waar PET-isolatie kopen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Wink
Berichten: 35
Lid geworden op: do 23 jul 2020, 0:19

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door Wink »

Wink schreef:
wo 25 nov 2020, 1:12
Ben me ook aan het oriënteren. I.p.v. schapenwol zou m.i. ook polyesterwol een optie kunnen zijn. Quote: 'Thermo Fleece offers a safe, sustainable and cost effective way to insulate your camper van. It contains 100% recycled polyester and is made almost entirely from recycled plastic bottles. It is suitable for all vehicle applications, is non-irritant and requires no protective clothing when installing. It will not absorb moisture in high humidity conditions and does not support mould growth.'
Dit is er (in de US) als Thinsulate . In NL kun je het krijgen onder merknaam Akotherm en bij EASYpol In de UK heb ik het gevonden bij Dodomat. Zullen er nog wel meer zijn, vaak bij akoestiekwinkels.
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door spikee »

Ik ben nog aan het wachten op de pallet prijs direct bij de fabrikant in de UK.
Transportkosten zijn vrijwel hetzelfde, dan kan ik net zo goed een hele pallet laten komen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door Kroppie »

heeft u zo,n koud hoofd.? :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door DucatoDolf »

spikee schreef:
di 26 jan 2021, 21:21
Ik ben nog aan het wachten op de pallet prijs direct bij de fabrikant in de UK.
Transportkosten zijn vrijwel hetzelfde, dan kan ik net zo goed een hele pallet laten komen.
En hier door verkopen. :-B
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door spikee »

Kleine update, het heeft even geduurd maar ik heb wat opties op tafel. Minimum afnamen is relatief hoog. Transportkosten, orderkosten etc zijn aanzienlijk. Maar ben wel van plan om de stap te nemen, gezien ik het product zelf ook nodig heb. Prijs is equivalent aan Dodo thermo fleece (en dat inclusief importkosten etc).

Ik ben op dit moment bestellingen aan het verzamelen, met een kleine aanbetaling zodat ik in ieder geval niet met de transportkosten blijf zitten. Indien interesse zoek op marktplaats naar thermo fleece camper en dan kom je mijn advertentie (Eindhoven) wel tegen. Ben van plan om de spullen komende 1-2 weken te bestellen en dan 1a2 weken later laten leveren. Mits interesse, graag via mp contact opnemen.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door DucatoDolf »

Zet dan ook even een reactie in te koop aangeboden
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door spikee »

Zal ik morgen doen
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door spikee »

Sorry voor de "kick" , heb het product nu binnen, mocht er nog interesse zijn, zie verkoop topic. Heb nog wat over ... maar het gaat snel.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door henk en lila »

En klik hier naar het verkoop topic (omdat ik zelf ook even moest zoeken :) : viewtopic.php?f=89&t=8462338&p=2027975& ... n#p2027975
Mooi spul. Als ik ooit nog een keer ga bouwen dan ....
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
BenVagebond
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 dec 2022, 19:08

Re: waar PET-isolatie kopen?



Bericht door BenVagebond »

Ik denk ook na over isolatie van een Sprinter bus. Ik ben wel benieuwd hoe deze actie is afgelopen en wat de ervaringen waren met toepassing en gebruikservaringen van deze PET isolatie. Is het aan te raden ivm bv Armaflex ?
Plaats reactie