Werkplekken voor zelfbouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chris224
Berichten: 125
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 7:43
Locatie: Amsterdam

Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door chris224 »

Mijn idee is om na de corona toestanden een Fiat Ducato 2L2H te kopen en zelf om te bouwen.

Zijn er bepaalde overdekte plekken/hallen in Nederland waar je terecht kan om dit te doen?

Waar je dan ook eventueel hulp kan krijgen als je ergens niet uitkomt?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door DucatoDolf »

In Rotterdam is er een autogarage voor doehetzelvers. Met bruggen etc. Lopen natuurlijk ook altijd wel mensen me wat kennis en ervaring rond. Moet je wel eerst lid worden van de club. (ben ik niet, ooit voor gekeken) Zo zijn ze er wel meer in het land. Zoek op doehetzelfgarage. Maar specifiek voor campers denk ik niet.

Ik kan in de loods van m'n broer terecht. Die heeft een heftruck waar ik af en toe de auto wat hoger op blokken kan zetten. Zijn buurman doet in dingen waar je gereedschap voor nodig hebt wat de gemiddelde dhz-er niet heeft en is erg aardig en ik kan zo dus links en rechts wat 'regelen'. Ik denk dat de meesten op die manier hun netwerk gebruiken.

Ik stap ook nog wel eens een bedrijfje in het een en ander binnen en vertel m'n verhaal. Zo kom je vaak wel aan leuke adresjes en advies. De meesten vinden het wel leuk als je niet al teveel op hun nek zit.

Al met al zit ik ook met smart op een zelfbouw treffen te wachten van dit forum. Praat zo veel makkelijker en sneller dan hierlangs. En ook om al die nieuwe projecten live te zien, de mensen erachter te ontmoeten etc.

Maar ik zit in 010 dus kan je in 020 nergens aan adresjes helpen helaas.
Gebruikersavatar
chris224
Berichten: 125
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 7:43
Locatie: Amsterdam

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door chris224 »

Leuke reactie!

Ik kan tegen die tijd natuurlijk ook op dit forum iemand om hulp vagen bij bepaalde dingen, en daarvoor een vergoeding voor geven?

Dan denk ik eerst aan het isoleren en afwerken met hout bijvoorbeeld.

Leuke video over isolatie die ik afgelopen week binnen kreeg: https://youtu.be/BJvXgjKGyjY
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door MarceldeHoog »

Dit forum en de zelfbouw groep van Facebook zijn uitstekende vraagbaken. Wel moet je goed kunnen filteren, niet iedere reactie is onderbouwd met daadwerkelijke kennis. Blijf lekker meelezen, helpt enorm bij je voorbereidingen.

Verder zijn er enkele zeer informatieve websites waar je veel uit kunt halen. Zo uit mijn hoofd denk ik aan zwiebelfam en wanderrebel bijvoorbeeld. Wat ik doe is alles wat ik lees naast elkaar leggen, combineren met eigen gezond verstand, en beslissen :)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door dedruivenplukker »

Er is ook, ik dacht in Brabant, een werkplek van iemand die p.v. en aanverwante zaken verkoopt en die eventueel ook tegen betaling helpt.
Ook in Ammerzoden zit zo'n bedrijf, even zoeken en je vind ze wel.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door DucatoDolf »

chris224 schreef:
ma 15 feb 2021, 16:33
Leuke reactie!

Ik kan tegen die tijd natuurlijk ook op dit forum iemand om hulp vagen bij bepaalde dingen, en daarvoor een vergoeding voor geven?

Dan denk ik eerst aan het isoleren en afwerken met hout bijvoorbeeld.

Leuke video over isolatie die ik afgelopen week binnen kreeg: https://youtu.be/BJvXgjKGyjY
Die Nomads hebben ook een digitaal boekje gemaakt. Heb ik tijdje terug gratis gedownload. Daarna wel een paar keer per week spam van ze gehad, maar dat kun je ook uitschakelen als je het zat wordt. Ik heb het boek nog niet helemaal gelezen, maar er staan interessante dingen in voor beginners. Volgens mij nog steeds gratis te downloaden in ruil voor je persoonlijke gegevens :wink: .
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door roze »

dedruivenplukker schreef:
ma 15 feb 2021, 18:14
Er is ook, ik dacht in Brabant, een werkplek van iemand die p.v. en aanverwante zaken verkoopt en die eventueel ook tegen betaling helpt.
Ook in Ammerzoden zit zo'n bedrijf, even zoeken en je vind ze wel.

Dat is Alex Dickhoff, met een bedrijf in Eindhoven. Opzoeken via Facebook. Je kunt een afspraak maken met hem. Dan, na alle adviezen een keuze maken. Als je bij hem de spullen koopt wat betreft electra dan kun je met zijn assistentie het zelf inbouwen.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door Ruud Adam »

chris224 schreef:
ma 15 feb 2021, 13:24
Zijn er bepaalde overdekte plekken/hallen in Nederland waar je terecht kan om dit te doen?

Waar je dan ook eventueel hulp kan krijgen als je ergens niet uitkomt?
Dit is niet precies wat je zoekt.
Maar ik krijg op mij FB steeds berichten van de Openbare Werkplaats in Amsterdam.
Daar kun je - tegen betaling - gebruik maken van professionele apparatuur voor hout- en metaalbewerking.
https://openbarewerkplaats.nl/

Als je op Google 'Openbare werkplaats' intikt en dan een plaatsnaam bij je in de buurt, komen er nog meer naar boven.
Deze in Utrecht bijvoorbeeld.
https://www.stadswerkplaatsutrecht.nl/
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
chris224
Berichten: 125
Lid geworden op: do 26 mar 2009, 7:43
Locatie: Amsterdam

Re: Werkplekken voor zelfbouw



Bericht door chris224 »

Klasse Ruud! 👍
Plaats reactie