Atrion hefdak op Volkswagen T5

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Emiel14
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 16:47

Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door Emiel14 »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort trots eigenaar van een blauwe verlengde Volkswagen Transporter (T5). Deze wil ik graag zelf ombouwen tot camper.
Nu heb ik een beperkt budget, maar wil/moet ik toch een hefdak op de camper zetten. Ik zit te denken aan het platte hefdak van Atrion.

Is er iemand in de buurt van Eindhoven die zo'n dak heeft en die hem aan mij wil laten zien? Dan weet ik of ik ervoor naar Friesland moet rijden of niet.

Groetjes,
Emiel
Gebruikersavatar
Tejofication
Berichten: 15
Lid geworden op: di 12 aug 2014, 15:27

Re: Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door Tejofication »

Heb ooit voor mijn T4 een hefdak bij Atrion gekregen. Let op dat het dak goed afgeschermd wordt, ik moest een tijd erna naar een poetsbedrijf, allemaal roestplekjes door het slijpen gekregen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2644
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door jan- »

Ik was er op tijd bij en kon het slijpsel zelf weg krijgen. Later ook van anderen nog gehoord van dit probleem. Zie viewtopic.php?f=1&t=8441380&start=15 Dus een handige tip van Tejofication. Maar als je er op tijd bij bent is het dus makkelijk op te lossen. Ben er verder heel blij mee.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Emiel14
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 16:47

Re: Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door Emiel14 »

Dat is goed om te weten. Bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vincent284
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 nov 2020, 14:30

Re: Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door Vincent284 »

Ik heb vorige maand mijn hefdak laten inbouwen. Was een prima ervaring. Zij maken hun hefdaken zelf dus scheelt aanzienlijk in prijs. Inderdaad ook daar zonder deken tegen de metaaldeeltjes, daar moet je even mee opletten. Ik heb het er dezelfde dag nog afgewassen, dus gaat niet roesten. Wel zie je nog een klein beetje kleurverschil op het dak waar die deeltjes terecht zijn gekomen. Anders gewoon zelf wat doeken meenemen voor het geval dat.

Sowieso ook nog een goede tip is wanneer je zelf besluit een hefdak in te gaan bouwen, het hout te behandelen tegen vocht. Eenmaal ingebouwd kom je daar een stuk moeilijker bij, en lijkt me wel van belang aangezien het rond het hefdak vochtig wordt. Succes!
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 15 feb 2021, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd i.v.m. onze reclameregels!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door durisotti »

Normaal gesproken wordt er alleen geknipt in de carrosserie, nooit gezaagd of geslepen~.
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Atrion hefdak op Volkswagen T5



Bericht door WhiteVanMen »

Als je de reacties leest doen ze dat bij Atrion dus anders.
Plaats reactie