PVC clicklaminaat

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
HHi
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 11:55

PVC clicklaminaat



Bericht door HHi »

Ik ben aan de vloer toegekomen en zoek nu de geschikte vloer.

Heb het hele forum al doorgespit en ben er achter dat plak pvc niet de juiste keuze is. Maar vind geen antwoord op PVC click laminaat. Ik wil geen zeil leggen daar ik dat niet mooi vind. Weet dat ik rekening moet houden met krim en uitzetting en heb alles daarvoor al voorbereid.

Had mij oog laten vallen op een flexx floors maar op de website staat: Let op: de vloertemperatuur mag na het leggen niet hoger dan 28°C worden. Waarom is dit als je thuis het hebt liggen achter het raam wordt het in de zomer ook veel heter. En bij het koppelblok van de vloerverwarming kan het ook zo heet worden.

123 (1).jpeg
123 (1).jpeg (73.92 KiB) 1915 keer bekeken
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: PVC Click laminaat



Bericht door macfocus »

Ik heb thuis in de keuken een stukje pvc clicklaminaat liggen.
De grootst mogelijke troep. De kopse kanten klikken niet, mar vallen over elkaar heen (dit kan uiteraard fabrikant specifiek zijn), na nog geen 2 jaar is het gewoon stuk.

Nooit meer.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Kroppie »

en gewoon laminaat?, ik heb thuis vloerverwarming icm ikea kliklaminaat(ook hier alleen lange zijden klik), vloer kan meer dan 35 gr worden, geen probleem gemerkt.
in de camper had ik kurktegels, ideaal.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
HHi
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 11:55

Re: PVC Click laminaat



Bericht door HHi »

Weet je het merk nog ? dan moet ik die niet hebben.

Heb met gewoon laminaat ook eens een partijtje gehad van een grootte zweedse winkel die dit ook dit probleem. Heb daarna geïnvesteerd in merk laminaat en heb daar nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: PVC Click laminaat



Bericht door EasyBee »

HHi schreef:
zo 17 jan 2021, 11:39
Had mij oog laten vallen op een flexx floors maar op de website staat: Let op: de vloertemperatuur mag na het leggen niet hoger dan 28°C worden. Waarom is dit als je thuis het hebt liggen achter het raam wordt het in de zomer ook veel heter. En bij het koppelblok van de vloerverwarming kan het ook zo heet worden.
Verwar je hier misschien de maximale temperatuur voor de vloerverwarming met de maximale temperatuur van de lucht?
Wij hebben naar volle tevredenheid Moduleo Layered PVC vloer liggen in de hall, keuken en bijkeuken van ons huis en daar staat bij de specificaties dat de maximale temperatuur van de vloerverwarming 27 graden is.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
HHi
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 11:55

Re: PVC Click laminaat



Bericht door HHi »

Daarom stel ik de vraag hier ook. :-B
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 12 apr 2021, 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: PVC Click laminaat



Bericht door macfocus »

HHi schreef:
zo 17 jan 2021, 12:46
Weet je het merk nog ? dan moet ik die niet hebben.

Heb met gewoon laminaat ook eens een partijtje gehad van een grootte zweedse winkel die dit ook dit probleem. Heb daarna geïnvesteerd in merk laminaat en heb daar nooit problemen mee gehad.
Dit kwam bij de Hornbach vandaan.

Wat Jos zegt, Kurk!
Heeft fantastische eigenschappen voor in de camper.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Peter12 »

Bij Hornbach geven ze ook aan dat het niet geschikt is voor de camper ivm het uitzetten en inkrimpen en de grote temperatuurverschillen in de camper door het jaar heen. Daarom leggen camperbouwers ook vinyl. Dan heb je daar niet zo'n last van. Andere oplossing is inderdaad kurk, maar ook daar moet je van houden.
Pleasure is the path of joy
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: PVC Click laminaat



Bericht door AadenAnke »

Kurk is lekker hoor ietsje verend lekker warm gevoel goed te verwerken en in elke kleur te lakken. We hadden het vroeger in de kamer van onze dochter een kleine 30 jaar geleden

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Kroppie »

kurk moet je van houden, ja van vrouwen ook.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: PVC Click laminaat



Bericht door tonic »

Dat uitzet en krimp verhaal geloof ik helemaal niks van.
Normaal laminaat is op hout basis en doet dat wel. maar het grote voordeel van pvc laminaat is nu juist dat het niet gebeurd.
Ik heb het zelfs als badkamervloer gelegd en dan gewoon strak tegen de wandtegels. dus geen ruimte voor uitzetting.Vloerverwarming eronder die flink knettert en dat gaat al jaren goed.

Wel lijkt een pvc click vloer mij wel erg zwaar voor in de camper. heb je wel eens een pak in je handen gehad?
HHi
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 11:55

Re: PVC Click laminaat



Bericht door HHi »

Hier kan ik iets mee. Het gewicht is wel een dingetje maar dat neem ik maar voor lief.
Weet je nog welk merk je hebt gelegd ?
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 12 apr 2021, 9:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: PVC Click laminaat



Bericht door tonic »

solidfloor
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: PVC Click laminaat



Bericht door JTG »

Wij hebben dat flexxfloors pvc kliklaminaat ook.
Zag er prachtig uit na het leggen (zwevend). Die 28 graden is het probleem. De vloer wordt veel heter op een zomerdag (?35 graden?) en de vloer, hoewel ruim zwevend, begon enorm te bobbelen op de plek waar de zon naar binnen scheen. :oops:
Na afkoelen gaan de bobbels er wel weer uit, maar overal waar een zandkorrel tussen kon komen zie je nu een naad (die steeds groter wordt natuurlijk).

Even getwijfeld of we alles er weer uit zouden slopen zelfs maar dat betekent zowat opnieuw beginnen. :shock:
Plaats reactie