Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 780
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door linus »

Ook bij ons op maat in drie delen geknipt woltapijt (origineel tapijt als sjabloon). Heel aangenaam en gemakkelijk buiten uit te kloppen 😃
Anton
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door neanderthaler »

Van de zomer als het weer beter word en als ik er aan toe ben -- ga ik zelf voor marmoleum sterk slijt vast waarom :?: nadeel van vinyl is komt er een kras in dat de toplaag is beschadigt daar komt dan vuil in wat weer zwart word in mijn ogen een verarming .

Marmoleum moet wel gelijmd worden krimpt in de lengte en zet uit in de breedte daaronder kan ook nog kurk als onderlaag doe ik niet mijn vloer is geïsoleerd met met 19 armaflex

Maar net zo glad als al de andere soorten dus een inloop mat voor de ingang :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Jean Baret »

jielus schreef:https://www.tapijttegeldiscount.nl/prod ... gie-multi/

Mooi, goed, goedkoop en gemakkelijk. Een tegel, om welke reden dan ook, niet meer goed, een andere er in.
Deze onthou ik om misschien de wanden van de opbergbakken te bekleden. Geniale naam, trouwens.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door AadenAnke »

Bij ons gewoon vinyl! Een schoonloop mat bij de Aldi op maat geknipt die binnen voor de deur ligt en een ouderwetse vloermat voor de deur buiten beide elke dag er ff uit en kloppen en het vloervarken over het vinyl en soms ff een natte doek over de vloer. Gewoon iedereen met schoenen naar binnen en door de schoonloop mat geen last van gladheid.

Gr. Aad
walter-
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 9:45
Locatie: Lubbeek

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door walter- »

Even op het forum gezocht. Maar voorbeelden van een kurken vloer in een camper vond ik niet (eentje de vloer na een paar jaar wel vervangen heeft).

Iemand die wat voorbeeld foto's heeft?

walter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51320
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Kroppie »

ik heb geen voorbeeld meer, maar ik had een kurktegel vloer in de camper gelegd, ik vond het makkelijk leggen (pas snijden e.d), (blank)gelakt zodat het makkelijk te reinigen was, zag er prima uit, ook na jaren intensief gebruik.
en was voor mij ook niet onbelangrijk, ik vond het goedkoop.
fijne jaarwisseling.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op wo 30 dec 2020, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
walter-
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 9:45
Locatie: Lubbeek

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door walter- »

Hoi Jos,

en heeft de vloer de camper overleefd of heb je de camper weggedaan?

walter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51320
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Kroppie »

vloer heeft 8 jaar dienst gedaan, camper werd hoofdzakelijk gebruikt als werkbus van een motorrace team, en eind vorig jaar de camper verkocht (wegens lich. klachten van mezelf), en toen was de vloer nog netjes.
fijne jaarwisseling.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Wij hebben (hadden inmiddels) goede ervaring met rubber noppen tegels (o.a. Pirelli), welke vaak als vloer in winkels gebruikt wordt. Tegels zijn 30 x 30, of 50 x 50, gemakkelijk te snijden en krimpen niet (zoals vele PVC tegels / stroken).
En dan in het zit gedeelte een 'rest'-couponnetje van vaste vloerbedekking met een jute rug. Lekker warm aan de voeten. En eenmaal vuil, voor 2 10tjes een nieuw couponnetje.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Jean Baret »

walter- schreef:Even op het forum gezocht. Maar voorbeelden van een kurken vloer in een camper vond ik niet (eentje de vloer na een paar jaar wel vervangen heeft).

Iemand die wat voorbeeld foto's heeft?

walter
Dit is de tweede camperbus van pa en ma. Let niet op de rommel maar de vloer bevalt prima. Mij ook, als ik de bus leen. Van de eerste bus heb ik geen foto’s maar daar lag ook kurk in.

Afbeelding

Hier nog een beroerde foto, je ziet er niet veel van maar misschien heb je er iets aan.


Afbeelding

Dit wordt mijn vloer als ik straks klaar ben. Ik ga pas in februari verder bouwen, tegen die tijd foto’s bij mijn verbouwdraadje.

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Jean Baret »

Ik zie ook een paar YouTube video’s als je zoekt op ‘cork floor campervan’. En een reddit-draad waar iemand vraagt waarom niet meer mensen kurk gebruiken. De prijs is voor de meeste mensen de doorslaggevende factor, maar dat is in de VS en Australië. Hier kan het ook goedkoper trouwens.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door walda »

https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 61#p416961
Ik had in mijn vorige camper ook kurk geplakt en afgelakt. Mijn ervaring is dat ik het toch kwetsbaar vond voor beschadigingen dus nu voor PVC tegels gekozen.

Walter
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door Jean Baret »

Misschien dat het kurklaminaat dan toch beter werkt. Dikker maar ook zwaarder, zo zwaar als gewoon laminaat neem ik aan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: Vloerbekleding: alternatieven voor vinyl?



Bericht door bennieh »

Heb linoleum gelegd, direct over de 12 mm multiplex plaat en stuk vloerverwarmingsfolie.
Niet verlijmd.
Ben er best tevreden over, maar heb geen ervaring met andere materialen.
Wel al een paar beschadigingen, maar dat komt door onvoorzichtigheid.
Foto's hier: viewtopic.php?f=7&t=8474048&p=1972745#p1972745
Peugeot Expert L2H2 2009
Plaats reactie