Mijn Vito verbouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

hallo, ik ben Willem uit Rotterdam,

ik heb nu ruim 5 jaar een Vito, en ik ben er erg blij mee, het zit goed, rijdt geweldig en op een lekke band na, zelden problemen gehad met Danny (de Vito) heb er heel simpel een bed in gebouwd en een koelbox en ik sjees heel europa door,
maar nu ik toch op deze lijn zit,
heb ik sinds november een vriendin en die moet natuurlijk ook mee, dus er moet een 2 persoons bed van gemaakt worden, ik heb al heel wat filmpjes gezien en t meeste komt beetje op het zelfde neer, maar wellicht heeft iemand tips, een goeie link, een bouwtekening, of iets dergelijks

ik wil graag een 2 persoons bed van bv 140 - 200
daar onder wat berg ruimte voor de curverbakken, evt ook langs de gesloten kant van de bus,
ruimte voor de koelbox, en t zou opklapbaar moeten kunnen zijn daar ik de bus ook gewoon gebruik voor af en toe een cateringetje, en vervoer gewone spullen, bovendien koop ik vaak veel rommel onderweg als hammen, worsten en wijn en dat moet ik dan ook ergens kwijt, en natuurlijk wat kleding etc, zit ook even te pijnzen over het matras hoe dat moet en momenteel heb ik gewoon een camping snoer op mn stoel liggen wat via snoer door het raam naar de stroom paal gaat, dat is oké, maar een aansluiting gewoon achter op de auto zou ook tof zijn, t is soms best koud als je raam niet helemaal dicht kan

ik ben benieuwd, ik hoef geen keuken blok, ik hoef geen spoelbakken, wastafels etc, koken doen we of buiten, of bij shitweer gaan we wel naar een restaurantje, zo'n uitschuif keukentje wat ik wel eens in zo'n camperbox zie dat lijkt me wel handig dat je dat onder je bed vandaan trekt en dan buiten wat kan snijden etc,

hoop dat er leuke handige tips komen, !
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Willem. Een vraag hoef je maar één keer te stellen. Daarom heb ik dezelfde vraag in dat oude topic verwijderd. Alvast veel ombouwplezier gewenst.
Afbeelding
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ja dank je en sorry,
was op zoek naar verschillen Vito en vw en kwam zo op t andere onderwerp en de vraag was een combi van een vraag en reactie, nieuw he,
komt goed, ben benieuwd naar de reacties
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door travelscout »

Welkom,

Er zijn erg veel ideeen te vinden door te googelen op "vito into camper".
Veel verschillende ideeen en inrichtingen.

Ligt er allemaal een beetje aan hoe geduldig en vooral handig je bent en/of hoe handig je wilt worden :-)
Ook een plek waar je uit de kou (en op je gemak) kan klussen is erg prettig.
En uiteraard ook je budget. Maar ook met een klein budget en gezond verstand kan er al héél veel.
We hebben zelf ook zo gereisd en doen dat soms nog wel eens.
Paul.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ja klopt heb idd eea gevonden via youtube en google, maar wellicht heeft men hier een goeie indeling of tips, links waarvan je zegt kijk hier is
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6770
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door evdoetelaar+larana »

Een hefbed kan wellicht nuttig zijn voor jouw beoogde gebruik.
https://youtu.be/lxvZIPmtw64
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door WhiteVanMen »

Bedenk ook even op welk kenteken je busje staat.
Op Grijs ?
Dan kan je officieel eigenlijk niks in je laadruimte of je ben in overtreding.
Duur als je gecontroleerd wordt.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

het is idd een grijs kenteken, gewoon een standaard Vito,
ik heb de RDW gebeld en die gave n aan dat het geen probleem op zou leveren als je een bed in je bus bouwt, zolang er maar niemand in het bed aanwezig is als je aan het rijden bent, dat begreep ik er uit, en een koelbox was ook geen probleem
dat begreep ik er uit
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door DucatoDolf »

Welkom Willem,

Danny de Vito :bow:

Ik denk dat we elkaar de handen kunnen schudden. Mijn bus wordt een beetje met dezelfde insteek verbouwd. En mijn Weber Performer kan nog precies achterin onder m'n hefbed :angel: . Check mijn project maar ff (in onderschrift). Keertje meeten in Roffa? :cheers:

Verder geen Vito specifieke tips, maar ik denk dat je aan mijn zelfbouw hefbed wel wat kan hebben. Als je kwarttarief MRB wil heb je een hefdak nodig en een vaste mini keuken. Anders bij grijs kenteken alles loslaten (dan is het lading en krijg je geen gezeur bij controle).

