Mijn Vito verbouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door DucatoDolf »

Ja als je 140 in de breedte kwijt kunt zou ik dat zeker doen. Wel in 3 delen knippen je matras. Als je het door de helft doet lig je met je kont of heupen altijd in de naad.

Gewoon ff 2e hands matrasje zoeken en zelf delen van maken joh :wink:
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ja dat denk ik wel, laadruimte bus is 1,65 volgens de statistieken, dus - 140 = nog 25cm voor een kast denk ik,
Laatst gewijzigd door Willem147 op ma 22 feb 2021, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door travelscout »

We hebben nog altijd 3 matrassen klaar voor gebruik in een reserve bestelbusje.
In de jaren 70 op maat laten maken voor het busje, waar ik toen dagelijks in reed (zaterdagnacht met zijn tienen).
En bekleed met spijkerstof (nu zeer modern :-)). Indertijd lagen ze klem tegen elkaar.
Samen maar liefst: 120x180cm. Enfin, ik leerde een nieuwe vriendin snel goed kennen :-)!

Nu houden we ze bij elkaar door er een passende hoes om heen te trekken.
Het schuim is niet meer 100% maar nog steeds voldoende voor een paar naggies (festivallen).
Paul.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ja precies, alleen ben ik zelf al 1,94 dus ik heb een iets langer matras nodig, maar t idee is goed en dan met zo'n topper er over die zijn denk ik ook niet zo dik als je ze oprolt, dan is dat best te doen denk ik, ik ga is zoeken. en idd das een leuke manier van kennis maken denk ik haha
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Oliviervier »

Dag Willem,

ik heb zelf een Kangoo als campertje, en ook daar moeten we met z'n 2 in, en dan nog een terriër samen met de hulphond van de vriendin.... Daarom een Trinity air bustent gekocht bij Obelink (stuk duurder als de "gewone" Trinity die met 2 stokken is, maar gemak dient.... idd); maar ik zag deze inventieve oplossing op Youtube voor eigenlijk alle vragen die je hebt! Slaapruimte zoveel als je maar wil, opbergruimte meer dan genoeg, niets vast aan de auto dus never nooit gezeur met welke instantie ook, alles is er in no time uit en weer erin, kortom, geniaal. Kijk maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=XSSR6nzCz0k! Succes!
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door travelscout »

Das inderdaad wel erg mooi.

Overigens heb ik nog altijd een soort gelijke lichtgewicht tent maar dan voor aan de achterzijde.
Een paar jaar geleden nog eens gebruikt in april, in de stromende regen, aan de zuidkant van de alpen.
Makkelijk voor gebruik sanitair en om zo weer de fietsen op de trekhaak terug zetten.

Op en afbreken ging wel wat sneller als anders :-).
Paul.
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

ja dat is idd ook een leuk systeem ik heb dat al eens gezien idd, moet er even over denken, zelf zie ik denk ik meer in zo'n box systeem met uitklap of uitschuif bed.

ik heb ooit eens begonnen met een Ikea bankje en een aërobed dat lag prima, alleen moest ik bij aankomst meteen het bed gereed maken, bankje uitklappen en matras opblazen maar ook iedere keer de achterkant vrij maken om dat zaakje uit te klappen, en dan had ik bij slecht weer geen plan B meer dus zat ik dan maar voorin, dat was best armoe eigenlijk, t alternatief was dan maar op bed gaan liggen wat opzicht prima lag, maar als je er dan weer uitwilde dat was best een uitdaging, dus toen de boel laten verbouwen.en kan nu een stuk of 6 van die curve baken kwijt onder het bed, opzich meer dan genoeg, daar zal dan nu een paar bakken bij moeten kunnen omdat er een dametje bij is.

ik heb ook ooit eens zo'n tent gekocht voor aan de achterklep, ik heb dus een klep ipv deuren, heerlijk want daar kan je ook lekker onder buiten zitten evt in de schaduw en als je geluk hebt uit de regen, die tent was opzich wel lekker, en hing je als een soort douchegordijn over de klep, 2 klittebandjes vast maken, 6 spijkers in de grond en klaar was ie, alleen was de onderkant tussen achterkant en de grond natuurlijk open met als gevolg dat ik een keer wakker werd met 2 spreeuwen naast m'n hoofd, toen ergens een stuk zeil gekocht en die er onder gespannen. het nadeel was als ik ergens heen wilde ik het hele zooitje weer in moest klappen en vouwen, (ik blijf zelden langer als 2 nachten op de zelfde plek, afgelopen zomer voor het eerst ergens 3 nachten)

de laatste trip stond er iemand met zo'n tent voor aan je schuifdeur die je kan laten staan als je weg wilde, dat leek me wel handig, dus bij terugkomst heb ik zo'n tent gekocht https://www.decathlon.nl/p/dagtent-voor ... mc=8561168 bij de decathlon, heb helaas nog geen tijd gehad om dit uit te proberen, na de vakantie moest ik aan het werk en toen ging alles op slot overal, dus.

dus ik denk dat ik voor zo'n box ga, dat lijkt me wel wat, met een paar van die schuif lades er onder voor de spullen, ergens een vakje voor de bbq en koelbox, en een kast aan de wand, en als het lukt lijkt t me ook wel handig om er een stroom aansluiting in te maken, zo'n draaiplateau onder de bijrijders stoel en meer heb ik niet nodig denk ik
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

zou een dergelijke constructie probleem opleveren ?
https://www.youtube.com/watch?v=FJvW7kIBqA8

het lijkt dan natuurlijk wel meer op een bank, de rugleuning die als extra poot wordt gebruikt, maar misschien kan die, als dit problemen op zou leveren demontabel kunnen worden gemaakt ?

zie dat er een plan B is gemaakt, ook handig, ik hoef dan het keukentje niet, maar het maskeert misschien wel de bank, en ipv het keukentje is een kastenwand misschien mogelijk, en 140cm breed bed is wel zo lekker,

https://www.youtube.com/watch?v=Et3X1Sff7gc
Willem147
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 08 feb 2021, 14:22

Re: Mijn Vito verbouwen



Bericht door Willem147 »

zo nou na een paar weken tekenen, denken, puzzelen, en youtuben is dit inmiddels het resultaat. afgelopen weekend in de hoek een plank geplaatst waar de achterste hoek van het schuif bed op rust. de plank vormt met nog een plank een lekker groot opberg vak. heb een buiten aansluiting en 2 stroompunten binnen, achter de bestuurders stoel is nu precies ruimte voor mn koelbox.

ik zit nu heb ik net geteld op een gewicht van een kleine 55kilo dat lijkt me netjes.

heb net bij de wit een draaiplateau besteld voor de stoel (dat levert geen problemen op toch ?)
dan moet er tegen de korte kant nog een kast komen en dan op zoek naar een lekker matras en wachten tot we weer kunnen

iemand nog suggesties ?
Bijlagen
IMG_5586.jpg
IMG_5586.jpg (32.38 KiB) 217 keer bekeken
Plaats reactie