Dit vat mijn inzichten samen. Inzichten na 20 jaar busjes ombouwen. Toen ik Armaflex nog niet kende, gebruikte ik het duurdere X treme. Bij de bus waar ik nu aan bezig ben, heb ik ook nog X treme gebruikt op plaatsen waar verder geen afwerkingslaag meer over moet. bv. in de ruimte boven de cabine. Armaflex is kwetsbaarder als er bv. geen triplex meer over komt.norwin schreef: ↑za 16 jan 2021, 11:52ps op je vraag qua ervaringen delen...
Ik heb mijn L2H2 als volgt geïsoleerd:
Vloer PIR platen met daarover de houtenvloer(terug) en een PVC vloer.
Wanden Armaflex 19mm (is zelfklevend, waardoor makkelijk aanbrengen) en houtenplaten met vilt ertegen
Plafond Armaflex 19mm met kunstofplaat
Deuren Armaflex 19 en 12 mm plus schaapswol.
Achterdeur ramen heeft houtenpanelen met Armaflex 19mm (ivm slaapplek)
Kokers (wanden plafond) schaapswol.
Wielkasten Armafelx 19 met vilt overtrokken.
Kokers onderin zijn bewust leeg, om vocht door de lucht te laten opnemen....
Al bij al moet je de kostprijs van een degelijke isolatie begroten op 350 - 450 euro. Daarnaast enkele dagen werk. Hoe zorgvuldiger, hoe effectiever.