Mooie industriële kunststof stapelkratten (niet die rommel van de Action) op MP scoren en je kunt 'modulair' je zooi managen. Voor je campingsnoer een mooie Defa aansluiting bij je tankdop of ergens in de bumper fiksen. Verder is een portapotti voor de vrouw wel fijn om te pissen (inmiddels vind ik het ook te gek) . Schijten moet je er niet op doen, veel te snel vol. En de lucht. Ze poept maar bij het tankstation.

:wave:

Een vaste bank, die mag er echt niet in. Dacht ik ooit gehoord te hebben. Een vaste krat waar je mogelijkerwijs op zou kunnen zitten schijnt al verdacht te zijn. Ff checken.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

maar dit mag dus eigenlijk niet begrijp ik ?
Laatst gewijzigd door Willem147 op di 16 feb 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: mn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

DucatoDolf schreef:
di 16 feb 2021, 18:45
Welkom Willem,

Danny de Vito :bow:

Ik denk dat we elkaar de handen kunnen schudden. Mijn bus wordt een beetje met dezelfde insteek verbouwd. En mijn Weber Performer kan nog precies achterin onder m'n hefbed :angel: . Check mijn project maar ff (in onderschrift). Keertje meeten in Roffa? :cheers:

Verder geen Vito specifieke tips, maar ik denk dat je aan mijn zelfbouw hefbed wel wat kan hebben. Als je kwarttarief MRB wil heb je een hefdak nodig en een vaste mini keuken. Anders bij grijs kenteken alles loslaten (dan is het lading en krijg je geen gezeur bij controle).

Mooie industriële kunststof stapelkratten (niet die rommel van de Action) op MP scoren en je kunt 'modulair' je zooi managen. Voor je campingsnoer een mooie Defa aansluiting bij je tankdop of ergens in de bumper fiksen. Verder is een portapotti voor de vrouw wel fijn om te pissen (inmiddels vind ik het ook te gek) . Schijten moet je er niet op doen, veel te snel vol. En de lucht. Ze poept maar bij het tankstation.

:wave:

Een vaste bank, die mag er echt niet in. Dacht ik ooit gehoord te hebben. Een vaste krat waar je mogelijkerwijs op zou kunnen zitten schijnt al verdacht te zijn. Ff checken.
hey tof, ik kom eens bij je kijken als dat mag, ben wel benieuwd naar dat bed idd begon vriendin over een pleetje ......maar idd nr2 maar ergens anders mag ze de pot zelf poetsen natuurlijk, ben heel benieuwd misschien kunnen we zondag of maandag even afspreken ?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door DucatoDolf »

Ja eh bij een grijs kenteken zijn ze als de dood dat je achterin mensen vervoert. Dus vinden ze alles wat vast aan de bus zit en waar je op kunt zitten een probleem. Geen idee waar ik dit vandaan heb, misschien zal iemand het kunnen bevestigen of ontkrachten.

Op het moment staat de mijne even stil. Kapotte startmotor. Vandaag willen wisselen, maar de nieuwe paste niet. En wil ook meteen distributie en gloeibougies doen. Ff weekje later is beter, dan hangt het bed hopelijk ook weer. Is nu eruit voor wat finetuning. Heb je ook een fotootje?

(Tip: je hoeft niet telkens met de quote knop te reageren hoor. Wordt het een beetje veel lappen tekst :wink: . Gewoon plaats reactie is goed in een direct antwoord.)
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

oké nou heeft geen haast komt t wel als het weer in elkaar zit. ben benieuwd idd of dat goed is, ik kan de belasting dienst wel gaan bellen maar die weten meer van je als je zelf weet dus ik ga ook geen slapende honden wakker maken.

ik zal even foto maken morgen, t is heel simpel maar zeer effectief, ik zeg zat te denken om er een uitschuif bed van te maken of een heel nieuw dingen te maken, maar andere kant heb ik ook geen zin in gezeik met de diensten dus moet even denken wat ik wil, en of het anders los te maken is zoals jij aangeeft of idd dat hefsysteem maar waar laat ik dan mn matras, ik heb nu gewoon een lekker dik matras van een cm of 20
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

Kijk het is nu heel simpel maar het werkt, (t is nu even een rommeltje ) tussen matras en achterklep is nu nog ruimte om 2 klapstoelen en een klaptafel, dat past precies, maar graag zou ik er een 2persoons versie van willen maken, of evt het geheel omdraaien en een uitklap systeem maken aan de achterkant tussen de wielkasten, misschien pietsies hoger zodat er wat meer ruimte onder het bed is voor opslag spullen
Bijlagen
IMG_5337 kopie.jpg
IMG_5337 kopie.jpg (161.8 KiB) 622 keer bekeken
Plaats reactie