Montage watertank

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
ronald026
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 28 okt 2020, 23:34

Re: Montage watertank



Bericht door ronald026 »

De metalen band zakt uit zichzelf al, en door het buigen van de tank nog meer.

Je kan kijken of je er meer spanning op kan zetten, maar je zou ook in het midden, waar de meeste zakking is, iets tussen de strip en de tank kunnen stoppen. Probeer dit eens met een stukje panlat o.i.d. Wellicht kan je ook je kokerprofiel er tussen drukken en met een popnagel deze vastzetten aan de strip.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6762
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Montage watertank



Bericht door evdoetelaar+larana »

De doorbuiging lijkt nu ook al enkele cm's te zijn. Dus mogelijk verminderd de grondspeling nauwelijks of niet als je rondom en in het midden T- of kokerkprofielen toepast. In het midden 1 of meer profielen horizontaal (is afhankelijk van de afmetingen en het gewicht). Hoe meer horizontale profielen, des te minder belasting op ieder profiel, dus ook minder doorbuiging.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Montage watertank



Bericht door rijschoollucassen »

Johan de Jongh schreef:
ma 01 feb 2021, 11:31
M10 is erg enthousiast en een los liggend verbandtrommeltje is iets anders als een opgesloten watertank.....
Ik heb teveel schade's gezien met de gevolgen van losgekomen items in de auto...
Vandaar dat ik graag alles vastzet !
Airbag aan de tank monteren :cheers: Liever 100 liter water in m'n nek dan de hele tank...... :clap:

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
twillemsen
Berichten: 53
Lid geworden op: za 20 jun 2020, 22:54

Re: Montage watertank



Bericht door twillemsen »

ronald026 schreef:
vr 30 apr 2021, 12:55
Wellicht kan je ook je kokerprofiel er tussen drukken en met een popnagel deze vastzetten aan de strip.
Dat is wel een goede tip, van die popnagel. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, dus moet ik eens uitzoeken. Maar dat steekt wel minder uit dan de bout die ik had geprobeerd.
Bedankt.
Plaats reactie