Bodemvrijheid watertank

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
sk8
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 11:18

Bodemvrijheid watertank



Bericht door sk8 »

Ik ben op zoek naar een watertank voor onder mijn ford transit. Wat is de minimale bodemvrijhoud die ik aan moet houden? De tank komt aan de rechter kant voor de achteras. Het gaat dus om de ruimte tussen tank en wegdek. Zijn er eventueel pasklare tanks leverbaar voor transit lwb 2002?
Proberen is leren
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Bodemvrijheid watertank



Bericht door rijschoollucassen »

Schoon of vuilwater? Sowieso proberen boven de as te blijven . Is ook afhankelijk van waar je wilt rijden, op de snelweg is 2 cm voldoende, ga je off- road, zou ik toch meer ruimte willen. In de winter op stap, kun je het schoonwater beter vorstvrij binnen hebben. Voor vuilwater kun je de afvoer gewoon open zetten met een emmertje eronder.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
sk8
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 11:18

Re: Bodemvrijheid watertank



Bericht door sk8 »

Bedankt voor de reakties. Het betreft een vuilwatertank. Ashoogte snap ik, maar de as zit altijd op dezelfde hoogte van het wegdek. De bodemvrijheid tussen de vooras en achteras varieert, denk aan een korte verkeersdrempels die tussen de assen zit. Zijn er hier mensen die hun bodemvrijheid in cm weten (het liefst van een tank tussen de assen).
Proberen is leren
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Bodemvrijheid watertank



Bericht door Nugget1 »

Big Nugget XL, FORD Transit lange wielbasis, vuilwatertank onder de auto, links, vóór de achteras. Bodemvrijheid ong. 22 cm. Tank heeft nooit grondcontact gehad. Tankuitlaat aan zijkant.
Misschien heeft u hier iets aan.
Plaats reactie