Mijn Vito verbouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door travelscout »

Zier er goed uit.... bij ons was het bij tijd en wijlen heel wat rommeliger.
Paul.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

oh haha dankjewel, nou ik ben begonnen met een Ikea bankje en een luchtbed dat lag opzicht prima maar was behelpen, toen dit laten maken (ik zelf ben niet zo handig) en ik moet zeggen het ligt echt heerlijk, lang bed en goed matras, afgelopen jaren dwars door Italië en Spanje gereden en de campings af en toe afgewisseld met een hotel en B&B, zeker bij de grotere steden en luchthavens (ik fotografeer vliegtuigen en dan is een airport hotelletje wel zo makkelijk) maar dit ligt meestal wel lekkerder als de meeste bedden in Italië

heb zo'n tent voor aan de achterklep (1e keer een grondzeil vergeten zaten er ineens 2 merels naast m'n hoofd, zie die er maar eens uit te krijgen) ik heb nu zo'n 'drive inn' tent gekocht bij de decatlon nog niet geprobeerd maar dat lijkt me ook wel wat

maar nu nog een paar inspirerende suggesties voor een 2 persoons bed en wat bergruimte en een plekje voor de koelbox, zo'n draaiplateau onder de bijrijders stoel lijkt me ook wel wat, dat schept ook weer wat meer ruimte natuurlijk
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door marjasjaak »

Als je de Vito op grijs kenteken wilt houden, dan moet de "camper inventaris" als vracht gezien worden.
Het moet dan zonder gebruik van gereedschap eruit gehaald kunnen worden.
Inderdaad zijn er modules die je zo in een kleine bestel kunt schuiven, dat is dan gewoon lading.
Een opbergkast vast maken zou wel kunnen, dat zie je ook in servicebussen. Maar vaste zitplaatsen....
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

hey nee een zitplaats als in een bank of paar extra stoelen is niet de bedoeling, gewoon alleen een bed en wat berg ruimte, dus geen extra zitplaats

geeft dat dezelfde problemen ?
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ik heb iemand van de rDw gebeld die zei dat het geen probleem was, een bed, zolang er maar niemand aanwezig was tijdens het rijden, heb niet gevraagd of het een probleem was om het bed vast te zetten, destijds aan de dealer gevraagd of dat problemen gaf, maar die vertelde dat die gele uitzonderlijk vervoer busjes ook een bed hadden in de bus omdat ze soms lang moesten wachten tot ze weer verder konden of mochten

maar geen idee, dan moet ik idd zorgen dat t met haken vast zit of zo
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

maar zou de huidige situatie (zie foto) problemen op kunnen leveren dan ? of als ik er een 2 pax uitschuif systeem van maak en een kast/ bergruimte het bed zit nu aan de zijwand vast
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door travelscout »

Dat kan ik me niet voorstellen. Ik doe dat al sinds ik mijn rijbewijs heb.
En in al die jaren is er nog nooit iemand geweest die me gevraagd heeft of dat wel mag.

Wel denk ik verstoppen erg weinig in heeft (zoek eens op "stealth", hier rechtsboven).
Voor mij zelf is daarom het al snel duidelijk, wanneer een busje bewoond wordt of niet.
Zolang er voor niemand overlast is, zal ook niemand je vragen stellen.

Kun je eens een schets hier laten zien wat voor plan je nu hebt?
Paul.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

nou een schets zo 123 heb ik niet maar een combinatie van deze
https://www.youtube.com/watch?v=yFS5DezcHL0

maar dan zonder dat keuken blok, en deze kast leek me wel wat
https://www.youtube.com/watch?v=gHboRsrg3OU
misschien ook de la onder het bed, hoewel als die vol zit met spullen kon het wel eens zwaar worden misschien, en ook niet handig mbt tot de bbq dus misschien zoiets 1 - la 1- vak of 2 lades en een anders plekje voor de bbq -
https://www.youtube.com/watch?v=RUJ3RRu5rmI zie rond minuut 5 of zo

denk dat zoiets het meest gunstige is qua ruimte ?

of zo iets als dit, maar dan ook zonder dat keuken blok, dus eigenlijk zoiets als het nu is maar dan dat het bed uit te schuiven is
https://www.youtube.com/watch?v=dgz55L-Us24

geen idee wat handiger is, een bed vanuit de achterkant tussen de wielkasten zoals in de eerste filmpjes of dit laatste


ik wil dus echt een bed voor 2 personen, ruimte om kleding etc op te ruimen, ruimte voor de koelbox en kampeerspullen (dat is niet veel hoor) neem meestal weggooi borden mee etc, en 2 pannen en een BBQ, gaspitje, paar messen en een fles bakboter, pot bouillon poeder en de rest koop ik wel daar waar ik ben, en een beetje ruimte voor de spullen die ik onderweg koop. en indien iets wat het meest gunstig is zodat ik mn spullen mee kan nemen naar een catering, en een paar grotere BBQ's ik denk dat in dat geval optie 1 en 2 zoals in die opel het handigste is dan is het voorste deel bij de laad deur nog vrij,
Bijlagen
bed1 kopie.jpg
bed1 kopie.jpg (58.71 KiB) 310 keer bekeken
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

en dit lijkt me ook een goeie oplossing, hoewel het dan in - niet - bed - configuratie te veel op een bank zou kunnen leggen, oplossing is natuurlijk om er div. kratten met spullen op te zetten, en dan zonder het keukenblokje lijkt mij dit een fijne oplossing

https://www.youtube.com/watch?v=YbjY35cRwcg
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door DiffRental »

Waarom geen box zoals hier; https://youtu.be/4HF55vEVdDE
Ook voor onder de 100 euro: https://youtu.be/b-tJV66UavI

Bv in combinatie met een hoge kastwand zoals in jou filmpjes voldoet de wagen zeker aan de grijs kenteken eis. Bijkomend voordeel, je kan hem ook nog als bestelwagen gebruiken indien je de ruimte een keer nodig hebt.
Groeten Peter
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ja idd, goed idee, mooi systeem idd, en dan langs de gesloten kant idd ook zoiets en dan hoge kast wand, en dan is het midden helemaal vrij, moet alleen even kijken hoe ik dat met de matrasjes doe, ipv kasten aan allebei de kanten zou het bed dan bv 10cm breder kunnen, dan zou het bv 130 of zo zijn misschien wel 140 dat zou lekker zijn, iemand een idee voor dergelijke matrassen ?
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door DiffRental »

Matrassen laat je uit schuimrubber snijden op de maat die jij wil.
Even googelen!
Stofferen kun je natuurlijk zelf doen of ook uitbesteden.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door DucatoDolf »

Matrassen hebben standaardmaten. 1 persoons is 70,80,90 cm breed. 2 persoons begint bij 140cm,160,180,200 breed. Een twijfelaar is 120 cm breed. Verder kun je natuurlijk zelf ook een bestaandmatras op maat maken. Is waarschijnlijk goedkoper dan iets speciaals laten maken. Om met zijn 2tjes te slapen zou ik ook zeker minimaal 140cm breed aanhouden.

Ik koos voor 2 eenpersoonsmatrassen van 70cm. Daarop komt een topper die we nog hadden liggen van 180cm breed. Steekt er wel een flap uit aan de zijkant, maar who cares?
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

Ah ja, ja 140 is wel zo lekker, maar 2m vouw je niet zomaar effe dubbel opzo’n box, dan moet ik idd iets hebben uit 2 of 3delen idd,
Plaats reactie