PVC clicklaminaat

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
tonic
Berichten: 2440
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: PVC Click laminaat



Bericht door tonic »

Vreemd! Misschien zit er verschil in merken maar mijn solidfloor ligt gewoon strak gelegd tegen de tegels aan.
De slangen naar de radiator heb ik als vloerverwarming onder de vloer door geslingerd. Normale vloerverwarming kun je op de regeleenheid op een max temperatuur instellen. Dat is in dit geval dus niet mogelijk dus de vloer krijgt de maximale warmte direct van de ketel. Dus die is veel hoger.
Geen enkel probleem en dat uitzetten lijkt mij ook vreemd bij volkern massief PVC (4mm). De pvc afvoerleidingen in je aanrechtkastje gaan zich ook niet als wokkels gedragen als je er een emmer kokend water doorheen gooit.
Maar misschien is er kwaliteitsverschil bij pvc vloeren.
HHi
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 11:55

Re: PVC Click laminaat



Bericht door HHi »

Erg raar inderdaad dat er verschil zit. Hoop nog iemand te vinden die wel tevreden is over zijn pvc klik vloer.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 12 apr 2021, 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Jan en Simonne »

Ik volg dit topic met belangstelling.
Nier om in de camper te leggen, maar op termijn wel thuis op de vloeren.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: PVC Click laminaat



Bericht door JTG »

Misschien dat Solidfloor beter is, geen idee. Wij hebben de Flexxfloors laminaatstroken verwerkt en ik zou het niet weer doen.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: PVC Click laminaat



Bericht door jasperenpriscilla »

Wij hebben in ons nieuwbouwhuis ook gekozen voor click pvc op de boven verdiepingen. (beneden volledig verlijmd PVC)

Ik ben er erg tevreden over, rondom een mooie klik, het heeft al een hele hete zomer overleefd, en redelijk veel bouwvocht. Uitzetting en krimp merk ik weinig van, en dat terwijl ik het door heb gelegd over de gang heen (dus kamers sluiten enkel in de deuropening aan op het gangpad) ik had verwacht dat in de deuropeningen de kier als eerste zou falen, omdat het toch altijd een beetje op spanning ligt daar (het is bijna onmogelijk om op een stroeve ondervloer de kamers perfect op de gang uit te lijnen)

In de zomer voelde je hem achter het raam goed heet worden, zelfs bijna oncomfortabel heet (gokje 35graden?) nu staat lekker de vloerverwarming aan.

Ik heb rond de kozijnen de adviezen een beetje genegeerd, en hem lekker strak gelegt (minder als 1mm speling) zodat ik hem af kon kitten ipv plinten)

Voorlopig geen kraakje in de vloer, de kier wordt ook niet zichtbaar groter of kleiner. Uiteraard moet de vloer wel werken, PVC zet ook uit en krimpt ook afhankelijk van de temperatuur.

80micron per meter per graad C. dit betekend bijvoorbeeld 0.8mm uitzetting bij 10 graden warmer. In een buscamper wordt het tussen de 0 en 50graadC? en is ongeveer 2m in de breedte. theoretisch zou hij dus bijna 1cm in de breedte werken (toch geloof ik dit niet helemaal)

Ik zou het best durven leggen in een bus.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Jan en Simonne »

Welk merk hebben jullie?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: PVC Click laminaat



Bericht door neanderthaler »

80micron per meter per graad C. dit betekend bijvoorbeeld 0.8mm uitzetting bij 10 graden warmer. In een buscamper wordt het tussen de 0 en 50graadC? en is ongeveer 2m in de breedte. theoretisch zou hij dus bijna 1cm in de breedte werken (toch geloof ik dit niet helemaal)

Ik zou het best durven leggen in een bus.
[/quote]

jasperenpriscilla

Uitzettingsvoegen voor laminaat
Laminaat heeft een uitzettingscoëfficiënt: de uitzettingsgraad per meter laminaat is zo’n 2mm.

Wanneer er dus sprake is van een ruimte van 5 meter lang, hanteer je een uitzettingsvoeg van 10 mm. Hiermee bescherm je jouw laminaatvloer tegen uitzetting en krimp ontstaan door temperatuurverschillen, factoren in het gebouw of vochtigheid. dat is een feit .

omdat er in woning een constanter temperatuur in een woning zeg 10 graden tot 22 graden uitzondering daargelaten dan in de extreme situaties in een bus .

Van min 5 tot 40 graden treden er natuurlijk rare dingen op :-B nou is de oppervlakte van een bus hooguit 8m2 dus aan krimt AAN de zijkanten is te verwaarlozen hooguit 1 mm ? kijk dat durf ik ook aan daar maak ik me niet druk om .

