Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
2407010
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 11:32

Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door 2407010 »

Hoi,

Ik wil de 8 cm ruimte benutten in de uitholling van de achterzijpanelen. Dit heb ik al met armaflex beplakt.
Hoe kan ik dit strak afwerken ivm ronde randen en hoeken?

Vilon of naaldvilt over armaflex heen wordt toch afgeraden ivm kwetsbaarheid en oneffenheden?

Ik dacht zelf aan een dun multiplex 2mm met iets moois erop geplakt, maar dit is uiteraard niet flexibel genoeg om de ronde vormen te volgen.

Graag jullie advies...

Thanks,
Ron
Ducato L2H2 2010
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Oplossing /ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door MarceldeHoog »

Wat ik gedaan heb is een frame gemaakt, waar later iets overheen wordt geplakt (waarschijnlijk kunstleer).
Natuurlijk is dat een monnikken werk met de hoeken, maar hswt biedt in ieder geval wat stevigheid zo;

Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
2407010
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 11:32

Re: Oplossing /ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door 2407010 »

Thanks Marcel,

Is inderdaad een goed idee, om op deze manier, die ronde hoeken/randen "recht" te maken.
Had ik nog niet aan gedacht. Was te veel gefocussed op behoud van die ronde vormen, maar is idd niet echt nodig.
Laatst gewijzigd door Aloys op do 01 apr 2021, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer je direct op iemand reageert. Zo houden we het overzichtelijker. Dank!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door Aloys »

Ik ben ook zo zuinig... :D

Ik heb de wielkasten bekleed met isolatiemateriaal, de kast er omheen gebouwd maar... de bovenklep kan er nog af. Daar heb ik wat losse spulletjes in als een 230V verdeeldoos en andere onderdelen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
2407010
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 11:32

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door 2407010 »

Ja, waarom niet?

Nu al 2 goede ideeën gehoord in dit kleine "draadje"
Aloys schreef:
do 01 apr 2021, 14:13
Ik ben ook zo zuinig... :D

Ik heb de wielkasten bekleed met isolatiemateriaal, de kast er omheen gebouwd maar... de bovenklep kan er nog af. Daar heb ik wat losse spulletjes in als een 230V verdeeldoos en andere onderdelen.
Gebruikersavatar
Dirkheslinga
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 nov 2020, 12:53

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door Dirkheslinga »

Ik heb kunstleer over de armaflex geplakt. Inderdaad monnikenwerk en inderdaad niet strak. Maar ja ik ben 1mtr90 en moet toch lekker kunnen liggen. Het is gewoon een keuze maken tussen strak en mooi en goed en functioneel.
Dirk Heslinga
Peugeot Boxer 2014, L2/H2
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door fostar82 »

Ik ben ook bezig bakken te bouwen voor in de holle wanden. De wanden zijn met armaflex bekleed. Tussen de triplex latten klem ik een bak. Die bestaat uit een boven en onder plank met 5.5mm populieren triplex plaat erachter en verticale stijlen waardoor de plaat meebuigt met de ronding van de wand. (Het staat hier nog los)

Afbeelding
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door johandb »

Ik kan je foto niet zien fostar.

Op deze foto kan je zien hoe ik het op probeer te lossen. Hetzelfde als hierboven aangegeven, maar hier heb ik de verticale latten nog niet bevestigd. Dus je kan door de constructie heen kijken.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door WoutvanAken »

Je kunt de ronde hoeken wel behouden; helaas de Armaflex al geplakt maar wanneer je 2 horizontale latjes in de ruimte lijmt met dezelfde hoogte als de Armaflex en je lijmt daar een paneel (bijv. 8 mm Multiplex) op wat precies in de ruimte past, dus met ronde hoeken, kun je daar Vilon op lijmen en dat door laten lopen in de hoeken.
Vilon is daar soepel genoeg voor. Evt. nog een vingertje stevige kit (woodmax) door het naadje tussen paneel en carrosserie door waardoor het geheel ook meteen afgerond en stevig is. Je kunt dan lekker achteruit schoppen 's nachts zonder dat er iets beschadigd.. :-)
Wout SunnyVan.

Het is niet helemaal duidelijk op de foto maar toch wel te zien wat ik bedoel denk ik..
Bijlagen
achterpaneel.jpg
achterpaneel.jpg (191.76 KiB) 261 keer bekeken
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oplossing/ideeën gevraagd voor afwerking in de uitholling van de achter zijpanelen



Bericht door hathi »

Wie nog eenuitholling zoekt,weliswaar voor een Renault Master,maar het gaat om de afmeting
45A0FCE0-7B28-404F-9522-6110FF473F06.png
45A0FCE0-7B28-404F-9522-6110FF473F06.png (227.75 KiB) 247 keer bekeken
Hans
Plaats reactie