Zitplaatsen en de keuring(en)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Zitplaatsen en de keuring(en)



Bericht door myway »

annoh schreef:Waar baseer je je stelling op dat hier niemand het voor elkaar krijgt goedkeuring te krijgen van draaischijven bij de RDW?

Indien je de juiste draaischijven koopt, voorzien van door de RDW erkend certificaat, en indien je de juiste procedure volgt is laten keuren een fluitje van een cent.
Misschien da ff handig als je kunt aangeven welke schijven een RDW goedkeur hebben, ik ken ze niet.
Wat ik wel weet is dat sommige beroepsmatige camperbouwers de schijven die bij de verschillende winkels te koop zijn wel goedgekeurd krijgen als de RDW bij hun op de zaak keuren.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zitplaatsen en de keuring(en)



Bericht door DucatoDolf »

Dat dus. Vandaar dat ik het zelf wel aandurf om ze na de keuring te plaatsen.
annoh schreef:
do 15 apr 2021, 7:51
Waar baseer je je stelling op dat hier niemand het voor elkaar krijgt goedkeuring te krijgen van draaischijven bij de RDW?

Indien je de juiste draaischijven koopt, voorzien van door de RDW erkend certificaat, en indien je de juiste procedure volgt is laten keuren een fluitje van een cent.
Juist door dit forum weet ik dat het zo'n probleem is. Ik moet ze nog kopen en plaatsen dus ben er nog steeds niet uit, maar heb nog van niemand gehoord dat ze wel goedgekeurd werden. Misschien dat er wel eens een camper is geweest waar er niets over gezegd is, maar dan zijn ze misschien ook niet gecontroleerd bij de keuring. En daar op gokken wil ik ook niet. Dus als je ons kan helpen Annoh. Wat is de juiste procedure? Ik doe het liever ook zoveel mogelijk volgens de regels.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Zitplaatsen en de keuring(en)



Bericht door annoh »

Bij plaatsen van bv draaischijven en gordelbok is sprake van constructie wijziging. Een lokaal RDW station mag die niet keuren. Je zal dus een individuele keuring aan moeten vragen. Van belang is wel dat je spulletjes koopt voorzien van een certificaat dat geaccepteerd wordt door de RDW. Niet alle internet winkels willen een certificaat afgeven.

Je kan ook contact leggen met een ombouwbedrjf. JWG campers b.v. levert gecertificeerde schijven met juiste certificaat voor Ducato. Misschien wil JWG ook de RDW keuring voor je regelen.

Succes.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Zitplaatsen en de keuring(en)



Bericht door Karelkaywa »

Onze camper is gebouwd door JWG en met de draaischijven gekeurd. Ben zelf bij de keuring geweest en er werd nauwelijks aandacht aan de draagstoelen geschonken.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Plaats reactie