C-Head compost toilet

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Lambiek »

@Ducati 900

Waar ik me mee bemoei, moet ik zelf weten.

En ik reageer helemaal niet op het toilet systeem.....

Maar
Ik reageer op reacties van mensen die het normaal vinden
Om gewoon maar overal te gaan pissen, om hun toilet te ontlasten.

En
Op , mensen die hun stront en urine in een zakje doen, bij huishoudelijk afval, of afval bak .enz

Waardoor andere er last van hebben !Erg vies en gevaarlijk.

Gekopieerd....; van Hathi , ;

,menselijke ziekte kiemen,medicijn resten in de ontlasting,horen niet in de buitenlucht,maar meteen doorgespoeld,zeker bij hoge temperaturen, en die urine moet ook dus waarom de rest dan niet in een moeite, de camperaar is verdwenen,maar zijn kak heeft hij gelaten,prettig voor de bewoners in de omgeving,ik proef weer. ikke ikke?


.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Going »

@kampo
Ook ik ben verbaasd geweest over de hoeveelheid.
Laat ik vertellen.
Wij zijn de laatste 6 maanden in Griekenland op een gedoog plaats geweest.
Voor de grote boodschap gebruikte we een schepje in het bos. Voor de 'wee wee' gebruikte we een 5 liter bruine pot in Griekenland gebruikt voor olijfen inmaak.
Omdat mijn prostaat aan leeftijd degeneratie lijdt moet ik zittend plassen want als ik staande het doe druppel ik na in mijn broek. Een gewoon oude man probleem. Mijn vrouw weigert bijna altijd in God's natuur haar billen bloot te doen.
Vandaar het gebruik van de 5 liter olijf pot. Elke dag was die rotpot vol zelfs soms eerder moeten legen om overloop te voorkomen.
Ons drinkpatroon.
Bij ontbijt een klein glas sinaasappelsap, uit pak of vers geperst. Dan 2 mokken thee. Gebrouwen met 1 liter water in de waterkoker.
Rond 10 uur 2 mokken koffie.
Lunchtijd 1 mok melk.
3 uur 2 mokken thee.
5 uur biertje of glas wijn.
Bij dinner een groot glas water.
20 uur 2 mokken koffie.
Per dag drinken we naast bovenstaande 1,5 tot 2 liter water uit de fles.
Wat binnen komt moet er uit.
5 liter pies voor 2 personen lijkt veel voor als je normaal alleen watert in een wcpot.
Neem eens een test door niet de wc pot te gebruiken maar het in een emmer te doen en daarna de liters meten.
Verbaas u zelf.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Stieneke en Donald »

Lambiek schreef:
wo 07 apr 2021, 0:01

En
Op , mensen die hun stront en urine in een zakje doen, bij huishoudelijk afval, of afval bak .enz

Waardoor andere er last van hebben !Erg vies en gevaarlijk.
Waar laten hondenbezitters hun poepzakje?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: C-Head compost toilet



Bericht door hathi »

Donald,dat kun je nakijken,.... een groot verschil in ontlasting van Hond en Mens,wat wel klopt ,ook de Hond is nog steeds een groot probleem,maar die weet niet beter,net als sommige baasjes,ieder van ons heeft wel eens in zo,n drol gestaan,en kent daarom ook de narigheid,nu datzelfde kan ook gebeuren bij mensen drollen,iemand kan er mee in aanraking komen,maar niet als je hem doorspoelt,daar is een riolering ook voor,en zolang dat is ,blijf ik er gebruik van maken,dat sommige anderen graag een ( stiekeme) flater willen slaan ,interesseert me geen reet,om in de beeldspraak te blijven :-B
Hans
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: C-Head compost toilet



Bericht door jaap van duijn »

Vandaar dat wij niet tegen de honden zijn, verre van maar we schrijven wel:
Hink Stap Stront door Nederland en ver daar buiten.
Voor de goede bezitters met een hond excuseer

Jaap
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: C-Head compost toilet



Bericht door ducati 900 »

Lambiek schreef:
wo 07 apr 2021, 0:01
@Ducati 900

Waar ik me mee bemoei, moet ik zelf weten.

En ik reageer helemaal niet op het toilet systeem.....

Maar
Ik reageer op reacties van mensen die het normaal vinden
Om gewoon maar overal te gaan pissen, om hun toilet te ontlasten.

En
Op , mensen die hun stront en urine in een zakje doen, bij huishoudelijk afval, of afval bak .enz

Waardoor andere er last van hebben !Erg vies en gevaarlijk.