Maar onderling is spanning van het materiaal met naden kan het anders worden de onder vloer moet zich zetten naar de boven vloer daarom worden de vloeren gelijmd en liefst uit 1 stuk dan voorkom je meest voorkomende ??problemen

Dat geld natuurlijk ook met laminaat met vinyl met marmoleum en ander materialen spanning verschillen
ook weekmaker in de pvc en marmoleum de lijn olie en trekken in de loop der jaren eruit dus krimpen dat doen wij ook :lol:

verlijmen brengt vocht in dus uitzetting daarna na krimp bij droging en ( houten vloer )afhankelijk van je boven laag die wel of niet wil mee gaan .
dus is niet echt makkelijk eigenlijk zou je bijna kunnen zeggen hou het bij 1 groot stuk dan heb je de meest kans op minder problemen . en minder vuil in de naden en dan de keuzes

Zegt een oud woning stoffeerder
tonic
Berichten: 2440
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: PVC Click laminaat



Bericht door tonic »

Uitzettingsvoegen voor laminaat
Laminaat heeft een uitzettingscoëfficiënt: de uitzettingsgraad per meter laminaat is zo’n 2mm.

Wanneer er dus sprake is van een ruimte van 5 meter lang, hanteer je een uitzettingsvoeg van 10 mm. Hiermee bescherm je jouw laminaatvloer tegen uitzetting en krimp ontstaan door temperatuurverschillen, factoren in het gebouw of vochtigheid. dat is een feit .

Dit is bij een normale laminaatvloer (hout). PVC mag je strak leggen volgens mij. dat is bij mij in ieder geval gebeurd en dat gaat al jaren goed.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: PVC Click laminaat



Bericht door neanderthaler »

Dat het jaren goed gaat prima :thumbup: houden zo maar als je tussen de regel het nog een terug leest geld dit dus voor alle vloeren .
dus als je klein beetje rekening houd met alles heb je langer plezier van je vloer .

En soms gaat het niet goed :wink: lees ik hier ook dus zou zeggen je kunt je in je achterhoofd houden of gewoon naast je neer leggen .
mij maakt mij niet uit . en begrijp ook dat een gokje zou moeten kunnen het is tenslotte maar een klein stukje oppervlak .
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Malamu »

Ik had PVC kliklaminaat in onze T3, merk Hemelvaart van de Gamma, dwars van wand tot wand. Van -20 (Harz) tot +40. Nooit problemen gehad, ja vuil, en een beschadiging door een steentje. Vervangen is een halve dag werk en kost geen drol. Dus: Twee jaar geleden in de T5 weer PVC kliklaminaat gelegd.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
Peterrr
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 22:46

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Peterrr »

Je hebt de vloer dus niet gelijmd?
Gebruikersavatar
paulus51
Berichten: 3097
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 21:21
Locatie: Arnhem

Re: PVC Click laminaat



Bericht door paulus51 »

ondanks wat men zegt over PVC klik of geen klik laminaat is nog altijd beter dan het "gewone" laminaat,
gewoon laminaat is gebaseerd op MDF en MDF kan je nu eenmaal niet hebben in een camper bus of wat dan ook,
zelfs de watervaste MDF platen zijn niet water vast, MDF neemt vocht op,

( ik zie mensen wanden maken en of kastjes van MDF platen dan denk ik ojee , beste hout om wanden en kastjes te maken is populieren triplex , licht sterk en zeker de gelamineerde platen met HPL e.d )

Als je PVC klik of plak laminaat in een camper vloer wilt leggen en dit geld natuurlijk ook voor busjes en caravans ,
neem dan even de tijd en kijk of dat PVC geschikt is voor vloerverwarming, dit PVC kan goed tegen kou en hitte, die zelf klevende laminaat stroken zou zelfs ook kunnen ,

als ik een pvc vloer zou willen leggen in een camper dan zou ik het zeker niet verlijmen, zo kan je tenminste makkelijker reparaties uit voeren of een nieuwe vloer leggen

zo zie je iedereen heeft wel een eigen idee of mening ,
Goed kijken is de kracht van het zelf doen

leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
Gebruikersavatar
poolnoodle
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 16 apr 2021, 9:11
Contacteer:

Re: PVC Click laminaat



Bericht door poolnoodle »

Ik heb een PVC vloer gelijmd in onze L300, werkelijk prachtig geworden en slijtvast! Makkelijk te verwerken en waanzinnig goed resultaat, overigens geschikt voor vloerverwarming. en bij het strak leggen een hitte pistool gebruikt, en geloof me, die word warmer als 38graden.
Merk ambiant.
Je kan ons volgen op instagram/debendevandrie of op onze website www.debendevandrie.com
Guus&Marjatta
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 15:50
Locatie: Nijmegen

Re: PVC Click laminaat



Bericht door Guus&Marjatta »

Voor zo ver ik het weet is de genoemde 28 graden ergens heel anders voor. Het is namelijk de temperatuur waarboven de warmte onaangenaam wordt en onder andere hoofdpijn gaat geven en dikke voeten. Heeft dus niets met de uitzetting te maken.
VW California Freestyle..........en de dagen na nu worden héél anders
Plaats reactie