Nog even wachten op je spullen van Aliexpress

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door AadenAnke »

@Ruud je hebt helemaal gelijk de welvaart in de wereld zou een keer herverdeeld moeten worden. Zo ook hier in Nederland. Hier krijgen we het helaas al niet voor elkaar laat staan wereldwijd. Zolang 5% van de mensen meer dan 90% van de wereld/welvaart in hun bezit hebben er elk jaar miljoenen mensen sterven van de honger terwijl wij wereldwijd miljoenen kilo's uitstekend en smakelijk voedsel weggooien geloof ik niet dat ondanks de goede bedoelingen en inzet van velen dit binnen de komende 20 tot 50 jaar gaat lukken. Maar als we het opgeven gaat het echt nooit lukken helaas.

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Ruud Adam »

Ik denk dat het al gaande is, Aad.
Ook in Nederland vind die nivellering nog steeds plaats.
We zien vooral de slechte kanten zoals mensen die naar de voedselbank moeten.
Maar als je naar de statistieken kijkt, zie je dat de welvaart voor grote groepen in heel Nederland enorm is toegenomen de laatste 50 jaar.
Waarschijnlijk zijn de mensen die nu in Nederland geboren worden of nog jong zijn de 1ste generatie die het slechter gaat krijgen dan de generatie voor hen.

Die nivellering van welvaart hou je niet tegen. Is een economisch proces wat werkt als communicerende vaten.
Ook in Afrika zijn grote veranderingen gaande, in bijvoorbeeld landen als Ghana en Nigeria.
Maar we krijgen vooral beelden te zien van hongersnood en ellende. Wat natuurlijk ook nog steeds bestaat.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door beatrix18 »

Voor wie nog denkt dat het nu nog wel meevalt heb ik hieronder een paar links.
ECT, bijna 20 (!!) jaar geleden al verkocht en even later stonden er ineens twee grote Chinese leeuwen voor de ingang van het ECT (Euromax) kantoor op de Maasvlakte. NEDERLANDS en EUROPA'S grootste container overslagbedrijf!!!

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europe_ ... _Terminals

China laat oog op (verzwakte) Nederlandse bedrijven vallen - https://nos.nl/l/2332506

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/42 ... verdubbeld

Wij leiden met z'n allen aan het "gekookte kikker syndroom".

Dag, lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Going »

Niets met container ship te doen maar pakjes van Alie via Postnl.
Afgelopen zaterdag 3 pakjes binnen een week van bestellen aangeboden thuis. Niet thuis dus naar de lokale Primera om af te halen binnen 14 dagen. Nou mooi zeg, gisteren al dus binnen 6 dagen heeft Primera het aan Postnl teruggegeven en het is retour aan zender.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door AadenAnke »

Klacht indienen bij post.nl ze hebben dus niet aan hun eigen voorwaarden voldaan :bang: :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Going »

Dat soort dingen vind ik erg moeilijk. Nooit een vakbond leider geweest, dus nooit geleerd klachten hoe dan ook te onderbouwen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Ondertussen zijn ze in Rotterdam bezig om de kades zo leeg mogelijk te maken en te houden om de toevloed van containers het hoofd te bieden.
Goede planning en afspraken met transporteurs en dan moet het allemaal niet zo’n probleem zijn geloof ik.
En de file voor en na het Suez-kanaal was vanmorgen opgelost meldde de SCA.
Een rapport over de stranding wordt volgende week verwacht volgens de Egyptische admiraal die het kanaal runt.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door AadenAnke »

Going schreef:
za 03 apr 2021, 22:34
Dat soort dingen vind ik erg moeilijk. Nooit een vakbond leider geweest, dus nooit geleerd klachten hoe dan ook te onderbouwen.
Niet zo moeilijk hoor foto maken van het bericht van bezorging en verwijzing naar afhaaladres en voorwaarden en deze specifiek ook nog benoemen die meesturen met de brief/mail die je ze stuur. Vragen om uitleg hoe dat kan en er in stellen dat je je nu ernstig benadeelt voelt allerlei stappen moet gaan ondernemen om alsnog te proberen je bestelling/pakketje te ontvangen en dat het gezien je leeftijd erg lastig is bla bla met dan 2 vragen hoe gaan zij dit voor je oplossen en hoe gaan ze jouw eventuele schade vergoeden.
Deze brief zowel aan post.nl en aan het hoofdkantoor van Primera en dan rustig afwachten.
Andere optie of als een reactie uitblijft Facebook! Dit soort bedrijven struinen sociale media constant af of hun naam ergens genoemd wordt een verhaal op Facebook met je ervaring ruim omschreven krijg je bijna altijd een reactie van de organisatie op.

Als voorbeeld jaren terug kocht we gordijnen bij de .... na een aantal weken zagen we dat er van een van de gordijnen een andere patroonhoogte in de stof zat. Klachten afdeling gebeld en gemaild ja jammer is al te lang geleden klagen moet binnen 14 dagen bla bla Anke plaatste pissend het verhaal rond een uur of 8 's avonds op Facebook nog geen 1/2 uur later een reactie of er de andere dag contact kon worden opgenomen. Na dat contact werd het heel klant vriendelijk opgelost waarna we wederom het verhaal over de afhandeling op Facebook plaatste. Kregen we een bedankje van het betreffende bedrijf. Terechte klachten pakken ze meestal wel netjes op.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Marwa Elselehdar: 'I was blamed for blocking the Suez Canal' https://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-56615521

Eigenlijk hadden ze al een zondebok voor de stranding van de Ever Given.
Dat ze ergens op de middellandse zee op een heen en weer bootje voer was slechts een klein detail :D
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Jan en Simonne »

Ach ja, een vrouw in een mannenwereld...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door AadenAnke »

Een vrouw achter het is ???? Ik kan me niet herinneren hoe die verder ging :lol: :lol:
Anke merkte net op dat ik een goede PM zou zijn volgens haar heb ik een kwartiertje geleden beloofd koffie in te schenken??? Ik heb daar geen active herinnering aan :lol3:

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door Jan en Simonne »

:mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Nog even wachten op je spullen van Aliexpress



Bericht door de hoekies »

Als je kijkt hoeveel mensen hier reageren en wat je in je kennissenkring hoort besteld op 1 man na iedereen bij Ali of weet ik welke .
Hetzelfde spul zou hier verkocht moeten worden tegen een redelijke prijs maar ons uurloon is een beetje te hoog daarvoor 8-)
Laatst gewijzigd door de hoekies op zo 04 apr 2021, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Plaats reactie