Gekopieerd....; van Hathi , ;

,menselijke ziekte kiemen,medicijn resten in de ontlasting,horen niet in de buitenlucht,maar meteen doorgespoeld,zeker bij hoge temperaturen, en die urine moet ook dus waarom de rest dan niet in een moeite, de camperaar is verdwenen,maar zijn kak heeft hij gelaten,prettig voor de bewoners in de omgeving,ik proef weer. ikke ikke?
Sorry heb ik niet goed gelezen deze keer.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

C-Head compost toilet



Bericht door appellover »

Hier in de duinen kom ik ook vaak “ hondendrollen” tegen waar toiletpapier naast ligt ,hele nette honden denk ik dan.
Als er werklui aan het klussen zijn is het helemaal raak.
Je zou toch denken dat ze zich generen maar niks hoor lopen doodleuk met toiletrol naar de overkant en gaan achter bosje zitten.Denk dat het in Nederland niet zo normaal is.
Stond afgelopen zomer in Portugal aan het strand in Afife .
Daar ook zo’n hondenpoep bak ,keurig met een rol van die zakjes.
2 keer per week kwam gemeente om te vullen en te legen,mensen namen die hele rol mee dus na paar uur zakjes weg.
Die gemeenteman nam die zak met stront mee en gooide het verderop in de vuilcontainer.
Voordeel was dat de meeste mensen het opruimden en in dat bakje stopten,die container was toch wel 100 meter lopen dus brug te ver.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: C-Head compost toilet



Bericht door ducati 900 »

Ts is hem gepeerd trouwens.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: C-Head compost toilet



Bericht door FrankJC »

jaap van duijn schreef:
wo 07 apr 2021, 13:34

Hink Stap Stront door Nederland en ver daar buiten.
Wat is nieuw? 1973 https://www.youtube.com/watch?v=Ula1Ze-wX9k :mrgreen:
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: C-Head compost toilet



Bericht door jaap van duijn »

@FrankJC,

Ik woonde toen niet in Nederland n heb die TV programma's zeker gemist.
Maar het is wat ik bedoel.
Enne mijn dochter heeft en schat van een Gorci we zijn niet helemaal tegen hoor.

Jaap
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Going »

Ik wil hier nogmaals neerzetten
De gedroogde stront met zaagsel is als turf.
Waar wij stonden werd dat door de gebruikers begraven.
De urine werd in het duin meestal in een gat gestort en met zand overgooid.
In de vierde klas lagere school (1953) werd me geleerd dat (duin)zand was een natuurlijke reiniger van vloeistoffen. Toen werd begonnen het smerige lekwater in de NH duinen te storten. Wij hadden toen en nu nog altijd heel goed drinkwater uit de duinen.
Ik denk aan mijn eerste jaren in Nieuw Zeeland. Waar wij woonden hadden sommige dorpjes nog geen riool.
Een Hollandse bollen boer haalde de tonnetjes op en stortte de inhoud van de tonnetjes over zijn weiland en bollenvelden.
Laten we er toch van uitgaan dat gebruikers van. Droog toiletten de residu op goede manieren dumpen.
Oh ja, is het niet vreselijk als je op een open parkeerplaats de gewone cassette ziet legen.
Stop langs de autobaan en overal zie je mannen op parkeerplaatsen tegen de rand staan pissen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: C-Head compost toilet



Bericht door jaap van duijn »

@Going,

Helemaal met U eens, ook hier in de duinen drinkwater zuivering.
En hoeveel mensen met honden uitlaten niet te krap, maar beestjes moeten ook hun behoeften doen.
Dan als ik door mijn dorp ruim 60000 inwoners alleen Katwijk aan Zee, Katwijk aan de Rijn en Katwijk Noord. dan is er niet 1 (een) openbaar toilet.
Zelfs voor de ijsco verkopers (dames) op de Boulevard 3 tentjes geen voorziening, of wel een afspraak met een van de voorliggende restaurants dat ze even mogen.
Zelfde overkwam mij in Dordrecht moet daar zijn in industrie gebied bij Kil tunnel voor.
Fietsen als een gek, kwam ik bij een open zijnde Jumbo en waarachtig ik mocht van vriendelijk personeel kakken, man wat was dat een opluchting.
Zo zullen veel van U zelfde verhaal hebben.
Waar zijn die openbare toiletten voor heren (pissen kan tegen een boom) maar zeker voor dames, al vind je door heel Nederland op wandel en fiets paden die snorren briefjes U weet wel die papieren zakdoekjes.
We zijn er niet op berekend, wel Duitsland en Belgie en Frankrijk en Spanje - moet ik door gaan

groeten Jaap
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: C-Head compost toilet



Bericht door Going »

👍
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: C-Head compost toilet



Bericht door FrankJC »

jaap van duijn schreef:
wo 07 apr 2021, 19:00
Waar zijn die openbare toiletten voor heren (pissen kan tegen een boom)
Pissen tegen een boom valt onder wildplassen, dat kan erg duur zijn.
Plaats reactie