RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
KingBilly
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 15 jan 2021, 15:04

RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door KingBilly »

Ik heb geprobeerd dit allemaal in het forum te vinden maar er zijn meer dan 3000 resultaten waar ik niet zoveel mee kan. Ik heb een vraagje over de binnenruimte van een zelfbouw camper (Sprinter L2H2), op de site van de belastingdienst staat het volgende:

"Wanneer aan de binnenkant van de binnenruimte materialen zijn aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond, wordt voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uitgegaan van de verkleinde ruimte. Dat geldt voor zowel het blok van 170 x 200 x 90 cm als voor het blok van 130 x 200 x 90 cm."

Nu is de binnenruimte van een sprinter niet groter dan 326 bij 178 (hoogte geen probleem) dus als je een vast lengte bed plaatst van 200 bij 140 voldoe je al niet aan de minimale ruimte die de belasting eist. En er moet ook nog een keukenblok in, of zit ik hier verkeerd te denken?

Dank voor jullie hulp en excuses mocht het al ergens anders zijn gevraagd en beantwoord maar ik zag de bomen door het bos niet meer.
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Klass »

Er zijn al 3 miljoen Sprinters op camper kenteken, het gaat om de ruimte in de lege bus, of er dan een bed of kastjes in staan of niet maakt niet uit.


Sent from my SM-A515F using Tapatalk


AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door AadenAnke »

Denkbeeldige doos in de binnenruimte moet passen als er niets in de wagen zit. Hoeft zelfs niet door de deur te kunnen. Past dus erg snel

Gr. Aad
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door johandb »

Ik had dezelfde vraag en de belastingdienst erover gebeld. Klopt wat hierboven als antwoorden staat aangegeven, maar persoonlijk vind ik dat niet duidelijk aangegeven op de website van de belastingdienst. Immers je bed/kastjes enzo zijn ook vastmaakt aan wand/plafond

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

KingBilly
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 15 jan 2021, 15:04

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door KingBilly »

Dat is dan inderdaad niet al te duidelijk maar heel erg bedankt voor jullie antwoorden, was al aan t zoeken hoe ik mijn vaste bed als opklapbed kan maken. Gelukkig hoef ik dus niet verder te kijken en kan ik alles er in bouwen........
KingBilly
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 15 jan 2021, 15:04

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door KingBilly »

Klass schreef:
wo 07 apr 2021, 10:01
Er zijn al 3 miljoen Sprinters op camper kenteken, het gaat om de ruimte in de lege bus, of er dan een bed of kastjes in staan of niet maakt niet uit.


Sent from my SM-A515F using Tapatalk
Dat dacht ik ook maar op de site van de belasting is het niet zo duidelijk......
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Dafluc »

Ze bedoelen in het laatste deel van de tekst dat als de oorspronkelijke hoogte 1,71 was, maar je hebt 5 centimeter isolatie tegen het plafond geplakt er dan te weinig hoogte over is. Want dan is de hoogte met een meetlat gemeten nog maar 1,66 meter. Ze meten de ruimte dus ook letterlijk met een meetlat.
Afbeelding
Solarfan
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 15 mar 2021, 9:17

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Solarfan »

Klass schreef:
wo 07 apr 2021, 10:01
Er zijn al 3 miljoen Sprinters op camper kenteken, het gaat om de ruimte in de lege bus, of er dan een bed of kastjes in staan of niet maakt niet uit.


Sent from my SM-A515F using Tapatalk
Nu ben ik mij ook al enige tijd aan het oriënteren om ook zelf een bus tot camper om te bouwen en liep hier ook tegenaan. Als het dan gaat om de hoogte van een lege bus dan zou een geïsoleerde vloer en dak geen probleem moeten zijn als die daardoor onder de vereiste hoogte komt, alleen heb ik wel eens ergens gelezen dat dikte daarvan wel afgaat van de hoogte van de bus.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Dafluc »

Zie mijn antwoord boven je post. Het staat er gewoon. Het blok moet er na het aanbrengen van een vloer, isolatie of wat dan ook nog inpassen. Als je na het werk een meetlat neemt moet je een hoogte hebben van 1,70. Zo simpel is het.
Afbeelding
schoendoos
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 feb 2021, 10:37

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door schoendoos »

Ik heb eventueel een kale lattebodem, twee zitjes een tafeltje en een keukenblok te koop om op een gemakkelijke manier door de keuring te komen.. wie heeft er interresse?
Bijlagen
interieur2.jpg
interieur2.jpg (389.35 KiB) 781 keer bekeken
interieur1.jpg
interieur1.jpg (396.84 KiB) 781 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Dafluc »

Daar hebben we een te koop aangeboden topic voor.
Wel een vraagprijs vermelden dan. Het topic staat hier:klik.
Afbeelding
KingBilly
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 15 jan 2021, 15:04

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door KingBilly »

Dan nog een vraag, moet de alles werkend zijn? Ik ik bedoel watervoorziening en kookgelegenheid?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Dafluc »

Er is hier vaker gemeld dat daar bij de keuring niet naar werd gekeken. Maar een garantie krijg je natuurlijk niet.
Een dompelpompje en een gasstel met een spuitbus zijn nou ook weer geen onoverkoombare investeringen natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: RDW en Belasting keuring Sprinter L2H2



Bericht door Bas vd laar »

Paar weken geleden een gekeurd, ook een sprinter.
Pompje werkt op 12 volt ( werking niet gecontroleerd ) gas werkte ook ( niet naar gekeken )
Minimale inbouw is voldoende.
De een is tevreden met slechts een bed voor even tukken tussen nachtelijk karpers vissen, de ander wil alle opties die er te krijgen zijn.
Houd hem zo licht mogelijk en maak hem daarna af naar wens.
Bijlagen
thumbnail_IMG_1361.jpg
thumbnail_IMG_1361.jpg (93.94 KiB) 640 keer bekeken
Plaats reactie