)

Wat ik zelf nadelig zou vinden van deze opstelling is dat je de schuifdeur altijd helemaal open moet zetten om er in en uit te komen.
Maar misschien ben ik, door jonge en, ehhh, zal ik ze "actief" noemen, kinderen wat meer praktisch ingesteld. Het valt me wel op dat sommige "insta/pinterest" busjes hele ingenieuze constructies hebben en er prachtig afgewerkt uit zien (veel mooier dan ik ooit zou kunnen!) maar waar laat je je spullen als je op reis bent?

Ik haal er regelmatig ideeën af voor rekjes, inrichting van kastjes e.d. :)

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Zelfbouw: fraaie voorbeelden ter inspiratie



Bericht door Knutselsmurf »

Ik ben hier terecht gekomen omdat ik in eerste instantie zelf wilde gaan bouwen en hier inspiratie en kennis wilde opdoen. We zijn "verplicht" gestopt met onze manier van kamperen omdat de auto te veel storingen ging vertonen. Maar de manier van erg "basic" reizen beviel ons wel. Slapen in de "kofferbak, grijskenteken, binnenveringmatras.
Afbeelding
Afbeelding
Zo hebben we 4 weken IJsland gedaan, geweldige trip.!!👌😉 Maar wel de laatste op die manier, Noorwegen was ook geweldig.

Maar een lange stop omwille van het bouwen was de reden dat we er toch maar een gekocht hebben. Maar dan kun je lang zoeken om een bepaalde indeling te vinden. Wij hadden mazzel. Eerst bij een handelaar geweest maar daar betaald je de hoofdprijs voor een bus, waar je nog een jaar aan moest knutselen.
Maar bij de eerste particulier, die zelf gebouwd had was het meteen goed. Voor ons de juiste indeling, misschien iets te veel installatie maar wel sprong er een vonkje over.
En je hebt altijd wel wat aan te passen naar eigen inzicht, maar zijn wel meteen op pad gegaan. En dat laatste is nog steeds het belangrijkste.
Misschien inspiratie voor sommige.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groot genoeg voor ons tweeën, koelkast, koken, kraan met pomp, toilet, douche(??), boiler(??), Travel-cool(??), standkachel(👍👍), zonnepaneel, grote nieuwe huishoudaccu 160Ah. Koken zoveel mogelijk buiten, benzine.
Aanpassingen, boiler eruit, laadinrichting fietsaccu erin en de rest van de installatie nagelopen en hier en daar wat aangepast. Oventje voor op de benzinebrander, vers gebakken broodjes.😍 Zo min mogelijk walstroom, dus zoveel mogelijk vrij staan is het streven.😊
We zijn er weg van!!
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelfbouw: fraaie voorbeelden ter inspiratie



Bericht door seth_space »

Zo delen we mooie toepassingen en oplossingen.

Hier nog wat inspiratie.
https://www.flickr.com/photos/128698182 ... 4160015215

en deze opslaglade.
opslag.JPG
opslag.JPG (70.32 KiB) 661 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Zelfbouw: fraaie voorbeelden ter inspiratie



Bericht door seth_space »

Voor ideeën rondom de inrichting en keuzes daarbij hier een heel fraaie site met bijbehorende plattegronden.

https://divineontheroad.com/van-conversion-layout/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie