Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door de Jonckheer »

AadenAnke schreef:
vr 22 jan 2021, 10:17
Ik denk dat de (oud) buschauffeurs met dit soort wagens net zo niet makkelijker op plekken komen dan menig bezitter van een integraal rond de 8/9 meter. Zeker de touringcar chauffeurs hebben zat kunnen oefenen in krappe binnensteden en smalle straatjes. Deze wagens manoeuvreren ook erg makkelijk :shh: Het is dat Anke er niet aan wil maar anders :silent: :silent:

Gr. Aad
Die van mij wilde er ook niet aan maar met enige overredingskracht mijnerzijds... ondertussen ermee vergroeid geraakt en wil ze niet anders meer. Het is als de zee in lopen, je moet er even door . . :lol: Je weet, er rijd geen camper zo comfortabel als een luchtgeveerde omgebouwde touringcar.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door Bob Diesel »

AadenAnke schreef:
vr 22 jan 2021, 10:17
Ik denk dat de (oud) buschauffeurs met dit soort wagens net zo niet makkelijker op plekken komen dan menig bezitter van een integraal rond de 8/9 meter. Zeker de touringcar chauffeurs hebben zat kunnen oefenen in krappe binnensteden en smalle straatjes. Deze wagens manoeuvreren ook erg makkelijk :shh: Het is dat Anke er niet aan wil maar anders :silent: :silent:
Ik weet het wel zeker :cheers:
Ik manoeuvreerde de dubbel vanHool astromega 14 mtr met skibak
makkelijker als de camper, waar het aan ligt weet ik niet :crazy:
Maar mn de grotere campers hebben een langere overhang, geen afgeschuinde achterkant.
En ergens kloppen de verhoudingen gewoon niet.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door de Jonckheer »

Dat komt omdat ze hetzelfde chassis gebruiken voor de langere campers dus ze hebben dezelfde wielbasis. Daardoor krijg je naar verhouding een (te) lange overhang die lekker uitzwaait en van onderen, omdat die niet is afgeschuind, vastloopt bij veerponten e.d. Maar daar hebben ze iets op gevonden: wieltjes i.p.v. zo'n ding te bouwen zoals het hoort!
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door AadenAnke »

Over een ding zijn de buschauffeurs het dus eens. Bussen mn touringcars rijden lekker :cheers:

@Nico ik merk dat jij Anke niet kent. 15 jaar gelden op een congres van spierziekte Nederland sprak zij een professor uit Nijmegen aan dat hij toch eens een aantal dingen in zijn onderzoeken moest meenemen. Hij vond dat toen onzin. Intussen is zij co-auteur van tig publicaties op dit gebied, heeft ze zelf 2 boeken geschreven en uitgegeven ook in het Engels en Chinees en heeft ze een aantal malen commissies van de 2e kamer toegesproken. Ook wordt haar gevraagd om steunbrieven te schrijven voor financiering van onderzoeken en is zij adviseur van de FSHD stichting. In 2018 is zij voor haar inspanningen geridderd en dan stel jij voor dat ik enige overredingskracht moet gebruiken :lol: Ik ben misschien een van de weinigen die het gewoon toegeeft maar Anke is de baas en ik heb het laatste woord "ja lieverd" :lol3: :bow: :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door de Jonckheer »

Ik voel met je mee... Bij ons is het ongeveer: "ik ben thuis de baas, wat mijn vrouw zegt zal gebeuren" :-B . Wij mannen zijn sukkels, ik geef toe dat ik daar ook bij hoor. Misschien was overredingskracht niet het juiste woord, had beter overtuiging moeten zijn. Zij wilde namelijk wel een bus maar een bus tot 9 meter en toen we er daar een paar veel te dure en kuis verrotte exemplaren van hadden bekeken en we wel een goede 12 meter bus voor een klein prijsje konden kopen en ik haar uitgelegd heb dat het qua rijden écht geen ene moer uitmaakt of ie nou 9 of 12 meter is was ze om. Ervaring is de beste leermeester, nietwaar? Ik ken intussen twee stellen waarvan de vrouw absoluut niet zo'n "groot lawaaiding" wilde, totdat ze bij ons op de koffie kwamen en het even uitgebreid konden zien en voelen. Die hebben nu dus ook een bus. Tja, het kan verkeren. Comfort wil ook wat, zeker met het stijgen der jaren.
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door AadenAnke »

Ach ja Nico ik ben nog jong net 64 geworden dus wie weet. Ook met de Ducato rijdt Anke niet het kan altijd nog. Weet wel een aantal 13 meters euro 5 die er binnenkort uitgaan maar er eerst een stuk tussenuit halen is iets teveel werk he :lol: die zijn in prijs trouwens een stuk goedkoper dan de zelfde wagen in 12 meter

Gr. Aad
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door tonic »

Voertuigen met een personenauto kenteken mogen:

niet langer zijn dan 12,00 m;
niet breder zijn dan 2,55 m, en
niet hoger zijn dan 4,00 m.

Voertuigen met een bedrijfsauto kenteken mogen:

niet langer zijn dan 12,00 m;
niet breder zijn dan 2,55 m, en
niet hoger zijn dan 4,00 m.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door Bob Diesel »

Is hier al vaker voorbij gekomen
Als camper op kenteken = max 12 mtr
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door AadenAnke »

Om het nog iets specifieker te maken. Maximale lengte motorvoertuigen 12 meter met als enige uitzondering autobussen. Uit mijn hoofd voor autobussen 15 meter gelede voertuigen 18 meter en aanhangers 11 meter

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door de Jonckheer »

Klopt allemaal. Voor sommige mensen erg jammer want ik krijg regelmatig voorgelegd dat er zo'n mooie 13 meter te koop staat voor weinig. Er was er zelfs een die er een had gekocht maar ja, geen D rijbewijs en absoluut onverzekerbaar. Daar sta je dan met je mooie bus waar je niks mee kunt.. Dus heb je aan die 12 meter enkeldekker niet genoeg wordt het een 12 meter dubbeldekker, hartstikke leuk als je zelf niet langer bent dan 1.75...

Ik heb het er al eens eerder over gehad, de gelede bus. 18 meter lang en voorzien van een camper kenteken. Jawel, dat kan. Mits de motor plus de brandstoftank zich in het voorste deel bevinden want dan is de geleding een aanhanger en heb je alleen aanvullend E rijbewijs nodig. Zo ongeveer alle oude B10M geledebussen voldoen hieraan, maar ja, dat is een uitstervend ras...

Bij onze eerste trip naar Portugal (2010) ontmoetten wij in Figueira da Foz een oud echtpaar die daar overwinterden in hun vanHool/Fiat gelede bus. Die had een camper kenteken waar hij elk jaar met de APK (in België) gezeik over had, een jaarlijks terugkerende discussie die hij elke keer won. De man was (inmiddels overleden heb ik begrepen, hij was toen al boven de 80) een in België woonachtige Nederlander, wellicht dat sommige camperaars hem kennen, erg sympathiek echtpaar. Ze verdeelden het jaar in 2en, half jaar in Figueira da Foz waar ze met toestemming van de gemeente stonden op een busstation en het andere halve jaar in België waar hij de bus op een stuk grond parkeerde waarop hij een schuur has staan met spullen. Een woning hadden ze niet, die bus was hun woning.
AadenAnke
Berichten: 13251
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door AadenAnke »

Ja 12 meter is gewoon gewilder. Soms als camper soms als winkelwagen/foodtruc rijdend kantoor. En de 13 meter+ uitvoering kan alleen als bus dienst doen. Een 11 jaar oude 12 meter voor de dubbele prijs van de zelfde merk pk's bouwjaar e.d in de 13 meter uitvoering die minder km heeft en er netter/beter bijstaat.
Maar straks gewoon weer lekker met de 6.40 meter Ducato op pad :shh:

Gr. Aad
FlorisvanEenennaam
Berichten: 29
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 19:53

Re: Van Hool (tweeverdiener) 2001 T 915 TL



Bericht door FlorisvanEenennaam »

Ik ben niet zo thuis in de bussen, maar wanneer is een bus "Tweeverdiener"?
Plaats reactie