Omdat er zoveel goedgekeurde Transit Connect campers bestaan - zie
http://www.minicamper.nl/auto/voorraad.htm - dacht ik dat het bij wel goed zou gaan om hem op camperkenteken te krijgen. En dat gaat inderdaad al 10 jaar goed. En omdat ik een diesel heb, zijn de kosten er ruimschoots uit. Bedenk wel dat je vaak in een hogere gewichtsklasse gaat vallen, vooral als je zwaar bouwt. En je betaalt met grijs kenteken geen provinciale opcenten. Dus in plaats van 1/4 scheelt het 1/3 of zo. Ik heb voornamelijk gebruik gemaakt van 18x18mm balkjes en triplex van 3,8mm dik. Door er een doos constructie van te maken wordt dat stevig genoeg. Mijn zitbank levert hiermee 4 extra goedgekeurde zitplaatsen op. Bij de andere Connects is de gewichtsklasse meestal 2 a 3 klassen hoger. Bryce had het probleem dat zijn auto licht was en van na een bepaald bouwjaar. Daarom was het lastig om hem gekeurd te krijgen. Zie
viewtopic.php?f=7&t=8466547&start=28
Hoe ze precies meten is mij niet duidelijk. Tegenwoordig staat er bij dat ze niet van de originele maten uit gaan maar vanaf de materialen tegen de wanden. Toen ik hem ombouwde stond dat er nog niet bij. Dat is wel raar want die breedte van het 200x90x170 blok past in vrijwel geen enkele camper als je een keukenblok of bank tegen de wand hebt aangebracht. Misschien geldt het alleen voor de hoogte bij een klapdak, want dat kan je alleen checken door het te meten.