Meest betrouwbare bus?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Meest betrouwbare bus?



Bericht door DucatoDolf »

Is daarmee nog hoger dan de Daily.
https://www.businbedrijf.nl/iveco
fostar82
Berichten: 328
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Meest betrouwbare bus?



Bericht door fostar82 »

Je hebt gelijk juanv. Ik had de ducato afgeschoten vanwege de hoogte, maar ik zie dat de h3 idd ruim 2,16 is. Heb ik destijds verkeerd uitgezocht :)
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Meest betrouwbare bus?



Bericht door tonic »

Je kunt je ook afvragen of er onbetrouwbare bussen zijn tegenwoordig. Volgens mij is het allemaal lood om oudijzer.
Alle merken hebben zo hun probleempjes dus of de 1 nou betrouwbaarder is dan de ander? Mijn ervaring is van niet.
Onderhoud en het vroegere gebruik is veel belangrijker dan het merk of type
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8649
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Meest betrouwbare bus?



Bericht door seth_space »

Tip: laat bussen van een stucadoorsbedrijf lekker staan. De kalk/gips gaat oeveral zitten en gegarandeerde roest is het gevolg op termijn. Met name in holle delen dus vaak onzichtbaar bij aankoop.
Dus ofwel de bus is al roestig of gaat met vrij grote zekerheid als een gek roesten. Hetzelfde gaat op voor bussen waarmee men regelmatig cement e.d vervoerde.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
fostar82
Berichten: 328
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Meest betrouwbare bus?



Bericht door fostar82 »

En laat de bussen van postnl, dhl, dpd etc staan. Wordt mee gereden alsof ze gestolen zijn. En constant optrekken, afremmen, stilstaan etc geeft extra slijtage aan de koppeling, versnellingsbak etc.
Plaats reactie